onnitus
- Liittynyt:
- 9.1.2017 21:39
Eli olis tarkotuksena modata tuollanen monkey-type koneen inner rotor sytkä derbiin. Onnistuukohan tää mitenkään järkevästi? vauhtista pitäs varmaa sorvata kampiakselille ja pohjalevy pitäisi modata/tehdä kokonaan uusiksi. Entä kuinkahan helposti nuissa saa tuon sytytyksen säädettyä kunnolla? Pääsen kyllä cnc sorviin käsiks jos on tarvetta, mutta pystyporalla ja tavallisella sorvilla pitäs pystyä. Entä sitten tuo sytytyskäyrä? Tämä toimii tietysti hukkakipinällä, mutta millainen ajoitus tuossa cdi:ssä sitten on? ja onkohan siinä joku rajoitin? ebayn mukaan kiertää jopa 15 000rpm mutta itse olen nähnyt videoissa kiertävän vain noin 11.5k. Ja jos tuo mukana tullut cdi ja kaveriksi ostettu puola ei sitten kierrä tarpeeksi, niin modaan tuon staattorin varmaan derbi rajoittamattomalle cdi:lle. Tai no kertokaahan viisaammat, että kannattaako edes kokeilla
Viimeksi muokannut onnitus päivämäärä 22.4.2018 15:33, muokattu yhteensä 1 kerran
onnitus
- Liittynyt:
- 9.1.2017 21:39
Tuollainen on siis kyseessä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Ei maksa vaivaa, tuo vauhtipyörä on ihan perseestä. Myös tuon CDI:n ennakot on 2-tahtiin sopimattomat.
Koko hommassa ei ole mitään järkeä jos loppuviimein cdi on vakio ducati. Muutenkin kevyellä vauhtiksella pienen 2-t koneen käytettävyys normaaliajossa on vähän kyseenalainen.
Mikä on homman tavoitteena?
onnitus
- Liittynyt:
- 9.1.2017 21:39
Malagutisti kirjoitti:Ei maksa vaivaa, tuo vauhtipyörä on ihan perseestä. Myös tuon CDI:n ennakot on 2-tahtiin sopimattomat.
Koko hommassa ei ole mitään järkeä jos loppuviimein cdi on vakio ducati. Muutenkin kevyellä vauhtiksella pienen 2-t koneen käytettävyys normaaliajossa on vähän kyseenalainen.
Mikä on homman tavoitteena?
Eihän se "normaaleilla" kisasäköilläkään ole yhtään sen käytännöllisempi.
Mitä tarkoitat kun sanot että vauhtis on perseestä? liian kevyt vai hankala modata?
Tarkoituksena on siis kokeilla että saako tehtyä derbiin inner rotor sytkä halvalla vai pitääkö ostaa ihan oikeat.
Ja muutenkin koko setup on niin korkeakiertoinen että en ole niinkää ajettavuuden kannalla ja kierrosherkkyyttähän tässä haetaan.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Siitä lentää magneetit kovasti kiertävissä laitteissa.
Olen toki muutenkin sitä mieltä että kaikki "kisasähköt" on enemmän ja vähemmän perseestä parit omistaneena. Tällähetkellä ignitech pelkällä triggerilevyllä, joka on pirusti liian kevyt ja tekee ajamisesta hankalaa. Virtaa lipoakuilla. Seuraavaksi ajattelin laittaa 12-napaisen normaalin am6 staattorin ja sen vauhtiksen jossa on triggeripinta valmiina, ja samalla ajaminen helpottuu ja väitän että kulkee radalla paremmin (ja pystyy ehkä lähtemään viivalta ilman vitullista kytkimen rämppäystä).
Kivahan se tietenkin on parkissa huudatella kun vastaa niin perkeleesti mutta todennäköisesti käytännön suorituskyky heikkenee.
Jos haluat päästä ennakon kanssa räppäämään diy- hengessä, googleta "Palezu-cdi", herra kirjoittelee myös tällä foorumilla. Toki jos innerrotor on jostain syystä itseisarvo niin anna mennä, mutta parempiakin ratkaisuja on.
onnitus
- Liittynyt:
- 9.1.2017 21:39
Joo no kai se on rahanpuutteen takia vakiosähköissä pysyttävä. Mopo on kuitenkin käyttiksenä joten ei mitään hulluja patentteja jaksa alkaa värkkäilemään. vois kuitenkin tollasen tpr cdi-boksin, jossa on kai parempi sytytyskäyrä ja se kai oikeasti kiertää sen 15k. Maksaakin vain 40e:
http://www.rrd-preparation.com/en/wind- ... derbi.html
onnitus
- Liittynyt:
- 9.1.2017 21:39
Tämän topicin voisi melkeempä poistaa kun eihän täällä mitään kisasähöjä nyt tehdäkkään... ehkä myöhemmin kun ei ole kyse enään käyttiksestä voi kokeilla kaikenlaisia viritelmiä
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Ei sitä konetta pelkällä sytkämuutoksilla saada kiertämään esim 15krpm.
Ducatin cdi:llä ite saanu parhaimmillaan reilut 15krpm kiertämään ajossa.. silleen että siellä n. 15krpm paikkeilla on vielä voimaakin ollut.
4-t ennakkokäyrässä ennakko menee aikaisemmalle kierrosten noustessa.
2-t koneessa (ja ahdetussa 4-t) sytkäennakkoa joutuu myöhäistämään kun putki alkaa ahtamaan.
Eli jos vaikka tommosen kiinan inner rotor katiskan sais toimimaan, ni se kone ei kiertäis lähellekkään samoja lukemia kuin nyt koska sytkä on liia aikasella putken toiminta-alueella, ja todennäköisesti nakuttaa aika pahasti jos sen saa sit kiertämään...
Jos sytkää aikoo päivitellä, ni kuten Malagutisti tuossa ehdotti niin ohjelmoitava cdi on se järkevin vaihtoehto.
Asia erikseen, että osaako sitä ennakkokäyrää muuttaa sitten koneen tarpeiden mukaan. Paras olis kun dynossa säätää...tai vähintään gsf dynon avulla "kadulla" (ts. tehokäppyrän perusteella)
onnitus
- Liittynyt:
- 9.1.2017 21:39
Juu no näinhän se on. Pitää kattoo noita sähköjä sitte tarkemmin ku ei oo enää käyttiksestä kyse. Tuo 2strokestuffingin käyttämä rc-autoihin tarkoitettu powerspark voisi olla kans kova sana. Ei pääse niin halvalla kuin itse tekemällä mutta on varmaan ihan toimiva ku saa itse säädettyä.
sitkuura
- Liittynyt:
- 1.7.2012 10:54
Miulla on suunnitteilla laittaa tuommosten kiina innereiden kaveriksi juurikin tuo palezu-cdi, mahdollisesti vaan rm80 vauhtiksella kun on kuullut huhua että siitä kiina-vp:stä lähtis magneetit kävelemään paremmin kiertävässä laitteessa, toki jos se nyt sen 12-13k kestäis ni riittäis miulle.
onnitus
- Liittynyt:
- 9.1.2017 21:39
sitkuura kirjoitti:Miulla on suunnitteilla laittaa tuommosten kiina innereiden kaveriksi juurikin tuo palezu-cdi, mahdollisesti vaan rm80 vauhtiksella kun on kuullut huhua että siitä kiina-vp:stä lähtis magneetit kävelemään paremmin kiertävässä laitteessa, toki jos se nyt sen 12-13k kestäis ni riittäis miulle.
Tää olis ihan kova. Ootko kattonu että vauhtiksen halkaisija on sama ku ebay sähköis? Jos on sama nii pääsis paljon helpolla.
sitkuura
- Liittynyt:
- 1.7.2012 10:54
ei oo sama, ensiöpuolaa joutuu koneistamaan että tuo rm-vp käy. ~10mm pitäis olla eroa noilla...
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista