.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
kiitos järkevästä ja hyödyllisestä vastauksesta.
oon hitsannut migillä (sekä suojakaasullisella, että suojakaasuttomalla) aika paljon, et kokemusta löytyy ja sauma on sen verran kestävää, et vähintäänkin yhtä kestävää, kuin mitä se itse materiaali, mitä oon hitsannut.
lähinnä mustaa hitsaillut.
takahäkin hitsaillut kasaan pääosin suojakaasuttomalla bilteman 125 migillä, jolla sain kyl aika kestävät saumat, mutta teen jokatapauksessa ihan mielenrauhan takia kunnolliset vahvistukset yms. suojakaasullisella migillä. sitten vaa nauhahiomakoneella ja rälläkällä hion saumat tasasiksi (ja mahdollisesti hitsaan lisää, jos vaikuttaa heikolta hiomisen jälkeen).
Kakkutukka
- Pyörä:
- Kawasaki zzr 600
- Liittynyt:
- 15.7.2011 20:31
Hitsauskohta kyllä kestää ehkä enemmänkin kuin materiaali, kunhan kantti on sulanut pienaliitoksessa. Eri asia onkin sit nää lämpörajat, siellä on suurimmat jännitykset ja sieltä se ennemmin hajoais.
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaaLyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
patesieni
- Paikkakunta:
- oulu
- Liittynyt:
- 23.12.2011 22:16
Projekti mh katteet
Kaikki tarrat tehty itse
-patesieni
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
kestäiskö n. 3-4mm pellin palanen miten hyvin muovitankissa pop-niiteillä kiinni?
tuo palanen toimisi katteen kiinnikkeenä (m5-kierre). mielestäni parempi idea, kuin alkaa hitsailemaan runkoa.
voishan sitä tankkia hioa karkealla hiekkapaperilla siitä kiinnikkeen kohdasta ja laittaa alle jotain kestävää superliimaa/tms. en osaa itse sanoa pahemmin mitään siitä, miten paljon rasitusta ko. kiinnikkeeseen tulisi... lähinnä tuulenvastus vaikuttanee siihen. kate kun painaa todella vähän, mutta luo kuitenkin suhteellisen paljon tuulenvastusta --> kiinnikkeeseen kohdistuu rasitusta --> jos ei tarpeeksi lujasti kiinni, todennäköisesti irtoaa. ei välttämättä popparit kestä pehmeässä muovissa kovinkaan lujasti?
mielipiteitä?
runkoon ajattelin hitsata oikealle puolelle pakoputken kiinnikkeen, koska normaalisti derbissä menee vasemmalta puolelta pakoputki. (paitsi drd pro:ssa)
parempi ratkaisu tuo oikealta puolelta menevä pakoputki, koska silloin mm. kaasutinta on helpompi säädellä (ilmaruuvi, tyhjäkäyntiruuvi) yms. sekä myös kätevämpi irroittaa.
AceFin
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 20.4.2011 19:45
Siis meinasitko porata ensiksi reiän tankin läpi ja laittaa siihen 3-4mm (paksuudeltaan?) pellinpalan kiinni? Ei kuulosta turvalliselta idealta, pieni homma muuttuu pian uuden tankin ostamiseksi. Suosittelen vain hitsaamaan sen kiinnikkeen siihen runkoon, siinä se ei voi aiheuttaa ylimääräistä päänvaivaa ainakaan kovin helposti.
EXC 525 ||
Youtube-kanava "Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
aamojj_
- Pyörä:
- Rieju MRT '12
- Liittynyt:
- 4.1.2013 9:22
Bensa on vielä vettäkin juoksevampaa, eli valuu hyvin pienestäkin raosta. Pop-niitin laittaminen tankkiin ei välttämättä ole kovin hyvä idea, veikkaan että tulee vuotamaan. Kyllä se kate siinä ilmanvastuksen puolesta kestää, vaikka olisi yhdellä ruuvilla kiinni, ellei moposi kulje kahtasataa
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
@AceFin joo, 3-4mm paksua peltiä.
eli suosiolla vaa hitsaamaan ennemmin runkoon, kuin sätöstelemään tankkia.
tosin, en oikein tiedä, kehtaanko hitsata tuota runkoa.. pitää miettiä muita kiinnityskeinoja. ei kuitenkaan mitään nippuside-jesari-patentteja.
tosin pakko kuitenkin hitsata oikealle puolelle pakoputken kiinnike.. eipähän ainakaan sitten putki heilu miten sattuu.
lareeee
- Pyörä:
- '** EX ** Derbi Xtreme 2010 , Yamaha DT Rockstar Projekti!,
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 12.8.2012 21:45
tollanen tuli väsättyy :O
jodus
- Liittynyt:
- 24.2.2014 13:21
Moro! Osaisko joku antaa neuvoo kaatumatappejen tekoon BMX tapeilla. Oon siis aatellu tehä ne niinku matkustajan tappien päälle eli ettei oo kiinteet.
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
Tuli tehtyä usd-keulalle jarrusatulan adapteri 3mm rosterista, dremelillä työstäen.
Hyvin kököttää ja pitäisi kyllä kestää, on sen verran kovaa tavaraa tuo rosteri.
Vielä täytyy holkittaa etuvanne, mutta homma jäi siihen että oli vajaa 1mm liian vähän sovitusholkkeja ja täytyy tilaa 17mm holkki tai 1mm prikka 15mm sisähalkaisijalla, niin sopii täydellisesti.
aamojj_
- Pyörä:
- Rieju MRT '12
- Liittynyt:
- 4.1.2013 9:22
Sain vihdoin aikaseks tuossa viikko sitten tehdä riejuun uuden vaimentimen. Ulkoputkeksi 70mm sisähalkaisijaltaan olevaa 3mm seinämäistä putkea ja sisäputkeksi jotain ~22mm sisähalk. putkea, aika paksuseinäistä sekin. Välipilli tuli 22/20mm putkesta ja pääty paksusta levystä sekä loppupäässä oleva kartio millin pellistä. Mittaa tuli kolmisenkymmentä cm. Sisäputkeen porasin 7mm reikiä niin tiuhaan kuin mahtui, väliä jäi puolesta muutamaan milliin vähän paikasta riippuen. Päätykartion taivuttelin ja se hitsattiin kiinni ulkoputkeen. Samoin sisäputki ja toinen pääty (alkupää) hitsattiin. Sisäputken loppupäähän laitoin kolme pulttia jotka keskittää sisäputken varmasti ja pitää villan paikallaan kun ulkoputki vedetään päältä pois. Sitten villat sisäputken ympärille ja koko paketti hitsattiin alkupäästä kasaan. Välipilli hitsattiin vielä paikalleen ja maalia päälle.
Villan vaihto tapahtuu rälläköimällä alkupään sauma auki, pääty on varmaan 4mm levyä ja sauma vedetty suht pienellä virralla joten pitäis aueta helposti. Tähän ratkaisuun päädyin sen takia että popniittiliitos olisi voinut vuotaa 2t-öljyä. Teen ehkä alkupään myöhemmin poppareilla kasattavaksi mutta saa nähdä.
Ääni muuttui huomattavasti matalemmaksi ja hiljaisemmaksi, vähän isomman koneen kuuloiseksi. Täyskaasulla kiihdyttäessä kypärän sisällä kuuluu imuäänen kaltainen matala ääni ja kauempaa kuunnellessa naukuu samallalailla kun joku kisapiikki
Voimakkuus ei kuitenkaan ole kova vaan hiljaisempi kuin vakioänkässä. Sitä lähdettiin hakemaankin samoin kuin äänen pehmenemistä. Omasta mielestäni projekti onnistui erinomaisesti.
Suunnittelu ja toteutus siis by meikäläinen muuten paitsi faija veteli hitsisaumat että tulee nättiä jälkeä
Mitäs mieltä
AceFin
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 20.4.2011 19:45
Erittäin hyvin tehty! Itse en olisi ehkä maalannut kokonaan mustaksi, mutta ihan siisti se on noinkin.
EXC 525 ||
Youtube-kanava "Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
aamojj_
- Pyörä:
- Rieju MRT '12
- Liittynyt:
- 4.1.2013 9:22
Kiitoksia! Joo tosiaan mielessä oli kyllä erilaisia vaihtoehtoja tuon värin suhteen mutta kun ihan mustasta raudasta tosiaan tehty niin kiillotettu pinta taitaa olla aika vaikea saada pysymään hyvänä.. Tulee ajeltua tosiaan myös pelloilla, metsissä yms. asfaltin lisäksi ja änkkä saa osansa pa*kasta ja kurasta. Ehkä vois toimiakin jos ajaisin vaan asfaltilla ja kuivalla kelillä. Ja eikös noi lakat tms. vähennäkin sitä kiiltoa jonkun verran?
Lähinnä olisin siis esimerkiksi kiillottanu ulkoputken ja päätyyn vaikka hiilariteippiä
AceFin
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 20.4.2011 19:45
Juu, ihan ymmärrettävää. Jos vielä raudasta tehty, niin sehän ruostuisi heti pilalle.
Jos hyvän lakan saa hyvin laitettua pintaan, niin kiilto ei vähene. Yleensä lakka tuppaa kuitenkin ajan kanssa aavistuksen kellastumaan, joten siitäkään ei loppupeleissä tule niin hienoa.
EXC 525 ||
Youtube-kanava "Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Kestääks tuo uretaani miten noita erilaisia epokseja/hartseja?
Ajattelin, että voisin tehdä hiilikuidusta katteet tohon piikkiseen, koska nuo vakiomuovit ei kestä oikein minkäänlaista iskua. Eiks hiilikuitu kestä paljon paremmin iskuja, vai oonko nyt ihan hakoteillä? Toinen vaihtoehto on lasikuitu, joka olisi paljon edullisempi vaihtoehto.
Ja sitten kun toi uretaanimuotti olis tehtynä, mitä ainetta mie voisin käyttää siinä, jottei se kate kiinnity siihen uretaaniin? Jotain öljyä/rasvaa...?
Varmaankin ihan autotallissa (tallin ovi auki) voinee työskennellä noiden hartsien kanssa? Tietenkin kunnollinen happinaamari päässä.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista