Keuliminen

DT12345
Liittynyt:
26.11.2013 21:03
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut DT12345 » 26.11.2013 21:15

millä väleillä on mahollista keulia jos detsissä ottaa vaan sen isoimman kurin pois sieltä putkesta
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 26.11.2013 21:28

Ihan millä vaan. :roll:
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut arsori » 26.11.2013 22:12

10-70.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
derbi 34
Pyörä:
Terpi X-Race -04 ja Honda X8R
Liittynyt:
31.7.2013 11:37
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut derbi 34 » 30.12.2013 16:54

ens keväällä kortti ja mopedina terpin x-race -04 ja ajattelin opetella keulimaa, nyt mulla kiinni 12/63 ja 75 suutin ja kuriton vakioputki + vapaastvirtaava änkkä. Meinasin ostaa 58 ja sitte 12 laittaa. oisko hyvä yhistelmä? :) en viel oo oikei saanu ees kunnol keulaa ylös -.- kun ei oikein ajotu tuon kytkimen laskemine ja nykäsy samaa aikaa! :itku: ja kertokaaha vähä viel et mite se parhaite nousee se keula? :)
derbi 34
Pyörä:
Terpi X-Race -04 ja Honda X8R
Liittynyt:
31.7.2013 11:37
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut derbi 34 » 31.12.2013 17:27

niin, ja tarkoituksena olisi saada lisää kiihtyvyyttä! :)
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut .Juho » 31.12.2013 19:09

muokkaus painike on keksitty... :roll:

varmaankin ihan ok toi 12-58 yhdistelmä. ite suosinut 11-52 vakioputkella.

jos haluat helpottaa keulimista, niin suosittelen hommaamaan metran. jopa 14-58 väleillä pelkällä kytkinpommilla 2. vaihteella ylös ja huiput mukavat ~85km/h. :D
(mutta vain jos kone timmissä kunnossa)

tai jos ei tehari kiinnosta ja poliisikuumottelut ei kiinnosta, niin parempi kehittää tekniikkaa; eli ota vaikka molemmista etupumpuista öljyä pois, jotta saat todella löysän keulan. tai kokeile ihan vaikka 2. vaihteella kunnon kytkinpommia ja käytä painoasi nostamaan keula (liian lyhkäsillä väleillä keulit näin todella herkästi ympäri :D)
derbi 34
Pyörä:
Terpi X-Race -04 ja Honda X8R
Liittynyt:
31.7.2013 11:37
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut derbi 34 » 31.12.2013 21:02

no ei oikei kiinnosta ostaa teharia :D mut ekaks opettelen hiljasist vauheista 1 vaihteella nostaa keulaa ja sit rupeen kokeilee 2:sella
_nigge_
Pyörä:
Gilera RCR '10(EX),Husqvarna WR 125 '09
Paikkakunta:
Toijala
Liittynyt:
28.4.2012 20:08
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut _nigge_ » 1.1.2014 3:32

Nääh opettele vaan kakkosella niin saat sitä pidettyäkin hetken ylhäällä ;) Helpompi sitten opetella nostaan sen jälkeen isommalla tai pienemmällä miten tykkää. Ja noilla väleillä nyt ei loppujenlopuks oo juurikaan väliä,reeniä reeniä vaan :) Kyl se itelläki tuntu aikansa siltä et ei tuu mitään,mutta kun muisti että on muutkin siinä onnistunu niin jatkoin ja jatkoin reenausta ja loppuvaiheissa meni kevyesti kaikki vaihteet läpi ja +200m :P
''Tottakai se menee kovaa ku se on husse!''
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut arsori » 1.1.2014 5:12

Lisäks kovemmista vauheista se pyörä ei kippaa niin herkästi sivulle. Reeniä vaan, et sä netissä keulimaan opi ;)
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 1.1.2014 17:18

mulla jaksaa 13-58 väleillä ja kurittomalla dt putkella just ja just nostaa ykkösellä :D pitäs vrm kokeilla 12-58 jos ois vähän parempi..
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Driver7 » 1.1.2014 18:48

Nostotekniikasta se on kiinni eikä välityksistä...
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut .Juho » 1.1.2014 19:00

^Tämä.

Oikea tehomäärä ja oikeat/sopivat välitykset auttaa vain keulimisessa, sekä muut kikat, esim. tyhjä keula. :D

eli ei sitä keulaa saada ylös välityksillä, kuten Driver7 kertoikin. ;)

ps. itselläni oli gianellilla ja viilatulla vakiopytyllä 11-48 välit ja jaksoi ihan kevyesti nostaa keulaa ykkösellä ja kakkosellakin. ei vaa tullut pahemmin keulittua kunnolla, kun sattui vähän väliä olemaan pikku ongelmia.

nyt pitää kokeilla keulimista, kunhan saan ton mopon kasaan.. nyt olis viilattu 70cc airsal, gianelli, mikuni tm 28 ja 13-48 välit. saa nähdä miten tommonen nuhapumppu jaksaa nostaa keulaa ilman nykäsyä. 8)
derbi 34
Pyörä:
Terpi X-Race -04 ja Honda X8R
Liittynyt:
31.7.2013 11:37
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut derbi 34 » 2.1.2014 20:12

tuntuu vaa nii turhauttavalta ku ei se keula nouse oikee yhtää! :D ja kertokaahan mite sais kytkintä paremmaks, ku se on aika jäykkä et joutuu 2 sormel sen kahvan vetää ja sit aina tuntuu et lähtee ote tangosta. vaikka ei ees lähe! :/ se aina joteki tekee varovaiseks :roll:
minivvv
Liittynyt:
13.8.2009 20:31
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut minivvv » 3.1.2014 8:45

Näin Gileran (Terpin) omistaneena voin sanoa jälkikäteen että derbin kytkin ei todellakaan kuulu olla jäykkä. :D vaijeri vaihtoon+kunnon vaijerin rasvaaminen ja laatikko öljyt vaihtoon ni alkaa kytkin löystyä ees vähän ;)
edit. ei kannata turhautua vielä reenivaiheessa mihinkään, reenaamalla oppii ja mestarit yhäki reenaa ;) terveisin 2kk meni että opin kunnolla vetämään vaihteet loppuun asti ja yhteensä 5kk että alko onnistumaa circle yms :3
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 4.1.2014 21:14

Driver7 kirjoitti:Nostotekniikasta se on kiinni eikä välityksistä...

tämä, mut annoin moponi testaavaks kaverille joka nostaa omalla detsillä vitosella ja hän ei ees saanu kakkosella nostettua :D ja oha se kiinni välityksistä jonkin verran, jos on liian raskaat välit niin ei jaksa millään nostaa kutosella kun taas lyhyimmillä onnistuu ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista