Raisto
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
Kuvan mukaanhan toi vie lähes koko ajokaistan :o Ei ihmekään jos kolahti, ei noilla mopon valoilla nää mitään, varsinkaan sateella. Ja katuvalotkin menettää tehoaan aika riskisti sateella, ja kun visiirikin/lasit ihan vedessä niin senkään takia mitään nää. Ei voine syyttää kuskia, eikä kyllä oikein ketään muutakaan..
Lämpimimmät osanottoni uhrin läheisille, jos foorumia selaavat. Ikäviä juttuja
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Jonttu_96
- Pyörä:
- 125 rieju marathon ex Rieju Smx Pro -08, yamaha pw 80 ja kawasaki kx 65
Jos vielä matkaa tekee illalla niin kaikkihan sen tietää, että väkisinhän siinä ei siihen ajoon koko ajan 100% pysty keskittymään kun ajattelee kaikkea muuta...harmillinen tapaus tosiaan. Näitä ei sais tapahtua...
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
Todella harmillinen tapaus..
Perävaunuhan peittää melkein koko kaistan, ja mukana vielä pimeys ja sade.. Paha juttu.
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
MiniMies
- Pyörä:
- Honda CBR 600F PC35
Miksi mopoihin edes tehdään niin avuttomia valoja? Ei vakiovaloilla näe yhtään mihinkään. Kunnolla pimeessä ehkä 2m eteenpäin. Ja sitten tulee tälläsiä.
Pattes798
- Pyörä:
- TM MX250 2T -13
Nuppe97
- Pyörä:
- Peugeot XPS Power Up -08
MiniMies kirjoitti:Miksi mopoihin edes tehdään niin avuttomia valoja? Ei vakiovaloilla näe yhtään mihinkään. Kunnolla pimeessä ehkä 2m eteenpäin. Ja sitten tulee tälläsiä.
Xenonit on kova sana, mutta kas kummaa, setä sininen antaa sakkoa, jos sinulla on xenonit mopossa, minä pistän kyllä sitten, kun olen hankkinut vaan akun pösöön.
Savun hälvennettyä lisäkäämme syöttöjä.
AceFin
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Ei ne jälkiasennusxenonit paljoa auta, mulla on sellaset. Osta parempi umpio/maski ja siihen oikeakantainen tehokas valo, niin saat laillisen ja tehokkaan valon.
EXC 525 ||
Youtube-kanava "Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
Kyllä ne vaan auttaa. Tietysti jos umpio on muutenkin surkee, ja jonkun vakion ba20d tilalle vetää 60w h4 xenonin, niin lopputulos on vittuuntuneet vastaantulijat, ja lintujen elämän häiriintyminen puitten latvoissa.
Skoottereissa umpiot on pääsääntöisesti ihan hyvät, ja mopoissa luokkaa surkea. Skootteriin siis ehkä fiksuin asentaa ne xenonit.
Ne vakio 35w polttimot kun vaihtaa kunnolliseen niin näkyy jo lokarin pää pimeessä. Surkeet valot kun yhdistetään ainakin täällä kaupungin pihistelyyn (kaikkikatuvalot ei pala yöllä), ja jalankulkijoiden heijastimien puutteeseen niin ei ihme jos jotain sattuu. Heijastimen puutteestakin joutas rätkiä sakkoa, ei tunnu riittävän että ne on vaan pakolliset.
Em. yhtälöön kun lisätään vielä kokemattomat kuskit ja tehariderbi niin saa miettiä kahdesti lähteekö ulos. Se virimopo ei ole se pääsyy onnettomuuksiin, mutta jos kuski on kokematon niin ei se ainakaan lisää turvallisuutta. Kokeneemmalla kuskilla se on periaatteessa sama paljon kulkee, jos kaasussa on yli 2 asentoa.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Mmakkee
- Pyörä:
- Kawasaki KX250F -12
Tehokkaampi polttimokin auttaa jo asiaa. 5W eron oon jo huomannu hyvin.
Ajattelin jos tilais kotariin jonku 60W ja kokeilis et sulaako umpio
Pöö
AceFin
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Mulla -03 kotarissa 55W/60W umpio, eikä sula mihinkään. Jatketaan valoista kuitenkin valotopikissa.
EXC 525 ||
Youtube-kanava "Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Jippeyee
- Pyörä:
- Honda Monkey 1991 Ex Yamaha DT Jagermeister, Yamaha Aerox 70cc
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
Shit happens...
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Tuomi_
- Pyörä:
- lähti kokkolaan
Se on vaan joittenkin mielestä niin vaikeata ymmärtää että se remmi on siinä kypärässä oikein hyvästä syystä.
Got SPL?
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Vähän omaa tyhmyyttäänhän se tossa meni ja kuoli, eipä tollaselle mitään voi jos ei sen vertaa järkeä löydy. Tottakai pahoillaan olen, kun kuolee liian aikaisin, mutta niin helposti olisi vältettävissä tällaiset...
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista