Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut kersti91 » 9.6.2014 17:17

Yhden numeron tarkkuudella pitää osua kohdalleen :roll:
Tarkista kampiakselin stefa.
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Haatsi » 9.6.2014 18:37

Jos runkonumero ei täsmää niin sitten puhutaan jo vähän isommasta ongelmasta... Kuten että milläs perkuleen vehkeellä sitä oikeen ajetaan, ei ainakaan sillä mikä papereissa on.
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Vegemon » 10.6.2014 2:11

Kiva tietää, entäs kun ton rungon päälle on maalatta ja runkonumero peittynyt sen saman tien, miten on turvallisinta alkaa raaputtaa maalia siitä päältä pois, niin ettei runkonumero kärsi.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 10.6.2014 9:12

Kyl sä saat sitä pirun kauan hinkkaa että se katoo. Mutta esim puukolla koitat rapsutella.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Raisureikä
Liittynyt:
7.1.2014 17:25
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Raisureikä » 14.6.2014 2:32

83 vuoden helkama raisua katsastamassa. Toisessa paikassa maksoi katsastus 60€ ja toisessa 100€. Halvemman paikan katsastusmies sanoi, että pitää olls jarruvalo ja kallliimman paikan mies sanoi, etttei tarvi. Onko raisuissa jarruvaloa ja mistä siihen löytäisi sen?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Retroilija » 14.6.2014 2:46

Sä olet nyt molemmista maksanu vai? Ei kyllä varmasti tossa vuosimallissa tarvi olla, Finlexistä pykälä ja valitusta tekemään.
Makeeee_
Pyörä:
Yamaha BW'S
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
22.3.2014 10:33
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Makeeee_ » 18.6.2014 12:50

Terveppä moro,
kiinostais tietää paljoko tuommonen skootterin muutoskatastus maksaa? Olis aikeissa oma ankka käyä muutoskatastaa tolle Pro Replicalle. Löytyy E-Hyv, kyltti putkesta ja mulla on semmone paperi siitä. Lisäksi oon vaihtanu matalemmat kumit alle nii samalla vissii ne "päivittyy" papereihin? Pitääkö siis mopon olla muilta osin vakio kunnossa, eli kulkea 45 ja olla valot ja vilkut ym.?
BW'S PROJEKTINI http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=72&t=86158
kalaallu
Liittynyt:
18.6.2014 22:51
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut kalaallu » 18.6.2014 22:57

Morjensta!
Olen ostamassa tommosta vuoden 1990 KTM 50 missä pv kone, aattelin siihen vaihtaa 125cc koneen ja käydä katsastamassa kevarina. Ei ole papereita, mitä kaikkea täytyy huomioida siihen ja onko se ylipäätänsä mahdollista/sen arvosta.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Retroilija » 18.6.2014 23:37

Teoriassa kyllä, käytännössä ei koskaan. Sun tarvis hakea viritelmälle tyyppihyväksyntä joka maksaa useita, ehkä kymmeniä tonneja.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.6.2014 1:05

Kyllähän se on mahdollista teoriassa, ja miks ei käytännössäkin, mutta kun nyt mietitään aikaa, rahaa, järkeä, niin ei todellakaan ole. Paperisotaa on enemmän ku pää kestää, rahaa menee kaks kertaa sen verran ku jaksaa kuvitellakkaan, kuluvaa aikaa ei voi edes arvailla. Ja kumminkin niin turhaa, kun niitä kemmuja saa ostettua vähä minkä näkösii hyvänsä, ja ainahan niitä voi laittaa omannäköseks. Olishan se helppoo ku vaihtais mopoajan jälkee vaan isomman koneen ja sit vois hakee kemmun paperit, mutta onneks se ei käy iha niin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Niksanen
Liittynyt:
28.2.2013 9:09
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Niksanen » 26.6.2014 2:28

Tuota noin... Pitäs pikkuhiljaa laittaa manki kilpiin ja pari kymysystä ois. Menneekö manki semmosella putkella läpi missä on vakio alkukäyrä mutta omatekonen änkkä?Jos ei nii käykö tuo pitracingin 65e putki? Ja jinkkumankin orkkisvälit taitaa olla jotain 12-40 luokkaa ja mulla on 15-35 välit ja siinä on alkuperäsenä ollu 50cc 3vaihteinen puolari ja nyt on lifanin 50cc 4 vaihteinen manuaali nii menneehä se niilläkkii läpi? Ja tarviiko mankissa näkyä jarruvalossa ku etujarrua painaa? :D tyhmä kysymys mutta en tiiä. Ja jos jinkkumankissa on ollu vilkut ja mulla ei nytte niitä oo nii niitä ei vissii tarvi?:P Ja myös kun mulla ei oo ku siihen tämä rekisteriotteen ilmotusosa nii saako sen teknisen osan trafilta uuven vai pittääkö lähtee entisen omistajan kotia tonkimmaa? xD Ja tuota tuota.. Mites ootte suuntamerkkejä näyttäny ilman vilkkua? Jaloilla? Nyt apua apua tarvitsevalle :D
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Retroilija » 26.6.2014 3:42

Sekä alkukäyrän että änkän on oltava E-hyväksytyt. Välit oltava samat mitä papereissa lukee. Jarruvalojen on toimittava molemmilla jarruilla. Vilkut ei ole pakolliset, mutta jos ne on kiinni niin niiden pitää kaikkien toimia. Suuntamerkin saa näyttää millä tahansa raajalla ynnä muulla elimellä, muista ryhmittyminen. Jos sulla ei ole luovaria moposta niin et sä sitä niimisi saa, niin, ja jos kilvet on viety konttorille omasta eikä poliisin päätöksestä, niin ei tarvi katsastaa.
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut paapeli » 26.6.2014 23:32

Tyyppikilpitarra puuttuu, muutoin vakio tuunaamaton mopo, mahtaako olla mahdollista mennä läpi katsastuksesta? Kuva on kilvestä, mutta ei ehkä auta..
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Retroilija » 27.6.2014 0:25

Ei pääse, mutta netistä saat varmaan ostettua tyyppikilven.
Ryder
Pyörä:
Derbi senda X-treme -09
Liittynyt:
4.5.2014 20:54
Re: Vs: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Ryder » 27.6.2014 23:46

Mitäs kun olisin mopoa ostamassa ja sehän pitää uuden omistajan katsastuttaa, niin jos siitä on kureja poistettu sillain että kulkee noin 60kmh niin meneekö katsastuksesta? Jos siis kaikki muu on täysin laillisesti mopossa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista