roubeu
- Liittynyt:
- 12.5.2003 15:44
Booailee ku kääntää nopeesti kahvasta, kaasari 14mm Dellorto ja pääsuutin 75, neula korkeimmassa kohdassa.Ilmanputsari vakio. Ryyppyvipua ku vähän nostaa niin toimii paremmin, Vika kaasaripuolella? Imuvuotoja ei oo. Voisko vuotava kampikammion stefa / kannentiiviste tehdä tämmöstä? Giannelli tehoputki löytyy myös.
vantic
- Liittynyt:
- 5.7.2017 11:22
Kannattaa koittaa isommalla pääsuuttimella. Jos toimii täyskaasulla hyvin, ni sitten ohuempi neula.
roubeu
- Liittynyt:
- 12.5.2003 15:44
Kiitos vastauksesta! Mikähän olis sopivan kokonen pääsuutin, nyt 75 ja vakiona 63. Vai kokeilemallako sit selviää, aattelin ostaa 85 ja 95 ja kokeilla. Ja ilmaruuvi on nyt 1,5 kierrosta auki.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Siis neula ylhäällä (sokka alimmassa) vai alhaalla (sokka ylimmässä?
75-85 väliltä luulisi sopivan löytyvän.
roubeu
- Liittynyt:
- 12.5.2003 15:44
Sokka alimmassa. Juu koitan 85 eka.
roubeu
- Liittynyt:
- 12.5.2003 15:44
Ei auttanu 85 suutin. Nyt pysyy jotenkin tyhjäkäynnillä mutta kun kääntää kaasusta niin aluks booailee ja kestää kauan että kierrokset palautuu, starttisprayllä koitin ettiä imuvuotoo mut ei näyttäny olevan. Voisko vuotava stefa tehdä tämmöstä tai joku toinen suutin? (kolme suutinta näytti kaasarin pohjassa olevan). Eli nyt sokka alimmassa, 85 pääsuutin (vakiona 63), vakioilmanputsari, ilmaruuvi 1,5 kierrosta auki. Ryyppy päällä vastaa hyvin kaasuun ja kierrokset palautuu normaalisti.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Ne kaksi muuta on on ryyppy- ja tyhjäkäyntisuutin.
Kyllä tuo siltä kuulostaa että jostain saa liikaa ilmaa. Tarkista sylinterin alatiiviste vielä. Sitten seuraavaksi joutunee veikkaamaan magneeton puolen stefaa. Kytkinpuolen stefa aiheuttaa yleensä savuttelua ym.
roubeu
- Liittynyt:
- 12.5.2003 15:44
Terve, sylinterin alatiivisteessä ei vaikuttanu olevan vuotoo.
Savuttaa aika paljon, tankissa 2,5% seos ja tuorevoitelu pois käytöstä.
Mopo on seissy vuosia, voisko olla kytkinpuolen stefa mikä kannattais ekana vaihtaa?
Onko tietoo kytkimen puolen kampiakselin pultin momentista?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Molemmat kannattanee vaihtaa samaan syssyyn jos alkaa.
Onko kaasutin varmasti kunnolla puhdistettu? Laihalla se läpeensä vaikuttaisi käyvän jos ryypyllä toimii oikein.
35-40 Nm sekä magneetto että ensiöveto jonkun dokun mukaan.
roubeu
- Liittynyt:
- 12.5.2003 15:44
Kaasari pitäis olla kunnossa.
Semmonen kysymys vielä että saako kampiakselin lukittua kuparilla rattaan väliin kytkimen puolelta ja saako tällä tavalla magneeton ja kytkimen pultit auki ja kiristettyä vai meneekö jotain hajalle?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Toimii varmaankin. Ilmeisesti löytyy joku isompi pala ettei vaan murskaudu välityksen läpi?
Itse on tullut käytettyä mm. Rättiä ja puuta ensiövedon välissä
.
roubeu
- Liittynyt:
- 12.5.2003 15:44
Ei auttanu kytkimen stefan vaihto. Stefan sain irti ku porailin pienen reiän stefaan ja ruuvi kiinni stefaan ja vääntämällä irtos.
Oireet samanlaiset, aluks booailee ja kierrokset kestää palautua, ryyppy päällä toimii
normaalisti.
Seuraavaks sitten magneeton stefa, onko magneetossa joku ajotus että pitää olla oikeessa kohdassa, ja onko tietoo onko muuta mitä pitäis ottaa huomioon ku irrottelee magneettoo? Ja onko tietoo miten sais helpoiten magneeton lukittua ku availee pulttia?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Kampurassa on kiila ja vauhtiksessa on kiilaura, menee kohdilleen niiden avulla. Pulttipyssyllähän tuo helpoiten lähtee. Jos pitää avata vääntämällä, niin koneen voi jumittaa vaikka laittamalla kengännauhaa tulpanreiästä sisään ja pyöräyttää vähän.
Irroitukseen tarvitsee myös magneeton ulosvetäjän.
Yleensä kytkimen puolen stefa muutenkin aiheuttaa enemmän savutusta koneen polttaessa vaihteistoöljyä.
roubeu
- Liittynyt:
- 12.5.2003 15:44
Eipä olis tommonen kengännauha-keino tullut mieleen, mut noinhan sen saa helposti!
Ilmottelen miten käy!
roubeu
- Liittynyt:
- 12.5.2003 15:44
Oli pakoputki täynnä bensaa, mistähän se kertoo?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista