Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Retroilija kirjoitti:Helmikuun lopulla loppuu nastapakko.
Huom. Ei ole olemassa nastapakkoa, vaan talvirengaspakko. Ja mopossa karkeet renkaat riittää.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
XriderX
Nyt on ensinmäinen teoriatunti käyty. Ja montakohan niitä on vielä jäljellä?
siis paöjon teoria tunteja pitää käydä? Ja montako ajotuntia?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
Teoriaa kuus, ajoa kolme. Teoriat käydään yleensä kaks kerrallaan, yks ajotunti käsittelyä.
<Tero>
- Pyörä:
- Beta RR 125
Teoriaa 6 + turvallisuustunti. Mites toi käsittelytunti tehään jos on opetusluvilla?
Fooni
- Pyörä:
- Fantic Caballero 2t -12, DT125x -05, E30
Jos siltä tuntuu, niin käyt opettajas kanssa jossain suljetulla alueella, tyyliin kaupan parkkipaikka, kokeilemassa vähän käsittelyhommia kuten hidasajo, väistäminen jne.
Sitte vaan täyttelette opetuslaput asianmukaisesti.
Kerran Kotari, aina KotariYoutube FacebookMYYKÄÄ KOTARIN SMOTOT
TurboYhZ
- Pyörä:
- Yamaha WR 125 -11
Tekis mieli hankkia traktorikortti niin miten se onnistuis?
Mulla on ennestään mopokortti jonka suoritin kesällä.
Eli varaanko vaan ajan teoriakokeeseen ja saan ajoluvan niin? Vai pitääkö mun hakea taas passikuvat + lääkärintodistus jne. ja viedä ne poliisilaitokselle?
Paljonko toi koko homma noin maksais? Eli mulla on ennestään mopokortti.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
Ajokorttilupa tulee jättää uudelleen ja maksaa lupamaksu. Passikuvia ei tarvitse viedä jos et halua vaihtaa ajokortissa olevaa kuvaa. Jos käytit mopokorttihakemukseen lääkärintodistusta sinun on käsittääkseni hankittava uusi. Itse pyysin koululääkäriä aikanaan kirjoittamaan useamman nuorison terveystodistuksen jotka ovat voimassa 5v kerrallaan, näin sain samalla tarkastuskäynnillä todistukset sekä mopokorttia, A1-korttia että myöhemmin BC-korttia varten.
TurboYhZ
- Pyörä:
- Yamaha WR 125 -11
Mulla on toi nuorisonterveystodistus, sain sen syksyllä koululääkäriltä eli sehän käy tuosta lääkärintodistuksesta? Ja paljonko toi koko homma suunnilleen maksaa?
Kolmetoista
- Pyörä:
- Nelipyöräinen
Jos meinaat enskesänä hommata A1-kortin niin kannattaa sekin merkitä siihen viranomaislupa-lappuun. Älä tee sitä virhettä kun minä ja maksa kaks kertaa se.. Yli 50 euroa turhaan.
TurboYhZ
- Pyörä:
- Yamaha WR 125 -11
En oo vielä aivan 100% varma hommaanko / saanko hommata kemmu korttia niin en viitti sitä siihen ruksata...
Mutta vielä sen verran että jos en pääse sitä traktorikortin teoriakoetta nii vaikuttaako se mun nykyiseen korttiin?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
Nuorison terveystodistus käy ajokorttilupahakemuksen liitteeksi kunhan se on viiden vuoden sisällä saatu. Ajokorttilupahakemuksen käsittelymaksu on 51e ja tutkintomaksu muistaakseni 26e, eli alle kahdeksalla kympillä pitäisi tuosta selvitä. Jos et läpäise T-kortin teoriakoetta se ei vaikuta nykyiseen ajokorttiisi mitenkään.
janigs98
Menen ensimmäiselle teoriatunnille 7.2.2013. Niin milloin se ajokorttilupahakemus pitäisi tehdä?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
Cruiserilla ainakin mentiin vaan tunnille ja seuraavaks tuotiin kuvat ja paperit ni ajokoulu teki hakemuksen.
AceFin
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Samantien se kannattaa tehdä, niin pääset heti kokeisiin.Inssiin tietysti vasta kun sää sallii, ellei nastoja ole.
EXC 525 ||
Youtube-kanava "Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
roximän
Onko nuo ajoon valmistautuminen, hätäjarrutus, portit, hidasajo pakko suorittaa mopolla vai voiko skootterilla? Meinaan en mopolla osaa ajaa (esim vaihteet) ja skootterilla tulen kuiteskin ajamaan kortin saatuani.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista