First Gear
Täh? Mikäs tuo Bronx-pipo juttu nyt on? En mä ole noin tietääkseni kirjoittanut?
Edit: Aa, olit failannu lainauksessa.
Miinux
- Pyörä:
- Derbi senda xtreme -05
Kerran käännyin oikeelle ja tulin pääkadulle, jatkoin suoraan, tiesin että oikeella olevalla on kolmio kun huomasin naisen tulevan oikealta ja kääntyvän vasemmalle. Eli en väistänyt tietenkään, mutta juuri kun tulin siihen risteyksen kohille niin nainen rupesi kaasuttamaan ja äkkiä pysähtyi sitten kun huomasi minut. En tiedä eiköhän se nähny mua jonkun syyn takia vai jäikö mulla oikeesti vilkku päälle? tää on mua mietityttäny ku oli nimittäi aika lähel etten ajanu kylkee
Sitten toinen on että ajelin vastaavaa päätietä mut sellane vähä syrjempi, eli ei kaupungin sykkees ihan. Ajoin suoraan rajotuste mukaan ekana, ja oikeelta tulee auto, hiljesin vähäse ku huomasin ettei se jarruta, ja se tuli pidemmälle ku pitäs ja sit jarrutti, mä väistin vähän sinne syrjemmälle eli liikuin tien oikeesta reunasta melkee vasempaa kaistan reunaa, ja samalla joku auto rupes ohittaa mua ku väistin, säikähin aika kovasti, sillä se ois mahtunu siit alunperi iha hyvi mut mun väistön takii melkee ajo mun perää mutta onneks se ajo vastaantulioitte kaistan kautta sit ku huomas että tuun siihe eteen, onneks ei tullu ketää vastaa ja päätty hyvin =)
Jepex
Miinux kirjoitti:Kerran käännyin oikeelle ja tulin pääkadulle, jatkoin suoraan, tiesin että oikeella olevalla on kolmio kun huomasin naisen tulevan oikealta ja kääntyvän vasemmalle. Eli en väistänyt tietenkään, mutta juuri kun tulin siihen risteyksen kohille niin nainen rupesi kaasuttamaan ja äkkiä pysähtyi sitten kun huomasi minut. En tiedä eiköhän se nähny mua jonkun syyn takia vai jäikö mulla oikeesti vilkku päälle?
Tollases tilantees saattas olla ite aika häviöllä jos itel ois vilkku jäänypäälle et kääntyis oikealle, ja auto sit lähtis siit risteyksestä kun katsois että mopoilija kääntymäs, mutta kuiteki tuleeki päälle
Vai kuinkahan on?
RRial
- Pyörä:
- Aprilia RX -03
RRial kirjoitti: Meinasin kerran btw saada valomiekasta jalkaan
Muaki kiinostaa mitä tapahtui. Hitto kun nauroin
[/quote]
Joo asun tuolla Kuolemantähdellä, noi valomiekat aika yleisiä täälläpäin.
No mut joo olin ajamassa kaverille, semmonen perus lähiöalue missä asuu aika paljon lapsia ja sit ne leikki siellä niillä upeilla valomiekoilla missä on muovinen se osa ja valo siellä sisällä
sit ne tuli siihen huitomaan jotain ja melkei hipas jalkaa
huhhuh, kyllä pelotti ku melkei jäi jalka tulevan jedin matkaan!
RRial
- Pyörä:
- Aprilia RX -03
R20+ kirjoitti:RRial kirjoitti: Meinasin kerran btw saada valomiekasta jalkaan
Joo asun tuolla Kuolemantähdellä, noi valomiekat aika yleisiä täälläpäin.
No mut joo olin ajamassa kaverille, semmonen perus lähiöalue missä asuu aika paljon lapsia ja sit ne leikki siellä niillä upeilla valomiekoilla missä on muovinen se osa ja valo siellä sisällä
huhhuh, kyllä pelotti ku melkei jäi jalka tulevan jedin matkaan!
// Mitähän oon taas säätäny ku tuli kahesti ku koitin saada noi quotet menee oikein
Kolmetoista
- Pyörä:
- Nelipyöräinen
RRial kirjoitti:RRial kirjoitti: Meinasin kerran btw saada valomiekasta jalkaan
huhhuh, kyllä pelotti ku melkei jäi jalka tulevan jedin matkaan![/quote]
Järki hoi
Kiva kun vetää sen miekan sinne pinnojen väliin..
Minä taas meinasin ajaa 2 metriä leveällä mettätiellä mutkassa ojaan kun lentää joku ötökkä silmään. Ei nähny silmällä mitään ja +60 mittaris. Kannattaa vaan pitää se visiiri kiinni, ei nimittäin oo eka kerta tänävuonna.
Miinux
- Pyörä:
- Derbi senda xtreme -05
Jepex kirjoitti:Miinux kirjoitti:Kerran käännyin oikeelle ja tulin pääkadulle, jatkoin suoraan, tiesin että oikeella olevalla on kolmio kun huomasin naisen tulevan oikealta ja kääntyvän vasemmalle. Eli en väistänyt tietenkään, mutta juuri kun tulin siihen risteyksen kohille niin nainen rupesi kaasuttamaan ja äkkiä pysähtyi sitten kun huomasi minut. En tiedä eiköhän se nähny mua jonkun syyn takia vai jäikö mulla oikeesti vilkku päälle?
Tollases tilantees saattas olla ite aika häviöllä jos itel ois vilkku jäänypäälle et kääntyis oikealle, ja auto sit lähtis siit risteyksestä kun katsois että mopoilija kääntymäs, mutta kuiteki tuleeki päälle
Vai kuinkahan on?
Joo siis sitä mietinki, että mun syyhän se ois sillon ollu jos oisin kylkee ajanu jos mun vilkku oli pääl. Mut onneks se pysäytti
en tosiaa ois kaivannu tollasta varsinkaa ku sain kortin joku viikko sitten ennen tota.
RRial
- Pyörä:
- Aprilia RX -03
Muistaakseni vilkku ei kuitenkaa pakota kääntymään et jos se toinen tulee kolmion takaa niin se on silti sen vika. Ellen nyt sitten puhu ihan puuta heinää mut mun mielestä asia oli kuitenkin näin.
Viimeksi muokannut RRial päivämäärä 28.5.2012 22:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Miinux
- Pyörä:
- Derbi senda xtreme -05
mm, niinjoo mut toiki tuntuu aika oudolta, aina autot lähtee ku huomaa sen että on vilkku pääl nii aika oudolt tuntus että se ois sen auton vika
maalaisjärjel ajatellen mut voiha se olla niinki että pitää tsiiigata onko se kääntymäs vai ei
RRial
- Pyörä:
- Aprilia RX -03
http://www.iltalehti.fi/autot/2012012715125297_ae.shtmlTässä tää on vähän jännästi sanottu mut "-- ja oikeus totesi, että suuntamerkki ei velvoita kääntymään."
Ota siitä nyt sit selvää..
R20+
Moni autoilija ei edes käytä vilkkua, monesti peräänajo lähellä
miksi annetaan ajokortti idiooteille edes
Meikko
- Pyörä:
- Husqvarna SMS 125 '09, Derbi DRD Pro SM 80cc '10, Tunturi Break -86, exät: Aprilia RS 50 '07 ja Peugeot XPS '06
Tuo muuten pikkasen vituttaa, varsinki liikenneympyröis käy noin usein. Auto tulee eikä vilkuta, pysähdyn siihen ja sitte kääntyyki naaman edestä pois
"Four wheels move the body. Two wheels move the soul"
pirtelö
- Pyörä:
- Derbi DRD limitedi ja matrixi
Onhan niitä semmosiakin jotka vilkuttaa 3 risteystä ennen ku kääntyy
prum prum
Miinux
- Pyörä:
- Derbi senda xtreme -05
Joo otin selvää, että kolmion takaa tulevan täytyy myös varmistaa että se kääntyvä myös kääntyy, eli jos ajan kylkee nii se on sen kolmion takaa tulevan vika =) jee. en tehnyt mtn väärää siis
mut empä ois kovin ilone ollu jos käsi ois murtunu yms. sen takia ku törmäisin siihe autoon vaikken mitää väärää ois tehnykkää
darknezz
mainitaan liikenneympyröiden lisäksi kier(t)oliittymät! asiahan on niin että ympyrässä ajavaa väistetään ja poistuessa käysetään vilkku poistumisSUUNTAAN. meinannu joku parikyt kertaa kevään aikana rallatella jotain kylkee ku suihkii suiraan eteen kolmion takaata
ja niin, mite nää -97 jonnet saa oikee kortin, lahjomalla? ainaki turus nää ei osaa ollenkaa liikenne sääntöijä! <- niitäki meinannu kylkee ajaa/päälle ku tulee stopin takaata suoraan eteen tehoderbeillään
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista