Läheltä piti -tilanteet

Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Retroilija » 9.5.2012 16:04

Tää ny mikää läheltä piti-tilanne ol, mut täytyy kyl jonneki valittaa ku nää helevetin autoilijat menee ohi ku mä ajan semmosta 50@40 ja parinsadan metrin pääs korotettu suojatie ja 30 rajotus. Useimmil näil ei oo ees valoja pääl eikä tajuu vaikka vilkautan omia valoja merkiks. Sit nämä jokka ajaa jotain alle kahtakymppiä ilman valoja ja pistää vilkun päälle vasta sit ku on jo toisen kaistan peittäny.
Jammu95
Pyörä:
Yamaha dt50x 08

ViestiKirjoittanut Jammu95 » 27.5.2012 20:49

Meinasin eile kaatuu mopol ja tappaa koiran :D ku yhest pihast hyppää koira eteen onneks ei ollu vauhtii ku joku 30 sit vedin äkkii jarrut lukkoo ja sit sen koiran omistaja ryntää peräs ja juoksee sen koiran peräs ku joku hullu ja meinas itekki tulla mun alle ku lähin liikkeel ni sit pysähdyin ja ootin ku se sai senkii :lol: ja se koira oli kissan kokone :D mut sais híuka peremmi pitää huolta niis ku tollee yhtä äkkii hyppä'ä etee ja ei ees mitää pahotellu :|
Mömmis
Pyörä:
Peugeot Xp Street Evo 3 09', MBK X-Limit 98'

ViestiKirjoittanut Mömmis » 27.5.2012 21:07

Itekki huomannu et koirat jotenki kiinnittää liikaa huomioo just tohon 2-tahtisee, mankiin ei juurikaan kiinnittäny mut näille pärisijöille pitää aina haukkua ja tulla päälle :O
Kattokaa bikers asiaa! http://www.adressit.com/stop_police_crime
Käykää kaikki tsekkaan projua!
Käy tsekkaa Pösöä, Limittiä ja Ex-Barbia!!!!
polskuttelija
Pyörä:
Duke & manki

ViestiKirjoittanut polskuttelija » 28.5.2012 14:38

Retroilija kirjoitti:Tää ny mikää läheltä piti-tilanne ol, mut täytyy kyl jonneki valittaa ku nää helevetin autoilijat menee ohi ku mä ajan semmosta 50@40 ja parinsadan metrin pääs korotettu suojatie ja 30 rajotus. Useimmil näil ei oo ees valoja pääl eikä tajuu vaikka vilkautan omia valoja merkiks. Sit nämä jokka ajaa jotain alle kahtakymppiä ilman valoja ja pistää vilkun päälle vasta sit ku on jo toisen kaistan peittäny.

Autoilijoiden asenne mopoilijoita kohtaan on paska. Eka esim junnataan takana vähän aikaa kunnes vastaan tulee auto nii sillon sitte ohi ja vauhilla nii että ite saa hidastaa että se ehtis tulla ohi :roll:
Ykski päivä ku ajelin kotia nii kuorma-auto suhauttaa ohi nii perkelee läheltä, ja alkaa heti ohi päästyään jarruttaan ja kääntyy 40m päässä pikkutielle :roll:
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F

ViestiKirjoittanut Retroilija » 28.5.2012 15:38

Ei helevetti. Kyl ny perusautoilijoilta viel tommosen käsittää mut et ammattikuski käyttäytyy noi lapsellisesti liikentees :roll: Arvaanks oikei et käänty etee ettei päästäny ohi?
First Gear

ViestiKirjoittanut First Gear » 28.5.2012 16:09

Vitun nätisti meinasi tänään käydä...

En ollut koulussa lainkaan tänään, koska on koeviikko ja mulla ei sattunut olemaan koetta tänään. No, minä menin sitten terveyskeskukseen näyttämään edellispäivänä saamaani palovammaa kun jalka lipsahti paisariin... No sieltä sitten lähdin side jalassa ajamaan takasin kotia kohti, ja ajattelin sitten kiertää keskustan kautta. Edessäni ei aja ketään ja itse ajoin 30 km/h, koska rajoitus... Takaa tulee joku transportteri ja pysyn keskellä omaa kaistaani, niinkuin aina keskustassa. Risteys lähestyy ja eikös sitten tämä perässä hiillostanut henkilö lähtenyt ohittamaan...
No siinä se sitten meinasi samantien töötätä päin oikealta tulevaa mopoautoa + sitä väistäessään melkein myös liikkennemerkkiä... :roll:
Pakettiauto jatkoi samaan suuntaan kuin minä ja saavutin sen melko nopeasti koska se ajoi alinopeutta, koska oli kääntymässä vasemmalle... Vaan eipäs kääntynytkään! Kun näin tämän vilkuttavan vasemmalle, siirryin itse kaistan oikeaan reunaan ja lähdin pakettiauton ohitse. Mutta yhtäkkiä tämä päättikin parkkeerata oikealle puolelle tietä, vaikka oli jo kääntynyt reilusti vasemmalle.
No siinä vaiheessa pomppas sydän kurkkuun mulla ja rupesin jarruttamaan. Bilteman upouusi endurorengas lähti alta ja heitin sitten tällaisen liikkeen kuin videossa kohdassa 0:06 http://www.youtube.com/watch?v=Htr7EFmQtqw ....

Törmäsin sitten pienillä vauhdeilla pakun renkaaseen ja siitäkös sota syntyi...
Kolari oli hänen mukaansa minun syytäni koska ajoin selvästi ylinopeutta ja muutenkin ajotyylini oli vaarallinen?!, kun hän oli katsonut ajoani... Tässä vaiheessa täytyy tokaista, että ajan varmaan kaikkein siisteimmin mopoilijoista tässä kylässä.

Itseä vitutti ja samalla nauratti tämän miehen käytös. Näytti juuri sellaselta ketä haluaa kovistella, muttei uskalla muille kuin pienemmilleen.
Siinä se sitten aikansa räyhäs ja lopuksi sanoin, että :'' No, ei kai tässä muu auta kuin soittaa poliisit paikalle niin saadaan tää asia käsiteltyä.. ''
Siinä vaiheessa vaikeni tämä kyseinen mieshenkilö ja sano, että hänen täytyy nyt jatkaa matkaa + sanoi vielä että '' saatanan mopohinttari kato mopos perään, ettei mee hukkaan!! ''
Nauroin vaan päälle ja sanoin että '' sun rekkaris on muistissa ja jos meikäläisen mopon viet niin tullaan joskus poliisien kanssa porukalla moikkaamaan :) . ''
Se ilme, minkä se mies väänsi naamalleen.. :lol:

Ei voinu muutaku nauraa ja kun siitä lähdin niin tämä paku kiilas eteen siitä parkkipaikalta ja ite väistöin vastaantulijoiden kaistalle, mistä joku mummo katteli kauhistuneena..

Tällasta tänään siis!
-latza-
Pyörä:
Derbi drd racing sm 07

ViestiKirjoittanut -latza- » 28.5.2012 16:11

Meinasin tossa ajaa supikoiran ylitte :D Tultiin kotiin päin keskustasta ja siinä on sellanen iso ylämäki johon nopeus laskee aika reippaasti, mulla oli yks kyydissä ja just ku oon saanu nopeuden taas sinne 60, ni tielle pomppaa supikoira :D, se on erittäin hauska tilanne kun se toine ei oikee pitäny kunnolla kiinni ja pelkkä etujarru toimii. Olipahan jotain iloo siitä mopokokeen hätäjarrutus testistäki :)
R20+

ViestiKirjoittanut R20+ » 28.5.2012 16:25

Joo tämmöset tyypit on perseestä :paha: mietin vaan että tuleeko tälläisiä tilanteita vastaan jos on kevytmoottoripyörä? eli mopoja aina kiilataan ja jne, mut kevarit?
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.

ViestiKirjoittanut joltsu » 28.5.2012 16:26

First Gear kirjoitti:Tällasta tänään siis!

Oli kieltämättä erittäin viisas autoilija. Ei voi kuin ihmetellä. Muuten, kävikö mopolle tai autolle mitään?

Itsellä nyt ei ole mitään suurempia läheltä piti tilanteita tullut, mutta yksi asia alkanut ärsyttämään. Kun minun pitää ajaa nyt jokapäivä läheiseen rautakauppaan tettiin ja melkein koko matka sinne on pyörätietä, niin ei tarvi maantiellä ajella. Mutta yksi asia siinä pyörätiessä kyrsii. Siis niinkuin jokapäivä kun siitä ajaa, niin aina on johonkin saman alueen lähistölle ilmestynyt lasinsiruja. En vain käsitä miksi h*lvetissä niitä lasipulloja pitää rikkoa siihen pyörätielle. Mukavaa kun takarengas muutenkin lopussa tuosta jogista (uuden saan ensiviikolla) ja kun nuo lasinsirut ovat hyviä puhkaisemaan renkaan niin kulunut rengas menee vielä helpommin. Epäilen suuresti, että kyseessä ovat eräät kakarat jotka ovat melko usein siinä leikkimässä, sillä kerrankin nämä ääliöt yrittivät huitaista minua keppihevosella kun ajoin siitä ohi. Meinasin jo siinä vaiheessa pysähtyä ja kysyä onko jotain hätänä, mutta oli kiire, niin en sitten jäänyt, vaikka olis kyllä pitäny.
First Gear

ViestiKirjoittanut First Gear » 28.5.2012 16:46

Ottaa välillä päähän tollaset..
Viimeksi muokannut First Gear päivämäärä 27.7.2012 22:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97

ViestiKirjoittanut Alluu- » 28.5.2012 16:52

Tosiaan helvetin lapsellista touhua, monesti on auto ollut perässä kiinni vaikka 60@40.

Itselle ei hirveästi muiden aiheuttamia vaaratilanteita ole käynyt, tosin viikko sitten ajoin kaupungissa ja lähdin kiihdyttämään liikennevaloista kovaa, edessä vähän matkan päässä Opel Astra. No sitten katoin yhden baarin edustaa oikealla ja tajusin katsoessani eteen, että siellä olikin ruuhkajono ja Astra oli pysähtynyt siihen eteen, no ei auttanut kun lyödä jarrut pohjaa, siihen sitten pysähdyin puolen metrin päähän opelin puskurista.. Endos tietysti hieman mopo ja kuumotti muuten kotimatkan niin helvetisti :s
Mömmis
Pyörä:
Peugeot Xp Street Evo 3 09', MBK X-Limit 98'

ViestiKirjoittanut Mömmis » 28.5.2012 19:08

First Gear kirjoitti:Kärsivällisesti yritän itse aina selvittää tilanteen niille ja lähtiessä toivottaa päivänjatkot, niin ens kerralla saattavat jopa moikata huutelun sijaan.

Täällä päin kyllä nuo jööpelit huutelee kovempia mitä me aikoinaan. Olin ainoa mopoilija varmaan koko Länsi-Tampereelta talvella ajaessa. No siinä liukkailla savan nastoilla vetelin alamäkeä koulusta kotia kohti. Oikealla puolella alamäesta on ala-aste, ja siellä oli ilmeisesti jonkin sortin liikuntatunti kun ryhmärämä oli pihalla. Siinä tien vieressä seiso sellane 8-11 alle ~10v pikkupahista, jotka omaksi yllätykseksi alkoi tekemään lumipalloja ja heittelemään minua. Oli NIIIIIIIIN lähellä etten mennyt perselaskuna loppu mäkeä, jumalaare.

Lisäksi näimme yhden näistä "päähepuista" siinä jotka heittelivät kaverin kanssa kun ajoimme kaks päällä. Sanoin kaverille, että tuossa on se talitintti josta puhuin, ja molemmat sitten katsoimme häneen kun ajoimme ohi. Tää kaveri nostaa vähä bronxin ylisuurta pipoonsa, kattoo meitä ja nostaa keskarin pystyy. Oli kyl naurussa pidättelemistä :lol:
Kattokaa bikers asiaa! http://www.adressit.com/stop_police_crime
Käykää kaikki tsekkaan projua!
Käy tsekkaa Pösöä, Limittiä ja Ex-Barbia!!!!
RRial
Pyörä:
Aprilia RX -03

ViestiKirjoittanut RRial » 28.5.2012 19:18

Ei kyllä itelle ois ton ikäsenä tullu mieleenkään tehä tollasta, siitähän saatto jopa saada "rangaistuksen" koululta tai vanhemmilta :lol: eikö noita lapsia yhtään opeteta käyttäytymään...? Meinasin kerran btw saada valomiekasta jalkaan :D

// siis "valomiekasta"
rainrain
Pyörä:
NSR 180cc, TZR-ruoska

ViestiKirjoittanut rainrain » 28.5.2012 19:36

Valomiekasta? Asut sä jollain taisteluplaneetta Galaktikalla vai mitä oikein tapahtu?
"Ei mikään raketti mutta pommi kuitenkin!"
R20+

ViestiKirjoittanut R20+ » 28.5.2012 19:59

First Gear kirjoitti: Tää kaveri nostaa vähä bronxin ylisuurta pipoonsa, kattoo meitä ja nostaa keskarin pystyy.

Nykyajan lapset ja suomen toivot... mullekkin näytti kesoo joku ala-asteelainen. Ihme nykyajan kasvatusta. Mutta kun alkavat oikein tehdä jotain ilkivaltaa, varmaan muuttuisin hulkiksi :D

RRial kirjoitti: Meinasin kerran btw saada valomiekasta jalkaan

Muaki kiinostaa mitä tapahtui. Hitto kun nauroin :lol:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista