Tulipahan tuossa ajeltua testiradalla vähän testiä mielenkiinnosta ja kokeiltua mitä vaikuttaa vakio Riejussa pakoputken etuputken jälkeen olevan rajoitin levyn reiän koko nopeuteen kun mihinkään muuhun ei kosketa. Ainoastaan reiän koon säätöä siis.
Reikä 11mm - Nopeus 25kmh
Reikä 14mm - Nopeus 35kmh
Reikä 16mm - Nopeus 42kmh
Reikä 21mm - Nopeus 52kmh
Reikä 23mm - Nopeus 58kmh
Levy kokonaan pois - Nopeus 74kmh
Tulokseen tietty vaikuttaa kaasarin säädöt ja koneen puristukset ja kuutamon asemakin...
Mutta tuosta saa jonkinlaisen käsityksen asiasta jos on tarve rajoittaa mopon nopeus tiettyyn kohtaan...
Varsinkin tuolla yläpäässä tuntuu että levyn reikä koolla saa halutun maksimi nopeuden (kierrosluku) säädettyä aika toimivasti. Kokeilua vaan vaatii.
Reiän kokoahan saa helposti säädettyä poralla, "joulukuusiporalla tai viilalla isommaksi ja hitsaamalla reikään sopivan kokosen prikan jos pitää pienentää.
Reikä 11mm - Nopeus 25kmh
Reikä 14mm - Nopeus 35kmh
Reikä 16mm - Nopeus 42kmh
Reikä 21mm - Nopeus 52kmh
Reikä 23mm - Nopeus 58kmh
Levy kokonaan pois - Nopeus 74kmh
Tulokseen tietty vaikuttaa kaasarin säädöt ja koneen puristukset ja kuutamon asemakin...
Mutta tuosta saa jonkinlaisen käsityksen asiasta jos on tarve rajoittaa mopon nopeus tiettyyn kohtaan...
Varsinkin tuolla yläpäässä tuntuu että levyn reikä koolla saa halutun maksimi nopeuden (kierrosluku) säädettyä aika toimivasti. Kokeilua vaan vaatii.
Reiän kokoahan saa helposti säädettyä poralla, "joulukuusiporalla tai viilalla isommaksi ja hitsaamalla reikään sopivan kokosen prikan jos pitää pienentää.