Dt420
- Liittynyt:
- 28.6.2018 19:08
Mulla on detsi jossa toimii tekniikkana 86tpr pyttysarja 44mm tpr kampura malossin kevlar kytkin, tor v force 3 läppärunko, 28mm pwk, mvt allumage integral 2, stage6 ilmanputsari ja mvt s-race 70-90 putki. Kysymys kuuluu että onkohan säädöt ihan kohdillaan kun tuntuu että ei kierrä ihan niin paljo kun pitäs. Tyhjäkäynti on hyvä eikä kierroksetkaan leiju. Tällä hetkellä kiinni 150 suutin ja kun ilmaruuvi on 100% kiinni niin tälläset säädöt
https://youtu.be/PBupGAvE-y8 ja jos ilmaruuvia avaa niin kierrokset rupeaa leijaamaan. Kannattaisiko kokeilla 155 suuttimella ja hiukan avata ilmaruuvia että sais kiertämään enemmän?
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Tollaset virit ja aika pahasti silti perusasiat hakusessa
Jos ilmaruuvi pitää olla täysin kiinni ni silloin sulla on liian pieni tyhjäkäyntisuutin ja tuo ei ole kovin hyvä asia koska säätövaraa ei ole enää yhtään rikastaa tyhjäkäyntiä, jos esim tulee taas kylmemmät kelit ni voi helposti vetää tyhjäkäynnin taas laihalle. Ilma/seosruuvi ei vaikuta mainittavasti muuhun kun tyhjäkäynnin seoksiin. Eli hommaa isompi TK suutin, sitten säädät tyhjäkäynnin kohdalleen niin että ei jää kierrokset leijumaan kun ruuvi on 1.5-2.5 kierrosta auki. Sen jälkeen siirryt sitten osakaasun (neula) ja täyskaasun (pääsuutin) säätämiseen.
Dt420
- Liittynyt:
- 28.6.2018 19:08
Ok. Kuinka paljon isompi tk kannattas hommata? Ja jos katsoit tuon videon niin vaikuttaako siltä että ei ota kierroksia tarpeeks?
Dt420
- Liittynyt:
- 28.6.2018 19:08
Vielä tuohon lisäyksenä että itsellä oli viimevuonna 50cc detsi jossa joskus tuo sama että tuntu ettei kiertäny niiku pitäs (giannelli, porattu cdi) nii sain sen muistaakseni ilmaruuvii säätämällä loppujelopuks kiertämää nii helvetisti
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Paikallaan kierrättely ei kyllä kerro mitään säädöistä tai toiminnasta.
Pwk:Hon saa tk-suutin sarjoja. Kannattanee semmonen laittaa hankintaan niin on mistä valita.
Ajossa jos tuntuu kierrokset leikkautuvan, voi ennakkoa kokeilla myöhäistää jolloin saadaan putkelle lisää lämpöä ja kaistaa venymään/ lisää ylikierroksia.
Kiertävyyden todellinen parantuminen ilma/seosruuvin säädöllä on pelkkää plaseboa. Saattaa vaikuttaa kierrosherkkyyteen ilman kuormaa.
Dt420
- Liittynyt:
- 28.6.2018 19:08
Okei kiitos. Kuulostaako tuon säädöt nyt ihan hyviltä sun korvaan? Paitsi se isompi tk että saa ilmaruuviin säätövaraakin mutta muuten?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
No kyl se ihan ok noin paikallaan kuulostaa olevan. Mites ajossa?
Dt420
- Liittynyt:
- 28.6.2018 19:08
En oo vielä ottanu ajoon kun pistän ton usdin ja muuta minttiin laittamista vielä oon ainoastaan vähäsen ykkösellä ja kakkosella testaillu jä kyllä se aika äkäsesti piikin ottaa jne että ei siinä hirveesti mitään eryistä oo
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista