Nättiä nättiä...
Lainasin tänään kaverin Kotaria, käydäkseni mökillä minne on matkaa about 20 km. No siinä kotarin kanssa kevyesti ajelin siinä jotain 70 km/h, kunnes saavutin yhden skylinen. Se ajeli rajoitusten mukaisesti siinä 60km/h ja minä hiljensin samoihin vauhteihin, kun en viitsinyt kaverin pyörällä hurjastella.. Tämä skyline-kuski rupes hiljentämään kokoajan nopeuttaan, hitaimmillaan mentiin 30 km/h
Pari kertaa siinä sitten vähän haistelin josko lähtisin ohittamaan mutta aina siinä vaiheessa skyline pamautti kaasun pohjaan.. sitten se taas hiljensi vauhtiaan kun olin hänen takanaan.Ja taas sama juttu, olin lähdössä ohi, mutta eipä pystynyt kun talla lyötiin heti pohjaan.
No sitten tuli yks pitkä suora missä ajattelin pamauttaa ihan kunnolla ja kattoa että ehtiikö skyline reagoida siihen kun lähden ohi... ajoin jotain 140 km/h ja olin pääsemässä ohi, niin sitten skyline alko lähestyä mun takarengasta kohti ja siinä vaiheessa pääs kyllä perkeleet sun muut pillut...! Siinä sitten taas löin jarrut lukkoon ja rullailin sen takana.. Lopuks skylinessä ollut matkustaja rupes heittämään mua
täysinäisillä? karhutölkeillä ja niitä osui mm. kotarin maskiin josta meni umpion ''lasi'' paskaks, mun kaulaan osui kaks, kaks kylkiluihin ihan helvetin kovaa ja sitten vielä jouduin väistelemään niitä ihan kiitettävästi...
Tässä vaiheessa mainittakoon että skylinessa ei ollut kilpiä ja muutenkin jotenkin keskeneräisen näköinen?
No sitten pysähdyin tienreunaan ja jäin odottamaan josko ne jatkais matkaa siitä..no niin jatkoikin ja minä lähdin parin minsan päästä jatkamaan matkaa mökille.
Ja sit, siinä se skyline oli taas odottamassa tienvieressä..mä ajoin siitä sitte ohi ja kiihdytin johonki 100 km/h, sit vilkasin peilistä niin sieltä se skyline taas tuli ja ohitti mut niin pirun läheltä että meinasin ajaa ojaan sen seurauksena...
Pysähdyin taas ja soitin siinä sitten kaverille ja kirosin sen skyline-kuskin
Samalla kysyin kaverilta että voisinko mä mennä yhtä metsäreittiä hänen kotarillaan sinne mökille kun tiesin yhden reitin siitä ihan läheltä mun perheen mökille. No sain sitte luvan ja vilkasin tielle vielä kun näki, niin siellä se skyline taas odotti kurvin takana -.-' En tiedä näkikö, mut kun lähin sitä mettäreittiä menemään mutta odottelivat varmaan siinä aika kauan
Soitin poliisille sitten mökiltä, kun jäinkin sinne yöks, niin poliisit tokas että : '' joo, olikos se sellanen mattamusta skyline tuplaputkilla ja helmoista ei ole tietoakaan? '' täsmäs täysin siihen autoon mikä mua piinas ja poliisi sanoi vaan, että '' joo, monta valitusta on tullut tällaisesta autosta ja kerran sellaisen jo havaitsimmekin, muttemme saaneet kiinni, kun oli toinen tehtävä meneillään sillon...''
Selitin sitten tapahtuneen ja poliisi käski ottaa yhteyttä seuraavan kerran kun nään tämän auton niin he tulevat etsimään sitä autoa.
Mutta ihmettelen vaan, että kuinka voi olla tommosta sakkia, että ihan tahallaan kiusataan liikenteessä ja aika hengenvaarallisella tavallakin..
Ja tämä kuski näytti nopeesti katottuna joltain kolmekymppiseltä
tulipas tekstiä.... oho, no koittakaa jaksaa lukee
p.s jos joku ihmettelee että miksei poliisi sanonut mitään kun ajoin kevarilla niin minulla on kevarikortti muttei kevaria