_nigge_
- Pyörä:
- Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
- Paikkakunta:
- Toijala
- Liittynyt:
- 28.4.2012 20:08
Mahtaako muillakin käydä useinkin näin?
Jotain puoli tuntia sitten olin ajelees ja koitin nykiä keulaakin siinä aina sopivassa paikassa mutta ei millä meinannu onnata,laahasin vahingossa jarrua ku nostin
Yhteen pitkään ylämäkeen sitten revin keulaa kaikin voimin ja sain ehkä 5m pysyy ilmas ja eikös siellä mäen päällä ollu 5-8 jonnee pyörillä jotka vihelsi mulle,varmaan aika sarkastisesti
Omasta mielestä ehkä kaikkein nolointa juurikin epäonnistunut keulan repimine
ku sen kevarikortin sais niin olis vähän enemmä jerkkua keulannostoo auttamassa
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
Säkittäjä
- Pyörä:
- Husqvarna SM 125 -08 ex. Räxä 50 -04
- Paikkakunta:
- Nurmijärvi
- Liittynyt:
- 21.4.2013 21:17
Itellä oli aika samanlainen juttu, olin kaverin kanssa nykimässä ja sit siitä ajo pari osaavampaa kaveria ohi ja vetäsivät siitä keula pystyssä. Naureskelivat varmaan mun säälittäville nykimisille mennessään
Hussea testaillessa tuli otettua pientä powerkeulaakin tossa pari päivää sitten
Korttia odotellessa.
_nigge_
- Pyörä:
- Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
- Paikkakunta:
- Toijala
- Liittynyt:
- 28.4.2012 20:08
Se on muuten 2t piikillä mopolla kiskomisen jälkeen aika metkaa jollain kolmosellakin vähä vaan nykästä ja kytkintä näpäyttää ni lähtee vaan pelkällä voimalla hilaan keulaa ylös
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
minivvv
- Liittynyt:
- 13.8.2009 20:31
keuliminen on helpompaa mun mielestä kurittomalla mopolla kun piikillä. ainaki tuolla minun gileralla vrt. 125cc detsiin nii paljo rauhallisempaa keulia, toisin ku piikillä se on semmosta vähä hurjempaa se meno.
ps, gilera nousee kutosella ylös @55 vauhista
Alexir
- Pyörä:
- EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
- Paikkakunta:
- Loviisa
- Liittynyt:
- 30.9.2011 18:05
miniW kirjoitti:keuliminen on helpompaa mun mielestä kurittomalla mopolla kun piikillä. ainaki tuolla minun gileralla vrt. 125cc detsiin nii paljo rauhallisempaa keulia, toisin ku piikillä se on semmosta vähä hurjempaa se meno.
ps, gilera nousee kutosella ylös @55 vauhista
tottumiskysymys, kyllä 4t piikillä on helvetin mukava keulia mutta taas piikki dt on helpompi tehon puolesta
Viimeinki sait kutosella
YouTube kanava[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Tuli viimeinkin tänään/eilisen puolella opittua jarrun käyttö. Eräs mopoautokuski kovasti valmensi niin onnistu sekin
Tuntuu keuliminenkin hussella paljon luotettavammalta ku jarrua vasten keulii, ja pari kertaa tullu pelastettuakin niin että vielä eilen ois ollu varmaan ympäri
Ja kyllä tää nelari tuntuu mopon jälkeen aika hauskalta keulia. Mopolla en saanu ku melkeen 0-vauhdeista ykkösellä ylös, eikä kakkosella jaksanu ikinä keulia.
Hussella taas ykkösellä 15-20 vauheista keula ylös, ja alaväännöillä isompaa sisään ja mennään vaikka kuuhun asti. Isommalla vaihteella en vielä osaa nostaa
_nigge_
- Pyörä:
- Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
- Paikkakunta:
- Toijala
- Liittynyt:
- 28.4.2012 20:08
Välillä oonkin miettinyt,että olisko joku 4t/alavääntösempi katulaiska kikkailuun parempi,saan kakkosella keulan ylös ja pidettyä alle piikin mutta sit menee kyyti aika rajuks kun piikki tulee..
Toki se korvautuu taas tehossa,kolmosella ja nelosella saa suht vaivatta ylös
Noh,jos kerta se temmeillä sun muilla onnistuu ni kait se on vaan reenistä kii,on tossa varmaa alle piikinkin enemmä vääntöö ku kilerassa koko kierrosalueella
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Tulipa tänään pitkästä aikaa käytyä vähän pidemmällä tiellä keulimassa. Noh, hussella 5. vaihteella 85 km/h hytti taivasta kohti.. Meni ennätykset aika helposti rikki (suunnilleen..) kun aluks oli harjotellu pienemmällä pätkällä jarrua ja kulmaa paremmin
Sais menemään sopivan suoraan niin vielä sitä kutoselle päästään!
rassi123
- Liittynyt:
- 17.7.2012 3:19
olisiko jotain vinkkejä vaihteiden vaihtamiseen keuliessa?
aina laskee kun vaihdan kakkoselta kolmoselle.
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Sanoisin että opettele takajarru niin että pystyt keulia takajarrua vasten, sitten vaan helvetisti kulmaa kun vaihdat ja tarvittaessa lasket takajarrulla keulaa hieman ja jatkat matkaa.
_nigge_
- Pyörä:
- Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
- Paikkakunta:
- Toijala
- Liittynyt:
- 28.4.2012 20:08
Komppaan,se takajarru on hyvä osata senkin takia et jos ja kun se nykäsee ku vaihtaa isommalle niin et sitte lennä heti selälles
+että opetellessa sitä jollain kakkosella vauhtia ei oo paljoo,jos tulee haaveri jarrun käytön kaa siinä vaihees ni ei paha,mutta sit ku vauhtia on kutosella se 50km/h ni voi sattua jo vähä enemmä
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Niin tai jotkut (minä) onnistu lyömään vahingossa ilman kytkintä isomman vaihteen silmään, vaikka ei meinaisikaan. Onneks olin oppinu jarrun jo siinä vaiheessa, viime kerroilla just ja just tullu alas
Edit: Öhm. Tänään ilman kytkintä vahingossa 1. -> 2. ja ympäri
peksiman
- Liittynyt:
- 18.4.2013 17:02
Saisko täältä mitään vinkkejä kakkosella nostamiseen?
Ykkösellä siis nousee ihan hyvin ylös.
Kakkosella ehkä 1/10 yrityksestä nousee tarpeeksi, tosin heti sen jälkeen putoaa alas.
Gileralla keulin jossa tyhjä vakioputki.
Ja onko jotain tiettyä hyväksi todettua nostotyyliä?
Itse kakkosella nostan, nousen seisomaan, pompautan keulaa ja siitä kytkinpommi.
Aplaja
- Pyörä:
- Rieju MRX 125
- Paikkakunta:
- Rovaniemi
- Liittynyt:
- 17.6.2010 17:23
Istuma-asennosta pikkunen perseenpompautus ja samaan aikaan rykäset tangosta ylös ja kytkinpommi. Helpompaa aluksi istua penkin takaosassa, melkein lipalla.
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013
Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
varpaat_suussa
- Liittynyt:
- 2.6.2012 12:21
Helpommin se keula nousee seisaalteen kuin istualteen.
Kokeile nostaa jostain pikku nyppylästä/kohoumasta niin nousee paljon helpommin. Itekkin jos kutosella nostan niin saan tasasella nostettua 45kmh vauhista mutta pikku nyppylästä nousee heti jo vajaan 55kmh vauhista.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista