Keuliminen

arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut arsori » 17.5.2014 17:09

Kytkinkruunu nyt pikkasen ottaa hittiä kun kytkimellä avittaa keulan ylös. Mulla tosin kaks kautta jo onnetonta nykimistä takana, eikä ole kuin noin millin urat kuluneet kytkinkruunuun, kun kytkinlevyt pääsevät falskaamaan siellä sisällä.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
aamojj_
Pyörä:
Rieju MRT '12
Liittynyt:
4.1.2013 9:22
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut aamojj_ » 17.5.2014 22:19

Sen enempiä keulimatta jos sellasia max 5m kakkosvaihteella vedettyjä siivuja ei lasketa, luulisin, että ketjut venyy aika paljon nopeemmin varsinkin jos kovempia kytkinpommeja vetelee. Joskus aikoinaan kmc ketjuilla ainakin huomasi että suunnilleen 1 kykäpommi = 1cm lisää ketjujen "löysyyteen". Siis kun ottaa ketjuista kiinni ja heiluttaa. Tietty pientä liiottelua tossa mutta kuitenkin yhen kunnon pommittelukerran jälkeen sai aina kiristää niitä... Siis kaikenmaailman enskailut, burnaukset ja ne pienet keulannykimiset lasketaan tälläkertaa pommitukseksi :lol:

Noi reginan rx kolmoset tuntuu kestävän riejunkin huimat tehot vähän paremmin :)
mitkä tehot :roll:

Edit: ja rattaat tietty ketjujen mukana kuluu.
esaaaa
Liittynyt:
26.5.2014 13:45
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut esaaaa » 30.5.2014 12:41

Olisiko antaa jotain vinkkejä 2. vaihteella keulan nostoon? Keula nousee sujuvasti 1. vaihteella paikoiltaan, mutta on vähän inhottavaa nostella ykkösellä kun lähtee niin äkäsesti. 2. vaihteella kun koittaa pienistä vauhdeista nostaa (kytkinpommilla), niin välillä mopo booaa, eikä jaksa nostaa ja välillä keula nousee vähän. Välit 12-65, giannellin putki, isompi suutin(82). Mopo on Derbi X-race. Etenkin tämä booaaminen kytkinpommin yhteydessä vaivaa, auttaisiko välien tai suuttimen vaihto?
hopper91
Pyörä:
raiskattu gilera ja luotto hopper
Liittynyt:
31.12.2013 17:15
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut hopper91 » 30.5.2014 17:06

Isompi suutin ja kato miten vaikuttaa :lol:
esaaaa
Liittynyt:
26.5.2014 13:45
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut esaaaa » 30.5.2014 17:33

hopper91 kirjoitti:Isompi suutin ja kato miten vaikuttaa :lol:

Ryyppy päällä oon koittanut ja reagoi huonosti kaasuun ja booaa vielä enemmän. Tuskin kannattaa isompaa suutinta hankkia?
hopper91
Pyörä:
raiskattu gilera ja luotto hopper
Liittynyt:
31.12.2013 17:15
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut hopper91 » 30.5.2014 21:51

no puhista kaasari. tuo booaminen johtuu kaasarista nii ei kait siin ku sen kattelee läpi ja testaa eri suutinta jos ei vaikuta puhistus
Alemankipommittaja
Pyörä:
Kawasaki KMX 125, Gilera Stalker
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2012 16:54
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Alemankipommittaja » 7.6.2014 3:53

jyy meni skootteri 60kmh vauhista ympäri ja istunu nyt 5 päivää himassa jos ne haavat menis kohta umpeen, taidan tästä lähin pitää pitkiä housuja keuliessa..
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 8.6.2014 2:54

pikku keulimisohje mankisteille!
kahessa viikossa tuli opeteltua keulimaan mankilla tällä metoodilla:
Ekaks nostotekniikka haltuun, eli perus kakkosvaihteella vaan kytkinpommia jalat maassa.
Sitte seuraavaks opettelin keulia jalat maassa niin kauan kunnes meni jo niin pitkälle kun mahdollista.
Seuraava vaihe oli että toinen jalka maassa ja toinen tapilla/jarrulla. Sillä metoodilla että keula ylös, ja heti kun tuntu olevan vähän kulmaa niin jarrulla alas.
Sitte reenasin yhellä jalalla maassa n. viikon, kunnes se alko menemään jo helposti n. 30 metriä.
Seuraavaks nostelin silleen, että toinen jalka oli pois tapista takana varmistamassa, ettei vaan mene yli. Jalka leijui kuitenkin ilmassa, ettei ollut kiinni maassa niin kuin ennen. Tälleen tuli reenailtua tovi, pari kertaa meinas mennä yli mutta onneks oli jalka pois tapilta varmistamassa, ettei mee yli.
Noh pari pv sit alotin reenailee molemmat jalat tapeilla. Vielä pikkasen kuumottaa tuo nosto, mutta kyllä kait se siitä, kun tuntuu jarru olevan jotenkuten hallussa.
Ennätys tällähetkellä 20 metriä, mut eiköhän se siitä vielä parane kunhan opin keulimaan muilla vaihteilla kun kakkosella :D
Hoofy
Pyörä:
Baotian Fude Rebel
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
14.8.2013 21:52
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Hoofy » 9.6.2014 5:17

itsehän opin keulimaan vakiomankilla (skyteam, jossa vaa kuriton imukaula), sillä että vedin ekan viikon molemmat jalat maas ja siin samalla sain jo kolmosella keulan pystyyn ja keulitttua niin pitkälle kuin vaan jaksoi. Tuon viikon jälkeen menin huvikseen koulun parkkipaikalle parkittamaan kaverin kanssa mankeilla, ja ajattelin koittaa keulasta jalat tapeilla. Siinä sitten nostin pari kertaa keulaa ja huomasin yllättäen että "hetkonen, mähän painan takajarrua!" :D tästä eteenpäin harjottelin lisää tuota jarrunkäyttöä (kulmaa ja manuaali, kulmaan pääsen jo klo 11 ja tarakka ottais kiinni puol 12 :P) ja keula nousee myös samoilla seteillä nelosella pystyyn, eli siis kurittomalla imukaulalla, mutta kohta 72 ;)
hopper91
Pyörä:
raiskattu gilera ja luotto hopper
Liittynyt:
31.12.2013 17:15
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut hopper91 » 28.6.2014 13:42

miten tuo kulmanhaku oikee onnistuu sillee et se loppu menee hitaasti ku ite oon vähä treenannu nii laitan kaasuu ja sit kytkimen pohjaan mut se loppu lähtee menemään hirveen nopiaa nii pitääkö siinä jarrulla hiljentää sitä loppua vai miten se onnistuu? :roll:
jopezki32
Pyörä:
Yamaha DT50x ,Kymco agility,Helkama Ässä (ex), Honda Monkey
Paikkakunta:
Keuruu
Liittynyt:
22.10.2011 13:57
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut jopezki32 » 1.7.2014 1:54

Jarrulla himmaat suht.koht rauhassa haluttuun kulmaan. Toki voit kylmästi vain puottaakkin mutta vaarana on että kun lyöt jarrun äkkiä pohjaan niin alkaa ainakin mulla herkästi pomppimaan ja sitten ollaa katollaan :lol: ahkerasti vaan reenaat sitä kulmanhakua niin etköhän sen siitä opi :)

Niin! ja omaan kysymykseeni, eli nyt on hommattu käppäri, mutta kytkin on vähän liian jäykkä jotta voisi käyttää sitä samaan aikaan kun jarrua painelee :D vinkkejä miten saisi kytkimen löysemmäksi? on rasvattu mutta on vieläkin vähän turhan jäykkä :|
(https://www.youtube.com/watch?v=r5B_VEd-3UU) siinä kolmen päivän tulos käppärin kanssa :P
_tonyvaltteri
Pyörä:
Gilera RCR '07
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
16.7.2013 23:12
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut _tonyvaltteri » 2.7.2014 23:41

Nyt on vähän enemmän tehoa Gilerassa ja tehoja vastaava pääsuutin vaihettu. Pittäis täs alkaa jarrujen ilmauksen jälkee nostelemaa mutta sellasta kyselin et miten porukka alottelee keulimisen reilusti viritetyllä mopolla siin pelossa et menee ympäri? Alkaako vaa nostelee kakkosel?
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Blacklake » 3.7.2014 20:55

Nosta vähäsen kerrallaan, ei sitä tarvi nykästä kattoon asti
RiejuBoy22
Pyörä:
Rieju mrt 2013
Paikkakunta:
Jurva
Liittynyt:
7.4.2014 8:24
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut RiejuBoy22 » 11.8.2014 21:23

Elikkä oon täs aloittelemmassa keuliin ja olisko jotain hyviä vinkkiä? Mopona toimii aprilia rx 05 eli on aika painava ja ite olen aika kevyt niin miten saan keulan hyvin ylös?? Kiitos :D
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 11.8.2014 21:35

Omassa Räxässäni tuo USD ei ainakaan alumiinia ole, joten kovaa saa nykäistä jos renkaan tahtoo ilmaan kytkeä. Minarellin kytkin ei sitten tykkää kytkinpommista, joten sitäkään ei kauheasti voi suositella. Jotenkin pumppaamalla ja nykäisemällä koko painolla + oikealla kaasun ja kytkimen ajoituksella saattaa onnistua, mutta on todennäköisesti melko huono vaihtoehto keulintamopoksi. Ainakin kuriton vakioderbi nostaa puolet helpommin vrt. tuo räxä, jolle kuitenkin annettu viilaa ja 19mm kaasari yms.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista