Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Hyviä syitä siihen miksi suorituskieltoa pitäisi lyhentää. Pelkkä kahvakuume ei kelpaa validiksi perusteluksi, mutta muutoin voit käyttää mielikuvitusta keksiessäsi perusteita lyhennykselle. Kirjoitusasu on vapaa, voit tehdä lomakkeen vaikkapa hyödyntämällä Wordin tai Open office writerin valmiita asiakirjapohjia.
-TKH-
- Pyörä:
- Gilera RCR 13'
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 1.5.2013 19:29
Nonii kiva,tänään oli inssi ja tulipa kämmättyä,ekalla kerralla alinopeus porteissa,tokalla osui aeroxin jalka tötsään kun pääsin viimeselle portin läpi,en huomannu ollenkaan ja tilaa oli omasta mielestä riittävästi...virhe oli niin pieni että sain uusintayrityksen,ja sitte pamautin ylinopeutta,kiva kun roxin mittari ei näytä lähellekään oikeaa nopeutta
Perjantaina uusinta,nyt hieman kuumottelee kun työt alkaa seuraavalla viikolla
läpi sen pitäisi mennä ja olisi kyllä nytki,eikai 34 ole mitenkään liian kova nopeus? Tosin hieman agressiivisesti tuli vejettyä mutkat....
AceFin
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 20.4.2011 19:45
Käsittääkseni ylinopeutta saa siinä ajaa, mutta vauhdin tulee pysyä tasaisena. Jos sulla on oma mopo jo, niin kannattaa treenailla noita tyhjällä parkkipaikalla.
EXC 525 ||
Youtube-kanava "Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
-TKH-
- Pyörä:
- Gilera RCR 13'
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 1.5.2013 19:29
Tiiä sitte,melko äkäsessä kulmassa tuli vejettyä porttien välit ja...mutta sanoi vaan että nopeus lähti tällä roundilla lapasesta,kai se 34 on liian kova vauhti
Ens kerralla vaadin että etukäteen katotaan gepsillä että mikä on mittarinopeus gepsiin verrattuna
Haatsi
- Pyörä:
- Oliskin.
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 7.4.2005 22:21
Kyllä portti tehtävässä saa ajaa vaikka 45 jos siltä tuntuu, sitä vaikeempi se vaan on mitä kovempaa tullaan. 30km/h on miniminopeus. Mikä ikinä se vauhti sitten onkaan pitää sen pysyä tasaisena sekä ajolinjan olla hyvä ja suorituksen hallittu. Katseen suuntaus on myös erittäin tärkeä.
Mikäli nyt oikeasti ainut "virhe" oli 34km/h niin eihän se oikea päätös ollut tutkinnonvastaanottajalta. Enemmän kuullostaa tuo "nopeus lähti lapasesta" että nopeus kiihtyi loppua kohden.
Atte1
- Pyörä:
- MBK Nitro -06
- Liittynyt:
- 4.9.2012 17:11
Mulla kans huomenna käsittelykoe ja tasasen 30 vauhti on vaan niin vaikeeta hakea, kun vauhdin hakemiseen paikalla on suhteellisen pieni alue. Luulis kyllä ettei ns. ylinopeus mitään haittaa
-TKH-
- Pyörä:
- Gilera RCR 13'
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 1.5.2013 19:29
Minulla oli vaikeuksia nopeuden tietämisessä,roxin mittarinopeudesta ei ollut juurikaan mitään hyötyä kun se heitti niin paljon...
Jippeyee
- Pyörä:
- Honda Monkey 1991 Ex Yamaha DT Jagermeister, Yamaha Aerox 70cc
- Paikkakunta:
- Hyvinkää
- Liittynyt:
- 6.10.2011 17:44
Unohtakaa nyt jumalauta ne tekosyyt
Ne pääsee ykkösellä kaikki jos osaa ja hallitsee nämä. Jos et selviydy siellä kentällä niistä porteista,en halua tietää miten sulle käy liikenne ympyrässä... ps kaikki aikoinaan ekalla
Jarrut on vauhdin surma!
-TKH-
- Pyörä:
- Gilera RCR 13'
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 1.5.2013 19:29
Liikenneajot ja harjotukset;ekalla harjotukset ja liikenneympyrä no pröplem...eikä kyllä tiukemmatkaan mutktat. Mulla vaan tahtoo väliin olla taipumusta kämmäilyyn koetilanteissa
-TKH-
- Pyörä:
- Gilera RCR 13'
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 1.5.2013 19:29
Tänään se kortti eksy omaankiin taskuun
Sähköpostiosoite
- Liittynyt:
- 24.3.2013 1:08
Mä en nyt tiiä mihin tää pitäis laittaa ku ei oo mitään liikenne topiikkia, joten laitan tänne vaikka siks että kortin sain melko vähän aikaa sitte ja nyt vasta pääsin liikenteen sekaan
Niin elikkäs miten tässä tilanteessa mopo menee? Odottaa että autot on menny ja menee sitte?
Ylhäältä tulevat on kaikki menossa oikeelle.
Derbi DrD R/SM
Haatsi
- Pyörä:
- Oliskin.
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 7.4.2005 22:21
Sekavaa kuvaa tulkittuani oletan että kaikki autot ovat tulossa ylhäältä ja kääntymässä heistä katsottuna vasemmalle, sinä itsekkin olet kääntymässä vasemmalle. Tässä tilanteessa kaikki mahtuvat kääntymään samaan aikaan, joten ei muutakun lähde vaan rohkeasti kääntymään. Ole kuitenkin tarkkana että kaikki ylhäältä tulevat autot varmasti sitten kääntyvät, koska jos joku heistä tulee suoraan tulee sinun silloin häntä tietysti väistää. Tilanne olisi sama jos sekä sinulla ja ylhäältä tulevilla olisi liikennevalot ,jotka palaisivat vihreänä.
Ei se että sinulla on mopo tee sinusta yhtään eriarvoista liikenteessä.
Sähköpostiosoite
- Liittynyt:
- 24.3.2013 1:08
Ookoo, kiitoksia.
Derbi DrD R/SM
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Kannattaa olla tarkkana myös sen suhteen ettei autoilija ala tuossa kohtaa pyrkimään hänen ajosuunnastaan katsottuna sinun oikealle puolellesi kohdattaessa eli koukkaamaan ajolinjasi toiselle puolelle. Varsinkin ahtaissa risteyksissä kanssa-autoilijat menevät monesti hämilleen tuollaisessa tilanteessa ja vievät ajolinjansa kaarteessa liikaa oikealle. Mopolla ja polkupyörällä saa tuollaisissa risteyksissä tehdä myös ns. suorakulmakäännöksen, eli ylittää ensin risteyksen suoraan ajamalla ja kääntyä sen jälkeen vasemmalle koko ajan oikeassa reunassa/pientareella pysytellen. Toki tällaista käännöstä suorittaessa kannattaa olla tarkkana jottei käännösvaiheessa jää takanatulevien alle.
Raebaum
- Pyörä:
- Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
- Liittynyt:
- 21.2.2013 12:24
Ite teen aina niin, että jos en muista miten jossain tilanteessa toimitaan, niin annan vaan muiden mennä ensin.
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista