Dt420
- Liittynyt:
- 28.6.2018 19:08
Elikkä mulla oli tossa detsi vähän niiku "projektissa" putsailin osia ja purin koko mopon. Sain sen kasaan tossa eilen ja siis uusi pytty ja mäntähän siinä on. Myös vaihdoin vanhan 16mm mikunin tilalle 16mm dellorton joka on siis ollut mun edellisessä detsissä. Eilen kokeilin käynnistää ja kyllähän se ekalla polkasulla käynnistykin. Säädöt oli aivan päin persettä ja ilman kaasua ei pysynyt käynnissä ja kaasu ei ottanut kunnolla koska bensan ja ilman seos niin päin persettä että röpötti vaan. Eilen oli jo myöhä joten menin tänään uusiksi tallille ja ajattelin laittaa säätöihin. Eilen mulla oli siinä enox ja tarkotuksena oli alunperinkin laittaa giannelli kiinni mutta eilen laitoin enoxin kun ei giannellin sovitusholkkia löytynyt. No tänään löysin sen holkin ja menin tallille ja heti vaihdoin giannellin ja laitoin kaasukahvan kunnolla kiinni. Yritin polkea käyntiin, ekat polkasut se sitte siinä vähäsen lupaili mutta ei lähtenyt. Avasin kohon ja katsoin että kaikki on kunnossa putsasin suuttimet jne ja laitoin takaisin kiinni. Varmuuden vuoksi kuivasin myös tulpan ja poljin uudestaan mut ei lähtenyt taaskaan. Eilen kuitenkin lähti ekalla polkasulla. Mitä kannattaisi tarkistaa / tehdä että saisin sen käyntiin?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Aina ei tarvitse tehdä uutta topicia, valmiiseen kyselemään.
Joko se rikkinäinen pinnapultti on korjattu?
Varmaan tulppa kastuu, polttoainetta kampikammiossa ja siksi se myös todnäk röpötteli.
Kone kuivaksi ja uudella tulpalla tulille.
Dt420
- Liittynyt:
- 28.6.2018 19:08
Okei jatkossa yritän laittaa kysymykseni samaan topicciin. Pinnapultit on vaihdettu ja millä saan koneen kuivaksi? Yritin sillätavalla joskus että ostin motonetistä sellasen paineilmapullon ku paineilmalaitetta mulla ei ole ja laitoin bensaletkuun nippusiteellä kiinni, putki irti ja yritän sillätavalla kuivata koneen mutta se ei jotenkin onnistunut, pakoaukosta ei valunut mitään ja tuntui kuin paineilmaa ei olisi mennyt koneensisälle ollenkaan eikä sitä kyllä kulunutkaan jostain syystä. Uuden tulpan käyn huomenna ostamassa ja olisiko BR9ES vai BR8ES parempi? Ja onko muita tapoja saada kone kuivaksi kun toi paineilma kun sellanen purkki maksaa 15€ ja täysin hukkaan meni viimekerralla.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Hetkinen, puhaltelit mihin
.
Polttoaineensyöttö poikki ja tulppa irti, sit polkea/työnnellä jolloin polttoaine poistuu. Kylmällä kelillä huonommin kun ei höyrysty yhtä hanakasti.
Voit toki koittaa vanhalla tulpalla käynnistellä lämmittämällä ja kuivaamalla sitä tulppaa. Ota hetkeksi bensaletku vaan irti ettei turhaan tuuppaa lisää soppaa koneeseen.
Dt420
- Liittynyt:
- 28.6.2018 19:08
Tänään ostan uuden tulpan ja poljen ilman bensaletkua ja tulppaa. Kiitos vinkeistä
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista