olin kyl ajatellut, et itse en hitsaa kuitenkaan (tai ainakaan ilman aiempaa kokemusta) alumiinia.
mut kertokaas sitten kannattaako ylipäänsä mennä koskemaan tuohon alkuperäiseen takahaarukkaan, jos on jo suhteellisen kokenut mig-hitsaaja (eli tulee hyvää kestävää saumaa).
nykyinen takahäkki on mielestäni hämmästyttävän vahva, vaikka en ole vielä vahvistanut sitä. ehkä tällä viikolla hitsaan vahvistukset siihen, eli esim. kiinnityskohtiin 3mm mustaa peltiä ja ylimääräiset reiät hitsaan umpeen ja sitten poraan uudet sekä teen kierteet niihin. sitten vielä hion kaikki liitoskohdat tasasiksi ja hitsaan vielä varmuuden vuoksi kunnollisella migillä vahvat saumat niihin.
tuon
pitäisi kestää sitten mm. kaatuminen n. 40km/h vauhdista (en tiedä kestääkö se enään pahempaa kaatumista esim. 60-80km/h vauhdista. epäilen.) ja ympärikeulinta (ennen takahäkkiä osuu takalippa, joka vaimentaa huomattavasti ympärikeulintaa).
mut mitä tulee keveyteen, niin tuo nykyinen takahäkki on (huom: arviolta) n. 1-2kg kevyempi, koska siinä on paljon vähemmän kiinnikkeitä yms.
penkki taas painaa varmaan 3 kertaa alkuperäisen painon verran!
jouduin laittamaan aika reilusti vaahtomuovia, joka lisäsi sitten painoa sen mukaan.
mut keväällä/kesällä sitten uutta ja parempaa.
ja on tässä tullut itsekkin pudotettua omaa painoa melko paljon, et nyt olis mopon vuoro.. sitten vielä tuosta takahaarukka asiasta.. eli olisko sitten viisaampaa muokata toisen pyörän takahaarukka siihen? joutuu tekemään ainakin holkit siihen, takajarrun kiinnikkeet.......... =paljon töitä. tosin tuskin sitä työtuntimäärää enää tässä edes huomaa, kun oon käyttänyt varmaan lähemmäs 200h tuohon mopoon.
ihme kyllä, vieläkään ei kyllästytä.olis ihan kiva saada tähän vastausta:
kannattaako tuohon tankkiin (pehmeää muovia) tehdä katteille kiinnikkeitä?