Miiggael
- Pyörä:
- Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
- Paikkakunta:
- Hyvinkää
- Liittynyt:
- 24.11.2011 16:28
No se poliisi jonka kanssa juttelin sano että ei se siitä ite välitä, mutta kait joku tiukempi saattaa niinkin tehdä.
Sako600
- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
Miiggael kirjoitti:No se poliisi jonka kanssa juttelin sano että ei se siitä ite välitä, mutta kait joku tiukempi saattaa niinkin tehdä.
Arvaa kumman lainen poliisi minut pysäyttäis.
Mutta en usko että on niin ilkeita poliiseja jotka valittaa väleistä jos ei mopo kulje liikaa ja juttelee mukavia poliisin kanssa eikä v*****lle niille
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Jooeiehkä. Tämä on yksinkertainen topic, joku esittää kysymyksen ja muut käyttäjät vastaavat siihen perustellan kantansa jotenkin.
Keijolla on vahva tunne ei ole validi perustelu kuten ei myöskään yksittäisen poliisimiehen näkemys. Luetaan siis lakia ja etsitään sanojen tueksi mustaa valkoisella.
EY-tyyppihyväksytyn 1 ja 2 momentissa tarkoitetun ajoneuvon moottorin, pakoputkiston ja äänenvaimentimen sekä niiden osien vaihtaminen tai voimasiirron muuttaminen on sallittu ainoastaan kyseiseen ajoneuvoon tarkoitetuilla tunnusnumeroin tai merkinnöin varustetuilla varaosilla ja menetelmillä. Osan vaihtojen tulee lisäksi täyttää L-luokan rakenneasetuksen liitteen 2 kohdassa 19 säädetyt virityksen estävät merkintävaatimukset seuraavasti:
a) ajoneuvossa olevaa viritykseneston valvontakilpeä tai -tarraa, jossa on merkittyinä ajoneuvoon asennettavaksi hyväksytyt varaosan tunnusnumerot, ei saa poistaa ajoneuvosta;
b) varaosan mukana toimitettu erillinen, valvontatiedot sisältävä tarra tulee osan vaihdon jälkeen kiinnittää ajoneuvoon valvontakilven tai -tarran viereen, jos käytettävän varaosan tunnusnumerosta ei ole valmiiksi tietoa ajoneuvon viritykseneston valvontakilvessä tai -tarrassa;
c) jos valvontatiedot sisältävää tarraa ei ole varaosan mukana toimitettu, vastaavat tiedot käytettyjen osien tunnusnumeroista tulee todeta muutoskatsastuksessa.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078
Sako600
- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
Eli mopo olisi laillinen kun muutoskatsastais sen välienvaihdon jälkeen? Paljonko sellanen lystikin maksaisi? Ja vaikka välit olisi vaihettu eikä mitään muutoskatsastuksia ja poliisi pysäyttää ei se kun korkeintaan määrää muutoskatsastettavaksi?
Kakkutukka
- Pyörä:
- Kawasaki zzr 600
- Liittynyt:
- 15.7.2011 20:31
Sako600 kirjoitti:Eli mopo olisi laillinen kun muutoskatsastais sen välienvaihdon jälkeen? Paljonko sellanen lystikin maksaisi? Ja vaikka välit olisi vaihettu eikä mitään muutoskatsastuksia ja poliisi pysäyttää ei se kun korkeintaan määrää muutoskatsastettavaksi?
No periaatteessajoo, jos ajatellaa ihan pykälien mukaan, sillä ethän sinä sua vaihtaa välityksiä ja jättää muutoskatsastusta.
Edelleen sekin on vaan teoriassa. Käytännössähän ihan eriasia, poliisikohtaista jne. Tosin en ole IKINÄ nähnyt/kuullut tilannetta jossa esim. poliisi laskis etu ja takarattaan piikit. Toki vooihan ne eppäillä jos se kovin kiihtyilee, ja jos todellakin on mulkku kyttä niin sehä voi varmaan määrätä katastettavaks.
korjakkee jos oon väärässä mut näin oon lukenut.
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaaLyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
minivvv
- Liittynyt:
- 13.8.2009 20:31
Ainakin serkun ex-monkista oli poliisit laskenu etu- sekä takarattaat kun oli ylipirteästi kiihtynyt..
Sako600
- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
juh0zkii- kirjoitti:Ainakin serkun ex-monkista oli poliisit laskenu etu- sekä takarattaat kun oli ylipirteästi kiihtynyt..
Itsekkin tiedän muutaman tapauksen missä poliisi oli alkanut laskeen rattaita. Oliko serkulles tullut mitään?
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Ja jos on yhtään kokeneempi kyttä/mp, niin tietää että siellä usein lukee se ratas määrä.. tai jos ei näy niin kyllä sen näkee suunnilleen monta niitä rattaita on.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
eQ123
- Liittynyt:
- 18.3.2011 19:59
Pakko pätee: Ei ne laske rattaita vaan piikkejä
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Kakkutukka kirjoitti:Edelleen sekin on vaan teoriassa. Käytännössähän ihan eriasia, poliisikohtaista jne. Tosin en ole IKINÄ nähnyt/kuullut tilannetta jossa esim. poliisi laskis etu ja takarattaan piikit. Toki vooihan ne eppäillä jos se kovin kiihtyilee, ja jos todellakin on mulkku kyttä niin sehä voi varmaan määrätä katastettavaks.
Etkö tajunnut Vauhtiviivatarran viestiä? Hitot miten käytännössä, täällä mennään lain mukaan.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
minivvv
- Liittynyt:
- 13.8.2009 20:31
Sako600 kirjoitti:juh0zkii- kirjoitti:Ainakin serkun ex-monkista oli poliisit laskenu etu- sekä takarattaat kun oli ylipirteästi kiihtynyt..
Itsekkin tiedän muutaman tapauksen missä poliisi oli alkanut laskeen rattaita. Oliko serkulles tullut mitään?
Oli vaan siitä suullisen varotuksen antanu että pitäis laittaa pienempi eturatas mitä vakiona on..
Kakkutukka
- Pyörä:
- Kawasaki zzr 600
- Liittynyt:
- 15.7.2011 20:31
Shape kirjoitti:Kakkutukka kirjoitti:Edelleen sekin on vaan teoriassa. Käytännössähän ihan eriasia, poliisikohtaista jne. Tosin en ole IKINÄ nähnyt/kuullut tilannetta jossa esim. poliisi laskis etu ja takarattaan piikit. Toki vooihan ne eppäillä jos se kovin kiihtyilee, ja jos todellakin on mulkku kyttä niin sehä voi varmaan määrätä katastettavaks.
Etkö tajunnut Vauhtiviivatarran viestiä? Hitot miten käytännössä, täällä mennään lain mukaan.
Ei herneitä, mutta totesin kummiskin "molemmalta kantilta". Sehän ei pitäisi maailmaa kaataa jos kertoo kuinka teoriassa ja käytännössä?
# Joo, mutta täällä on kuitenkin aika monesti huomautettu, että spekuloinnit kuinka tarkasti poliisi käytännössä vetää näiden pykälien mukaan, hoidetaan muualla, kuten poliisit-topicissa. -Shape
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaaLyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
jamppa123
- Pyörä:
- Derbi X-Race sm -06
- Liittynyt:
- 2.7.2010 14:24
sapiiko enduro mopossa kilven laittaa niin että sivusta päin vitä ei näy vaan on ihan underin ylä osassa vaikka pysty suorassa?
ei riemulla rajaa, kun Derbillä kumi palaa
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Valtioneuvoston asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä kirjoitti:22 §
Rekisterikilpien kiinnitys
Ajoneuvoa varten annettuja rekisterikilpiä ei saa kiinnittää ajoneuvoon ennen kuin ajoneuvo on ensirekisteröity ja otetaan liikennekäyttöön Suomessa.
Rekisterikilvet on kiinnitettävä autossa eteen ja taakse, traktorissa ja moottorityökoneessa eteen tai taakse, moottorikelkassa molemmille sivuille ja muussa ajoneuvossa taakse kilville varattuihin paikkoihin ajoneuvon poikkisuuntaan, pystyasentoon tai enintään 30 astetta alareunasta ulospäin kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan peitä sitä. Rekisterikilpi tulee tarvittaessa pohjustaa tai kehystää siten, ettei se ajoneuvoa käytettäessä vahingoitu. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata tai peittää, eikä siihen saa kiinnittää tarraa, merkkiä tai kilpeä.
Rekisterikilpien kiinnitysruuvien päät on maalattava pohjan värisiksi tai peitettävä pohjan värisillä tulpilla.
Luvanvaraiseen tavaraliikenteeseen käytettävän auton rekisterikilvet on kiinnitettävä erilliseen, niitä ympäröivään keltaiseen kohoreunaiseen kehykseen, jonka leveys on 20 mm.
Lähde:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070893
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
Televaisoni
- Pyörä:
- Yamaha DT 50x -08, Husqvarna WR 125 -09, EX Monkey, EX Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Seinäjoki
- Liittynyt:
- 20.6.2011 0:46
Mites, itsellä mopodetukassa hussen numerokilpi kiinni ja lokariin väliaikaisesti teipattu taskulamppu (joka on vielä sininen..), niin mitä rangaistuksia voin saada siitä?
Ja kaikki mopon muutokset ( E-hyväksytty tehari, välien vaihtaminen) yms. pitää muutoskatsastaa. Ja kaikki tämä vain sen takia, että mopon rakenteellinen muutos ei ole sallittua. Mutta itsekään en usko kyttien niuhottavan, jos sinulla on yksi piikki liian vähän eturattaassa. Eli 12 vakio ja pidät esim. 11..
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista