Krizuh
- Pyörä:
- Yamaha DT 50x 2011
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 18.10.2012 22:32
Eikai tuo haittaa jos mopo menee alle 45, tällä hetkellä hädin tuskin 30
Huomenna katsastus niin pitää kaikki olla varmaa ettei hylsyä tule
EDIT: Läpihän se meni :3 katsastusmies vaan sanoi "ei tuo kyllä paljon mene"
Jammu1234432
- Liittynyt:
- 4.6.2012 23:25
parit kysymykset katsastuksesta, eli:
1. Onko vilkut laillisessa paikassa? mp:poliisilta kun kysyin niin sanoi että ovat laillisesti kun kaikki toimii, mutta jostain kuullut että vilkut olisi laittomat kun jää takakatteiden alle, eli ei näy sivuista?
2. Kilventeline/takavalo tuskin on laillinen? EU-hyväksytty takavalo kylläkin, mut puuttuu rekisterikilven valaisin vai mikälie.
Pärinää
- Liittynyt:
- 8.5.2014 8:57
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/4e6908ab83a165d7a67fb00cad99e926/4748-Moottoripyoran_ja_mopon_valomaarayksia.pdfSuuntavalaisimen on sijaittava vähintään 350mm ja enintään 1200mm korkeudella. Takasuuntavalaisin saa sijaita korkeintaan 300mm ajoneuvon takimmaisen kohdan muodostaman pystysuuntaisen tason takapuolella.
Suuntavalaisimien tulee näkyä vaakatasossa 80° ulos- ja 20° sisäänpäin. Suuntavalaisimien tulee näkyä vaakatasosta 15° ylä- ja alapuolelle. Mikäli valaisimet sijaitsevat
enintään 750 mm korkeudella, riittää valaisimen näkyvyydeksi 5° vaakatasosta alaspäin.
Sulta puuttuu myös takaheijastin, joka on oltava myös mopossa.
Jammu1234432
- Liittynyt:
- 4.6.2012 23:25
mites muuten, alkuperäinen välitys kuin on 11-48, mutta nykyään mulla on 13-58 (yhtä raskaat välit, 1 piikki edessä=5 piikkiä takana..) niin tuleekohan sanomista siitä?? Vai pitääkö tilata ihan uudet rattaat vain numeroiden takia
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Periaatteellisesti välitysten pitäisi olla alkuperäiset, mutta niitä ei läheskään aina tarkasteta. Sinänsä lopputuloksen luulisi ratkaisevan kun nuo välit eivät kulkuun vaikuta, mutta viimeisen päälle tarkka katsuri voi kyllä tuon takia hylyn antaa.
Jammu1234432
- Liittynyt:
- 4.6.2012 23:25
selvä, täytyypi jostain lainata alkuperäset välitykset ihan varman päälle.
SIT VIELÄ VIIMENEN KYSYMYS: eli mulle on tulossa ne moottoripyöräverot mikälie, mut eivät ole vielä tulleet ja siinä voi mennä aika kauan kun kaverilla kesti 7kk että tuli.
Mutta siis pystyykö mopoa katsastamaan vaikka verot eivät ole tulleet vielä? faija jotain vihjaili ettei pystyisi, ja täytyy oottaa kunnes ne tulee ja on maksettu.
Tojaa
- Pyörä:
- Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
- Paikkakunta:
- Pirkanmaalta jostakin.
- Liittynyt:
- 7.5.2010 17:40
voi katsastaa vaikka veroja ei olisi tullut.
Skyteam on ongelmajätettä.
sinkkis
- Liittynyt:
- 9.2.2013 19:50
onko kukaa käyny katsastaa kolaroitua mopoa ja kuinka tarkasti ne on kattonnu rungon suoruuden jne.
ku oma pitäs käydä katsastaa kuhan laittaa eka hienoks
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Jos on ollu vaatimuksena rungonmittaus ni senhä ne kattoo, ei muute mitää.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
pysynmatrixissa
- Liittynyt:
- 13.9.2012 21:23
Onkos kukaan tuonut Ruotsista skootteria? Minkälainen operaatio on saada rekisteriin?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Rekisteröinti ei ole mikään ongelma jos menopeli on Ruotsissa kilvissä ja vaatimusten mukaisessa kunnossa. Suomeen tuotaessa se rekisteröintikatsastetaan valitsemallasi katsastusasemalla, hintaa luokkaa 100e. Jos mopo on uusi, eli alle 6kk vanha tai ajettu alle 6000km, joudut maksamaan ALV:n (24%) Suomeen mutta voit hakea veron palautusta Ruotsista (sikäläinen verokanta 25%). Käytetystä skootterista (yli 6kk ja yli 6000km) ei tarvitse maksaa arvonlisäveroa.
Sinänsä mopojen tuonti ulkomailta ei yleensä kannata, koska lopullinen hinta on suurin piirtein sama ja toimenpide vaatii kuitenkin omaa aikaa ja viitseliäisyyttä.
pysynmatrixissa
- Liittynyt:
- 13.9.2012 21:23
Asia harvinaisen selvä. Kiitos!
Vegemon
- Liittynyt:
- 25.6.2012 3:22
Mikä oli se raja että kuinka kovat äänet saivat moposta lähteä katsastuksessa`?
Ja E-hyväksytty äänenvaimennin varmasti kelpaa?
Entäs jos takaratas on hieman huonossa kunnossa eli ajaessa ketjut löystyy ja kiristyy aina kun ketjut pyörähtävät rattaan ympäri. Eli mopo siis nykii ajaessa koska ratas on niin huonokuntoinen.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Asetus L-luokan ajoneuvon korjaamisesta ja rakenteen muuttamisesta, 15§ vastannee kysymykseesi.
Noin niinkuin periaatteellisesti katsastus ei ole mikään kaupantekotilaisuus eli mopon kunnolla ei ole merkitystä, kunhan se täyttää asetetut vaatimukset. Mopon ei tarvitse lähteä vaivattomasti käyntiin tai kulkea silkinpehmeästi, kunhan tekniikka toimii ja kyyti on turvallista. Sinänsä toki kuluneelle takarattaalle voisi suorittaa tiettyjä toimenpiteitä kuten vaikkapa uusimisen sen sijaan että pohtii kelpaako se katsurille, mutta kukin tyylillään.
Vegemon
- Liittynyt:
- 25.6.2012 3:22
Ei oikein kehtaisi alkaa uutta 70-koon takaratasta ostamaan kun juuri ennenkuin kilvet lähti ostin uuden 53 piikkisen... katsastuksen ajan pitäisi vain pärjätä?
Ja mites tarkkaan ne katsoo aina runkonumeron?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista