jannemp
- Liittynyt:
- 19.4.2017 8:38
Onko kukaan kokeillut Ignitechiä am6:n kanssa? Vaatiko kokonaan oman triggausvirityksen kampiakselille, vai voiko hyödyntää ducati-sähköjen liipaisua?
Waltter-Racing
- Liittynyt:
- 28.4.2009 22:17
On kokeiltu ja tehty. Vaatii erillisen ulkoisen lukijan. 12 Käämisiä voisi kai soveltaakin, normi 85w ei toimi.
jannemp
- Liittynyt:
- 19.4.2017 8:38
Waltter-Racing kirjoitti:On kokeiltu ja tehty. Vaatii erillisen ulkoisen lukijan. 12 Käämisiä voisi kai soveltaakin, normi 85w ei toimi.
Pitääkö 85W vauhtipyörää modifioida lukijalle, vai osaako lukea upotetuista magneeteista?
Waltter-Racing
- Liittynyt:
- 28.4.2009 22:17
Pitää modifioida. Kylmästi ollaan liipaisupinta tehty hitsaamalla esim pultti tms.
jannemp
- Liittynyt:
- 19.4.2017 8:38
sitkuura
- Liittynyt:
- 1.7.2012 10:54
Jos Pelle Pelottoman henkeä löytyy, on toisaalla julkaistu säädettävä cdi ducatin staattorin kaveriksi.
http://www.pv-foorumi.org/viewtopic.php ... 91#p507480Ite en juurikaan sähköistä ja elektroniikasta ymmärrä, mutta ohjeita osaan lukea ja noudattaa. Myös kolvi kestää kädessä. Toimivaksi systeemiksi voin tuomita, toki kestotestit on vielä tekemättä.
jannemp
- Liittynyt:
- 19.4.2017 8:38
vaikuttaa ihan hauskalta systeemiltä, jota voisi kyllä kokeillakin.
Ilmeisesti nuo kaikki ohjelmoitavat vaativat akun?
jannemp
- Liittynyt:
- 19.4.2017 8:38
Jaahah, Ignitech tuli hommattua ja tarkoitus kasata vakion 12-puolaisen staattorin ja magneeton ympärille, joista löytyy ulkoinen liipaisukäämi. Vaatii konversion tasasähköille, mitä varten Ignitechiltä tuli vape r82 tehokkaampi regu samassa kasassa. Vaikuttaisi simppeliltä jutulta kelluttaa staattorin maa. Tuolla kuviolla saa railakkaasti tehoa valoihin ja vaikka kahvalämmittimiin, sekä täysin ohjelmoitavan sytkän. Ainakin tuohon race-malliin saa kytkettyä TPS anturin, jolloin osakaasulle voi laittaa reippaammin ennakkoa, mikä on mukavaa käytössä.
Täytyy palata aiheeseen, kunhan homma etenee.
jannemp
- Liittynyt:
- 19.4.2017 8:38
Staattori kellutettu...
jannemp
- Liittynyt:
- 19.4.2017 8:38
Nyt on tullut pähkäiltyä ac-systeemin muuttamista dc:ksi. Vaikuttaisi ainakin tuossa riejussa onnistuvan täysin kajoamatta alkuperäiseen johtosarjaan.
Ducatin vanhanmallisen staattorin ja vauhtipyörän tilalle vaihdoin uudenmalliset joissa on valmiiksi liipaisu ulkopuolella ja kelluttamalla saa paljon tehoa.
Kellutettu staattori vaatii järeämmän regun, ja sellainen tuli ignitechin mukana (vape r82). Kellutetun staattorin päät yhteen liittimeen, yhdestä johdot akulle, mukana tulleen konkan kautta, sekä latausmerkkivalon johdotus. Plussaan sulake akulle.
Itse tein staattorin johdot uusiksi,kun olivat haperot, mutta kelluttamiseen riittää normaalisti yhden johdon (se missä keltaista) tinaaminen irti ja yhdistäminen putkiliittimellä toiseen paikkaan. Ylläolevasta kuvasta näkyy, että yksi staattorin tehdasliityntäpelti on kiskaistu irti ja vapautuneeseen käämin päähän liitetty johto. Vaatii tietenkin käämilangan raaputtamista puhtaaksi lakasta.
Rieskan vakiomittari toimii mainiosti dc:llä, vilkkurele pitää vaihtaa dc-malliin ja releen kannan johtojen järjestys muuttaa.
Virtalukon tyhjään vihreään 12v akulta ja ulos tyhjästä oranssista, jonka voi yhdistää vanhan regun keltaiseen lattaliittimellä ja se on siinä. Virtalukon pääjohtosarjan puoleiseen liittimeen kun hommaa pari molex- putkiterminaalia, niin virtalukon johtoja ei tarvitse katkoa liittimiä varten.
Dc-jännite sytkälle vanhan regun keltaisesta. Itse taidan laittaa varuilta releen kautta, että sytkän virta ei turhaan kulje virtalukon läpi. Vanhan regun tööttiliittimistä toinen maahan ja toinen tuohon keltaiseen. 5-liittimisessä vanhassa regussa oikeanpuoleiset kaksi johtoa ovat kelluva dc piiri äänimerkille, eli suoraviivainen juttu.
jannemp
- Liittynyt:
- 19.4.2017 8:38
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Mittarit, vilkut jne saavat virtansa akulta joten ne toimivat luonnollisesti DC:llä, olettaen että sulla on akullinen laite alkujaan, suurin osa on. Tyypillisesti näissä on regun jälkeen tasasuuntausdiodi jolloin menetetään muutenkin vähästä tehosta puoliaaltoa.
Tuossa Vape R82 regussa vissiin on tasasuuntaus itsessään, kattelin jotain datasheettiä jossa oli suoraan regulta akulle lähdöt, hyvä niin. Vaikuttaa ihan pätevältä. Pitäisi hommata itselekin yksi riejun/dt:n ulkoisella triggerillä oleva staattori-vauhtipyöräpaketti ja vähän rakennella.
Kannattanee releistää se ignin syöttö. Mulla on tommonen perus 10 A vipukytkin ja siitä palaa ajan kanssa kontakti pilalle. Ehkä 5 akullista (yhdellä akulla meneen 5 h) ja saa vaihtaa katkaisijan ehkäisevänä huoltona
.
Mulla siis dc-cdi-p + 5200 mah 4s lipoja. Triggerinä on tommonen detsin moricsähköjen VR-anturi ja hyvin pelaa. Tuo dc-cdi-p1 race kiinnostaa, saisi vähän lisää räpellettävää ja kokeiltavaa. Päivittele toki kun saat hommia eteenpäin.
jannemp
- Liittynyt:
- 19.4.2017 8:38
Tämä on akuton laite alunperin. Mietitytti tuo mittari, mutta siinähän täytyy olla tasasuuntaus sisäänmenossa ja syö tietenkin ihan ongelmitta tasasähköä. Ei se elektroniikka siellä kuitenkaan kovin montaa volttia ja ampeeria tarvitse, vaikka jonkin diodin yli vähän tippuisi.
Joo, tuossa vapessa on jännitteensäätö ja tasasuuntaus. Ignin kautta tilatessa tuli vielä kunnon konkka valmiiksi kiinnitettynä johtosarjaan. Voisi ehkä jopa mennä pelkästään sillä ilman akkua...
Täytynee laittaa hella/Bosch releellä. Noissa kun laadussakin on eroja.
Hiukan mietityttää kuinka kuumana regu käy, kun jerkkua tulee hyvin. Kaikki mitä tulee ylimääräistä noissa perusreguissa oikosuljetaan maahan. Kaveri on tekemässä hiukan fiksumpaa regua Thruxtoniinsa. Täytyy seurailla, mutta eiköhän tuo toimi ihan riittävän hyvin.
jannemp
- Liittynyt:
- 19.4.2017 8:38
Ignitech ja vape r82 menossa kiinni:
jannemp
- Liittynyt:
- 19.4.2017 8:38
Asennettuna:
Akku ja sulake:
Latauksen merkkivalo. Sammuu, kun käynnistää ja molemmat syttyvät vaihtovaloksi:
Tuollainen kytkin, jolla voi vaihtaa lennosta sytkäkarttaa, jolloin testaaminen nopeutuu. Painonappi alla on lähtökierrosrajoitin.
Vielä tulossa nakutusanturi erillisellä boksilla, niin voi säätää, jos meinaa detonoida. Samoin kiinasta tilattu kaukosäädinkytkin, josta voi virittää nappirajoittimen. Suunnitelmissa myös putken päähän tuleva atac-säiliö, jota voi Ignitechillä ohjata vaikkapa rc-servolla. Iltapuhteina tuli muokattua vakioöljypumppuun 50% lisää volyymia, ettei tarvitse sekoitella soppaa.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista