ProRaCc70
- Pyörä:
- orion rx70, Nykynen Derbi Extreme -10
Kyllähän mä sen tiiän... Heitin nyt vaa tollee ajattelin että ymmärtäisitte mitä tarkoitan mutta jokatapauksessa rahaa siihen varattuna...
joltsu
- Pyörä:
- Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
ProRaCc70: Itsellä meni pösö viime kesänä 65 poliisin alla. Sakkoa tuli 54€ ja kilvet lähti. Katsastus maksoi suunnilleen 70€, mutta hinta vaihtelee katsastuskonttorin mukaan.
Pondeyo
Jos ajan virimopolla (airsal, tehari, 19mm kaasari) ja jänä kiinni kun oon 17 1/2 vuotta, mutta mulla on A1 kortti, nii tuleeks suorituskieltoo se vuos joka vaikuttaa B-korttiin? Mun lukemani perustalla näin ei kävisi, vaan mulla on oikeus ajaa sillä mopolla ja saan vaan sakkoja/verot jos en muuten ole kännissä ajanut tai ylinopeuksii vetäny.
Voisko joku kertoa totuuden?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
Ei tule, koska ajokortitta ajoahan tässä ei tapahu. Sithän toki asia erikseen jos mopossa yli 11kw
Pondeyo
Juu ei oo yli 11kw (ja se mahollisuus että ne koittais dynometrillä tehot on AIKA pieni muutenkin).
pellee
Mites tuota kun kesällä ois varmaan tarkotuksena aloittaa autokortin ajo opetusluvilla niin tuleeko sitä suorituskieltoa miten paljon jos jää kiinni virimoposta..Miten se vaikuttaa?
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Vuosi eteenpäin kun jäät kiinni ellei sulla ole kevarikorttia.
Vuoteen tosta päivästä lähtien et saa suorittaa mitään korttia.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
Ja mopohan on yleisesti katsottu kevytmoottoripyöräksi jos huippuja löytyy yli 65km/h tai sylinteri on vaihdettu isompaan. Suorituskiellon pituus vaihtelee puolesta vuodesta kahteen vuoteen, mutta vuosi kiinnijäämispäivästä lukien on yleisin seuraamus.
AceFin
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
arsori kirjoitti:Vai olisiko nyt kyseessä kunnioitus poliiseja kohtaan? Lukekaa ajatuksen kanssa, ihmiset!
Eivätkös Slerpa ja Kolmetoista sitä tarkoittaneetkin?
EXC 525 ||
Youtube-kanava "Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Konkari97
- Pyörä:
- KTM EXC 125 -11, Yamaha YZF-R 125 -08
Se et pysäyttää ja keskustelis poliisit iha rauhassa asiasta nii ymmärrän täysi niin niitte pitäs tehäkki, mut tässä tapauksessa oli 2korttelia 1 auto ja 2kävelijää kokomatkalla ja se mite poliisi siihe reagoi oli ylilyönti ja vaarans sivullisia enemmän kun minu keuliminen lähtemällä kaasupohjas kiilaamaa etee heti, kun saivat vilkut päälle etten kerenny siihe reagoimaa pysähtymällä ja kuskina olleen keskustelutapa oli naurettava yhtään rauhassa pystyny puhuu, mutta pelkääjänä ollu poliisi oli kyl asiallisena koko aja
Kyllä poliisia kunnioitan, mut välillä kyseen alaistan heidä toimintaa.
En jaksanu selittää toho piilotettuu tätä, kun en aatellu asian nii hiertävä teitä. Sakoilta vältytty tähä mennes kokonaa kunnioittamal ja olemalla asialline poliisille
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Se et pysäyttää ja keskustelis poliisit iha rauhassa asiasta nii ymmärrän täysi niin niitte pitäs tehäkki, mut tässä tapauksessa oli 2korttelia 1 auto ja 2kävelijää kokomatkalla ja se mite poliisi siihe reagoi oli ylilyönti ja vaarans sivullisia enemmän kun minu keuliminen lähtemällä kaasupohjas kiilaamaa etee heti, kun saivat vilkut päälle etten kerenny siihe reagoimaa pysähtymällä ja kuskina olleen keskustelutapa oli naurettava yhtään rauhassa pystyny puhuu, mutta pelkääjänä ollu poliisi oli kyl asiallisena koko aja
Vajaa 6 riviä tekstiä, yksi iso alkukirjain, ja kaksi pilkkua...Pieni äidinkielen kirjan avaus ei olisi pahitteeksi?
pellee
Slerpa_ kirjoitti:Vuosi eteenpäin kun jäät kiinni ellei sulla ole kevarikorttia.
Vuoteen tosta päivästä lähtien et saa suorittaa mitään korttia.
Mutta siis tarkotin sitä että saanko aloittaa jo isän kanssa ajamisen vai pitääkö minun odottaa sitä, että se suorituskielto lähtee... Vai onko se sillä tavalla että en saa edes aloittaa ajamista ennen kuin suorituskielto on lähteny?
ProRaCc70
- Pyörä:
- orion rx70, Nykynen Derbi Extreme -10
Tuli muuten tosta syksyltä mieleen juttu, kun olin menossa ABC:lle kun kaveri siellä jo venaili, nii ajelin sinneppäi sitte ja yheskohtaa kattelin et katos perkele, mittaris 60km/h vauhtii ja kattelen et heh, eipäs mene autot ohitte
Nooh, iloks huomasin et siin vieres ajoki poliisi auto, ja sit tuliki äkkihidastus 45km/h.. kilometri sen jälkee ja taas ollaa päästy ajaan 60km/h ja uudestaa, täl kertaa maija tulee vierellä, ja nyt huomasin et ne rupeski tuijottamaa oikee kunnol
Vissii iha hyvä tuuri kun eivät pysäyttäneet, oli meinaan tollon kiini leo vince v6 ja kun siitäkään ei mitkää hiljasimmat äänet tule
Eipäs tässä muuta
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
Mää yleensä iha pokkana morjestan aina sillon harvoin ku poliisia tulee vastaan. Ei ol pysäyttäny viel.
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Itekkin nostan aina kättä poliisille kun tulee vastaan. Yleensä poliiseilla vaan muuttuu ilmeet entistä vihasemmiksi (varsinkin maholla) kun nostaa kättä
ollaanko me mopopojat niin noloja ja pahoja ettei voi nostaa kättä.... Kahden vuoden ajalta en muista yhtään kertaa monestikko olis takasi nostanu
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista