Kai sitä omastakin moperista jotain voisi satuilla..
Malli/VuosimalliEsittelyn kohteenahan on -11 vuosi mallia oleva Beta, tarkemmin Track mallia, eli isommat piparilevyt, puolat, eloksoitua osaa yms. pikku nannaa vrt normi malleihin. Käytettynähän tämä haettiin, stadin lapsia.. ikää oli 2kk ja takana 3500km, ja yhdet verot.. Hinta oli halpa 2300€ (liikkeestä 3500€).
Historiaa:Edellinen omistaja vähän mielenkiintoinen yksilö, 2kk oli tosiaan ehtinyt verot saada, myös jonkun asteista enduroa näemmä harrastanut (lommo putkessa//alakauttanen), mutta kisalommothan on pakollisia, eikö?! Yhdet perseet oli myöskin heittänyt, pikku jäljet lokarissa ja maskissa, sekä takasivukatteessa myös pikku skriidut (ei haittaa). Könytessään oli myös mittaristo irti lähtenyt, millä lie liimalla kiinni tursinut. Itellä kummiskin nytten ihan pulteilla kiinni se.. Myöskin vaihteisto öljyä valutti kytkintapinjuuresta aika runsaasti, tämäkin robleema hoidettu. Ketjurulla ja etujarruvalokatkaisin myös puuttui, katkaisimen ite vetäsin johdoilla kiinni (entiset johdot oli ottanut pois.. vedin kiinni samaan liittimeen missä takajarruvalokatkaisin, toimii!) ketjurullankin kävin hommaamassa ja tallin perältä löyty myös sopivan pultti millä sen saa kiinni tuonne. Eli mitään varsinaista vikaa einyt löydy. Itsehän oman käytön aikana talven bomberoin kurittomana (menohaluja kyllä löytyy..) jokuset lipat takana asiaan kuuluvasti, yksi.. taino 2 tankoa solmussa. Myöskin yksi pikku perään ajo tuli suoritettua alkutalvesta. Toki jäätiellläkin tuli kaverin kylkeenkin ajettua (koulun pilkkipäivän kunniaksi!), josta tuloksena jalkatappi upposi hiukka polveen..Niin ja lumien lähdettyä tietysti yhdet lipat asfaltilla, kun mummeli ajoi kolmion takaa eteen (jalka murtui). Lumien sulettua tuli myös nostettua keulaa vähän äkäsesti, ja lipallehan se meni, joka sitten maahan levisi.. (vähän halki). Näistä omista aikaan saannoksista kuitenkin selvitty ihan omalla kivulla, ja mopossa ehkä naarmu tai kaksi lisää (ite en oo huomannnu), ja sitten parilla tangolla, ja tietysti tupeilla. Mittarissa tällähetkellä 6500km, kortin sain marraskuussa.. (välillä olin 2,5kk ajamatta, porukat vei avaimet joksikin aikaa, kun ylinopeutta vähäsen.. ja sitten jarrupalat loppui niin jarruttomalla en viittiny ajaa, ja sitten vielä meni toi jalka..)
Tekniikka ja Voimansiirto & Tekniset tiedot:Vakioputkella mennään, talven tosiaan oli kurittomana, jota ennen kulki ~65km/h, nyt kulkee saman, ja väleinä pelittää nykyisin 10-56 (vakiona oli 11-52). Suuttimia en viriosiksi laskisi, kuten edelliset. Läpät myös huomasin vähän raottavan, niin italkitin racing läpät on.. paikallisen mopoliikkeen mukaan piti hiilikuitua olla, mutta eipä nuo ole.. ostettaessa huomasin jo, muttei ollut mielenkiintoa alkaa uusia tilailemaan enää. Papereissa seisoo 1,6kw.. onneksi nyt jonkun verran enemmän peltikurilla irti saa (vakio kurissa 9mm reikä, muuten putki +50mm tuosta kohdasta.. kurissa nyt 30mm reikä). Tehoa nyt ei vielä nimeksikään, mutta ei nuo verotkaan kiinnosta, joten näin on hyvä!
Muu Ulkonäkö:Joka nurkasta löytyy mini arrowit, muutama tarra myös, lisää varmaan tulossa.. Öljypumpun koppa ja eturattaan suoja myöskin maalattu kilikolilla punaiseksi. Valkeeta rengastussia myös tullut tarjottua misukoille. Team10 kilventeline on myöskin nyt kiinni. Häkkikoro on myöskin nyt kiinni (entinen iskari koro söi ketjun kulutuspalan siitä svingistä.)
Parannettavaa/Tulossa:Valkee fattis ja punaset raiserit tulenee (kunhan vakuutuksesta rahhoo saapi..) Myöskin uusi ehjä takalippa varmaan tulee. Tangon kanssa tietty uudet tupit, punaiset dominot, mitkä näissä vakionakin on. Ja sitten jotain tarroja, hyvällä maulla tietty! Mitään stickerbombia tai jonnemobiilia ei olla tekemässä. Jotkut kahvat voisi myös modata tuohon (punaiset).. nykyiset poikki, ja molemmat vakiokahvat maksaa 28€+36€..
Galleria