dattiis
- Liittynyt:
- 29.6.2012 18:39
Ompa muuten jännän helppo keulia kun etupumpun stefat vuotaa ja takaiskarikin löysä paska niin noxilla,15/70 väleillä nousee kutosella pikku kytkinpommilla ja keulan pomputuksella ja nykäsyllä hytti pystöön
kiMMMe
- Liittynyt:
- 5.6.2012 17:14
Nyt täsä koitellu hieman keulia tolla Aeroxilla mutta ei se oiken luonnistu, jotenka kysyn teiltä "ammatti-stunttaajilta" kaikenlaisia vinkkejä? Ja mitäs virejä kannattaisi laittaa että helpottaisi? Nyt paikalla Stage6 Pro replika sekä jotkut kevyt rullat, vanhan omistajan jäljiltä joten en tiedä mitkä. Multivari ois odottamassa mutta mitkä rullat siihen? 6g? Muita viri ehdottuksia mitkä helpottaisi? Kiitän!
sprödölis
- Pyörä:
- 70cc Aerox
- Paikkakunta:
- Masku
- Liittynyt:
- 22.9.2013 11:42
Laita suoraa 70cc, sil on paljo mukavampaa nostaa keulaa ku vakiopytyllä ku ei tarvi ees nykästä
kiMMMe
- Liittynyt:
- 5.6.2012 17:14
Voishan tommosen 70cc tekniikan kasata ens kesäks sit, jos jaksaa ja huvittaa
hegeez
- Liittynyt:
- 30.8.2014 20:38
Kysysin seuraavaa että, nyt kun kiinnostuin/alotin keulimisen niin, miten saisi tuon keulan pysymään ilmassa kun saan sen juuri ja juuri jonkin näköiseen kulmaan mutta se tippuu ihan heti. En pääse eteenpäin yhtään keula pystyssä koska se tippuu heti noston jälkeen. Pitäisi saada enemmän kulmaa että voisin kaasuttaa. Saan nostettua keulan painamalla kytkimen pohjaan ja painaen kaasua vapauttaen kytkimen samanaikaisesti ja yritän nostaa itse keulaa samanaikaisesti. Mutta keula tippuu siis melkein heti. Mopona on beta track 50cc 2014. Moposta poistettu yksi kuristus jotta tämä piristyisi hieman. (Vakiona erittäin laiska) tämä kuristus joka poistettiin oli putken alkukäyrän ja paisarin välissä sijaitseva pieni kuristus joka on viilattu pois. Asiallisia vastauksia kiitos !
döööbi07
- Liittynyt:
- 4.9.2014 13:37
Kertokaas jotai hyviä vinkkejä Derbi Sendalla keulimiseen kun pysyy vain ykös vaihteen verran keula ilmas eikä kakosella jaksa nostaa tarpeeksi. Vaikuttaako rikkinäiset keulojen stefat paljon keulimiseen ? Tekniikkana on muistaakseni 11-65 (vakiovälit?), tyhjä putki vakioänkällä (parin viikon päästä turbokitin vaimennin)
zalttuli
- Liittynyt:
- 4.7.2014 0:12
Mitkäs ois hyvät keulimis välitykset betaan ? nykyiset 10-53
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Ideoita mitä vois tehä ku ei meinaa jaksaa vetää kytkintä yhellä sormella
Vaijeria rasvattu ja kahella sormella kytkimen käyttö ei oikee onnistu
Jammu1234432
- Liittynyt:
- 4.6.2012 23:25
Nyt niitä vinkkejä kaipais, kun en saa detsillä keulaa sitte millään! Vuoden oon satunnaisesti aina reenaillu enkä vieläkään saa nostettua keulaa edes balancepointille.. Vireinä kuriton putki 11-58 välit vaahtomuovisuodatin
Kävelyvauhdista lähen kytkinpommittamaan ja siirrän painoa edestä taakse kunnon nykäsyllä eikä nouse. Tuntuu liian luuskalta enkä ymmärrä miten tollasen saa keulimaan. Voiko kenties vaikuttaa että ketjut ja takaiskari aika löysät?
Koropalaa on kans miettiny jolloin iskari ois vähän ''jäykempi'' niin nousisko helpommin?
Nostotekniikka jarru jne. pitäs olla hallussa ku mankilla onnistuu stunttailu jotenkin!
Ropsu99
- Pyörä:
- Peugeot XP7
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 2.9.2014 18:09
Keuliiko kukaan vakiopösöllä? Itellä on kurillinen ja välit 13-65 mutten saa keulaa millään ilmaan, kytkinpommilla ehkä nousis mutta kytkin niin jäykkä et tarvii 4 sormee et saa painettuu alas. Miten tota kytkintä sais löysemmäksi? Ja miten on helpoin saada keula ilmaan?
aamojj_
- Pyörä:
- Rieju MRT '12
- Liittynyt:
- 4.1.2013 9:22
Veikkaisin että peugeotin kytkin on suunnilleen samanlainen kun riejussa kun sama kone kerran.
Kyllä, se on aika jäykkä, mutta vaijeri öljyttynä saa kyllä 2 sormella painettua. Jos ei onnistu niin vähän aikaa kun reenaa niin pitäis sujua. Ite jos joskus keulaa ilmaan nostin niin 2 sormella kytkinkahva pohjaan, siirretään keskisormi tankoon niin että kahva on pohjassa pelkällä etusormella ja eikun pommia.
Täytyy vaan sanoa että juuri tänään kytkinremontin valmiiksi saaneena en suosittele älyttömiä kytkinpommeja minarellin koneella harrastamaan. Kytkinkruunussa oli aikamoiset hakkaumat vaikka en varsinaisesti keulimista ole harrastanut...
Eli siis öljyät vaijerin ja tolla yllä kuvatulla tekniikalla voi kytkinkruunun tuhoutumisen uhalla yrittää keulaa nostaa. Ja jos ei kahella sormella kahva painu niin salille mars
Gilera SMT.
- Pyörä:
- Gilera smt 13, derbi senda sm 07
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 30.10.2014 18:58
Onks kellää muulla semmost ongelmaa et kun hakee kulmaa nii mopo tukehtuu ku laskee keulan ... tai kun yrittää kulman haun jälkee jatkaa keulimist nii mopo vaa tukehtuu ?? Mopo on gilera smt 2013, kuriton putki ja 92 suutin
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
^mikäli reikälevy on paikallaan niin käy luultavammin ainakin helvetin rikkaalla.
Itellä 2011 mallissa kuriton putki, reikälevy pois ja 90 suutin niin oli hyvä keulia.
Gilera SMT.
- Pyörä:
- Gilera smt 13, derbi senda sm 07
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 30.10.2014 18:58
Ei oo reikälevyy kiinne. ootko ottanu katalysaattorii pois ku itel ei oo sitäkää ?
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
en ole, ainoastaan pillikuristimen ja hukkaputken oon tukkinu.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista