Nyt en oikein löytänyt kunnon topicia tähän, joten alotetaan uusi. Eli aiheena 50cc mopon virittäminen. Tänne voitaisiin kerätä mitä kaikkea porukat on tehnyt. Jos nyt jotain kriteereitä tarvitsee olla, niin mielellään sellaisia, mihin on tehty muutakin kuin vain isompi kaasutin tai tehoputki, ja ei missään nimessä bigbore/stroukattuja pelejä. Eli vain ja ainoastaan 50cc ja "kunnon" virittämistä
Aloitetaan itse:
Tällä hetkellä käytössä Gilera SMT, mihin tuli kesällä laitettua tekniikkaa uusiksi:
-Metrakit 50cc alumiinipytty
-21mm PWK -kaasutin
-Giannellin "vanhanmallin/Contivariant" -tehoputki
-Stage6 hiilikuituläpät (0,40mm)
-MVT 5-levyinen kytkin
-SKF C3 petarit
Tällä hetkellä 14-53 väleillä ja vakiosähköillä huiput ovat noin 95-100km/h luokkaa. Talvena olisi tarkoitus vetää portaat pois pytyn ja lohkojen välistä, sekä viilata pakoaukko 190 asteeseen ja 70% leveyttä. Voisin samalla myös kokeilla 4-5mm läppäkoron tekemistä, jos sillä saisi edes pientä vaikutusta vääntöihin. Squishin voisin myös koittaa saada siihen ~0,7mm, ja huuhteluiden asteet siihen 130 asteeseen. Mäntään en uskalla oikein koskea, sillä 60€ mäntä vähän turhan arvokas mun sörkittäväksi
Tavoitteena talven jälkeen noilla väleillä huiputtaa 105km/h, vaikka vinguttamalla. Sen jälkeen voisi kokeilla mopon huippuja vaikka 15-53 väleillä
Varsinainen tavoite on kokeilla 50cc:n rajoja ja omaa tietotaitoa. Toivottavasti päästään tavoitteeseen
Ja jos jotakuta kiinnostaa, niin kyllähän se noillakin aavikkoväleillä liikahtaa ihan mukavasti, luulisi ettei ole vääntöä ollenkaan, mutta loppujenlopuksi yllättävän vääntävä peli
Muoks:
Nyt vähän näyttää siltä, että kisasähköt tulossa, joten päästään toivottavasti kokeilemaan miten Gilera liikahtaa keväällä. CDI saattaa olla sökö, joten jos ei toimi, niin uusi tilaukseen Ranskasta.
Aloitetaan itse:
Tällä hetkellä käytössä Gilera SMT, mihin tuli kesällä laitettua tekniikkaa uusiksi:
-Metrakit 50cc alumiinipytty
-21mm PWK -kaasutin
-Giannellin "vanhanmallin/Contivariant" -tehoputki
-Stage6 hiilikuituläpät (0,40mm)
-MVT 5-levyinen kytkin
-SKF C3 petarit
Tällä hetkellä 14-53 väleillä ja vakiosähköillä huiput ovat noin 95-100km/h luokkaa. Talvena olisi tarkoitus vetää portaat pois pytyn ja lohkojen välistä, sekä viilata pakoaukko 190 asteeseen ja 70% leveyttä. Voisin samalla myös kokeilla 4-5mm läppäkoron tekemistä, jos sillä saisi edes pientä vaikutusta vääntöihin. Squishin voisin myös koittaa saada siihen ~0,7mm, ja huuhteluiden asteet siihen 130 asteeseen. Mäntään en uskalla oikein koskea, sillä 60€ mäntä vähän turhan arvokas mun sörkittäväksi
Tavoitteena talven jälkeen noilla väleillä huiputtaa 105km/h, vaikka vinguttamalla. Sen jälkeen voisi kokeilla mopon huippuja vaikka 15-53 väleillä
Varsinainen tavoite on kokeilla 50cc:n rajoja ja omaa tietotaitoa. Toivottavasti päästään tavoitteeseen
Ja jos jotakuta kiinnostaa, niin kyllähän se noillakin aavikkoväleillä liikahtaa ihan mukavasti, luulisi ettei ole vääntöä ollenkaan, mutta loppujenlopuksi yllättävän vääntävä peli
Muoks:
Nyt vähän näyttää siltä, että kisasähköt tulossa, joten päästään toivottavasti kokeilemaan miten Gilera liikahtaa keväällä. CDI saattaa olla sökö, joten jos ei toimi, niin uusi tilaukseen Ranskasta.
Melkein keulii, mutta ainakin kukkuu - https://www.youtube.com/channel/UC_S7K7 ... OvCg1Dqfpg