Keuliminen

DerpiMaisteri
Pyörä:
Derbi Senda Sm DRD Racing Limited Edition 2008
Paikkakunta:
Muhos
Liittynyt:
9.9.2012 11:27
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut DerpiMaisteri » 5.2.2014 19:47

Onko 11/53 hyvät välit keulimisee? Mopona kuriton Derbi Senda Sm Limited Edition 2008.
''Valitettavasti me ollaan jo eellä''
Fr0nkale
Pyörä:
Löytyy
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
16.2.2014 22:29
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Fr0nkale » 23.2.2014 14:15

12p eteen nii johan vääntää enemmän, itellä täysin sama vehje samoilla vireillä mutta 12-53 välit ;)
[x] AM120 28.11.2013 [x] A1 21.04.2015
[5] pysäytetty [] sakot [] kortti pois
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 23.2.2014 21:43

Kyllä se vaan pienemmällä eturattaalla vääntää enemmän.
Fr0nkale
Pyörä:
Löytyy
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
16.2.2014 22:29
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Fr0nkale » 23.2.2014 22:38

Mulla ainakin vaan huutaa 11p etusella ja mihinkään ei väännä. Tosin huomasin et mun takarattaan taitaa olla 49p eikä 53p, aluks laskin ite ne piikit ja sit katoin tänää pestessä rattaat takapuolelle ja siellä se luku oli :lol:
Porkola^^
Pyörä:
Peugeot XPS '09
Paikkakunta:
Kauhava
Liittynyt:
2.4.2011 17:52
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Porkola^^ » 24.2.2014 0:10

Tänään raaputeltu ekat kerrat kilvelle tällevuotta näi "hiihtoloma" kunniaksi :D

Mopona Peugeot xps '09
Vireinä kuriton putki, isompi suutin ja vakiovälit.
Keula nousee jokavaihteella :) Kesällä kuvaillaan videota, jos mopo ei nyt mene kaupaksi.
_tonyvaltteri
Pyörä:
Gilera RCR '07
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
16.7.2013 23:12
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut _tonyvaltteri » 7.3.2014 11:18

Ois tarkotus alkaa nostelee tässä keväällä tolla kurittomalla '07 Gileralla. Ykkösellä ois tarkotus alkaa reenailee ja ottaa tatsia jarruun ja sen jälkeen kakkosella pientä matkaa. Oon jotain sellasta kuullu että enskoilla olis vaikeempi hallita mopoa keula pystyssä, että meinaa kaatuilla ja kääntyillä sivuille? Onks tää totta vai rengaskohtaista vai pelkkä tottumuskysymys?
miksu.97
Liittynyt:
17.5.2013 11:17
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut miksu.97 » 9.3.2014 12:41

Itelle tuli kuittailuu kaverilta kun kävi nostamassa keulaa mun menopelillä. Sanoi että vetää oikeelle niin huono keulia. Ja kyseessä siis DRD PRO -06 Endruro renkailla. Tosin takarengas oli hieman huonossa kunnossa.

Mitä itse ajattelen, niin tottumus kysymys. Ja kysymys siitä kuinka hyvin moponsa tuntee. :D
JiiiKoo
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
31.10.2010 15:58
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut JiiiKoo » 9.3.2014 17:30

Se on totta että enskanappulalla vetää sivulle herkästi. Ite nyt parivuotta kikkaillu ensin mopolla ja viimekesä enska hussella. Uuvella enskanappulalla ei suju oikeen vieläkään varmaan mut helpottuu huomattavasti ku kuluu ja nappulat pienenee.
_tonyvaltteri
Pyörä:
Gilera RCR '07
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
16.7.2013 23:12
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut _tonyvaltteri » 9.3.2014 22:49

Kiitos vastauksista! Takanakki suht kulunut mulla ja nappulat mallia matalat, joten saa nähdä. Onks kellään mitää kummempaa vinkkiä tohon nykäsyn ja kytkimen ajotukseen et sais mahdollisimman vaivatta sen keulan ylös? Kannattaako eka treenata sujuva nosto ykkösellä?
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut jukke96 » 11.3.2014 18:24

Eipä oo tullu käytyä tällä sivulla pitkiin aikoihin, mutta ei se mopoilu oo unohtunut ihan vielä :D
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
apikkarolle
Liittynyt:
15.7.2013 11:12
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut apikkarolle » 26.3.2014 20:32

Elikkäs kummat välit olis paremmat keulimiseen: 12/65 vai 12/58 ? 8o sitten että meneekö kummillakaan välityksillä yli verojen (65 km/h) rajottamattomalla boxilla ja kurittomalla vakioputkulalla tai sitten voin myös käyttää vakioputkulaa mistä on vain hukkis tukittu. :nolo: Varmaankin ainakin noilla 12/58 Jos osaatte heittää jotain arvioo että kuinkapaljon menis noilla molemmilla väleillä ja molemmilla putkuloilla? On siis myös tuo rajottamaton poksi kiinni
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Vireboy » 26.3.2014 22:34

Mikä auttais kun refleksinä laitan painon eteen heti kun saa vähänkin nostettua keulaa? :D
MeRiejusta
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 27.3.2014 1:32

Meet vaan rohkeesti sinne taakse istumaan ja sitte totuttelet painaan jarrua ainakin aluksi kun et enää näe maskin ylitse eteenpäin. Siitä sen sitten itse opettelin vetämään. Siitä vielä pikkusen kun otti kulmaa niin sai tasapainoon ja sit on helpompi vaihdella vaihteita. Joo itelläki oli aluks toi refleksi et heti tankinpäälle ja kassit murskaks mut sit aattelin et paljoko porukka ottaa sitä kulmaa keuliessa niin tajusin et siinä on vielä matkaa ihan pirusti sinne lipalle. :D
Sakkoja sakkoja
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 27.3.2014 19:25

apikkarolle kirjoitti:Elikkäs kummat välit olis paremmat keulimiseen: 12/65 vai 12/58 ? 8o sitten että meneekö kummillakaan välityksillä yli verojen (65 km/h) rajottamattomalla boxilla ja kurittomalla vakioputkulalla tai sitten voin myös käyttää vakioputkulaa mistä on vain hukkis tukittu. :nolo: Varmaankin ainakin noilla 12/58 Jos osaatte heittää jotain arvioo että kuinkapaljon menis noilla molemmilla väleillä ja molemmilla putkuloilla? On siis myös tuo rajottamaton poksi kiinni


12/58 mukavampi keulia kun ei tarttee olla vaihteita vaihtamassa kokoajan.
Alemankipommittaja
Pyörä:
Kawasaki KMX 125, Gilera Stalker
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2012 16:54
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Alemankipommittaja » 31.3.2014 0:16

joojoo taas keulintakausi avattu kunnolla vaikka tosin uutena vuotena jo keulittu. on tuo skootteri hieno vehje, prikka vaan poistettu variaattorista ja nousee 65-70 huipuista. miten vaikuttais jos hommais jonku sportti variaattorin ja -kytkimen? teharia en ajatellu hommata kun tuolla vakioputkellakin onnistuu hyvin enkä veroja haluais ja muutenkin poliisiystävällinen tuo vakioputki :D. circlekin reenin alla kaippa se siitä jossain vaiheessa lähtee. piikkikin löytyy mutta tuolla skootterilla mielummin nostelen :D. niin vielä, mites sais rumpujarruun lisää tehoa? uudet kengät löytyy jo mutta mitä niille sitten tekis ennen ku lyö kiinni että ois maksimaalinen jarrutusteho? .

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista