Sako600
Onko silti niin kauheaa jos et aja ihan pientareella, ettei pienestä ajovirheestä lennä ryminällä ojanpohjalle? En näkisi kauheana rikoksena ajaa vähän keskemmällä kaistaa.
Dementikko
Itse ajan joskus melko reunassa, ja joskus keskellä kaistaani, mikäli nopeuteni riittää pysymään liikenteen seassa. Jos näyttää, että takaa tulee vauhdilla auto, menen oikeaan reunaan päästämään sen ohi. Koskaan ei ole tullut vielä vaaratilanteita näin toimimalla.
eQ123
Tarkemmin ku ajattelen niin ajan mopolla miten sattuu jos ei oo autoja lähellä
mutta ei oo vielä tullu läheltä piti tilanteita
ainakaan kovin montaa
Tuomi_
- Pyörä:
- lähti kokkolaan
Itse ajan niin pitkään keskellä omaa kaistaa kun vaan pysyn vauhdissa mukana. Joskus kun pientareella olen ajanut, niin autoilijat on ohittaneet lähes poikkeuksetta niin läheltä, että yltäisi vaikka ikkunaan koputtamaan ilman suurempia kurotuksia.
Ja tänään kävi taas se normaali läheltä piti-tilanne, eli ajoin liikenneympyrässä ja auto meinasi päälle tulla, kunnes muutamaa metriä ennenkuin oli kohdalla huomasi minut.
Got SPL?
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
Kyllä näitä sankareita tupsahtelee kolmion takaa eteen... Hemmetti kun eturengas menee lukkoon tiukassa jarrutuksessa kun takajarru ei pidä paskaakaan
Taitolaji vetää eturengas lukossa mustaa viivaa
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Jammu95
- Pyörä:
- Yamaha dt50x 08
Hähäh varmaa aika hauskaa, mul välil takarenkas lähtee sutii ku kytkin tapin stefa vuotaa öjyy ja ne menee ketjujen kautta taka renkaaseen
dwtt
Ajoin kotia kohti ja viereisellä kaisalla menee sellanen minibussi, vauhtia n. 60kmh ja tää yhtäkkii hyppää mun kaistalle ilman vilkkua ja pysähtyy bussipysäkille. Jouduin vaihtamaan kaistaa enkä ehtiny kattomaan tuleeko takaa joku.. no onneks ei tullu. Ihmetyttää että miks tää minibussin kuljettaja ees meni vasemmalle kaistalle risteyksestä, jos tarkotuksena oli pysähtyä 100 metrin päässä olevalle bussipysäkille..
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
Alkaa vähitelle vituttaa nää vanhukset. Olin menos kotio kiesiltä ja edes oleva auto pysähtyy keskel tietä. Mä katon et mitäs helevettii, meempäs ohi. Just ku oon kaartamas sen vierelle ni ei mitää, käänty vasemmalle mun etee ja pistää vilkun päälle.
Ei se vilkku paljoo kerro jos sen pistää päälle rattii kääntäes Kerkesimpä sentää pysähtyy ennen ku tuli päälle.
sarvinen
- Pyörä:
- Derbi DRD xtreme 2012
Nää katukivetkset on suorastaan perseestä!!
Olen noiten (korkeittenkin) yli monesti ennenkin ajanut. Tänään oli hiukan enempi vauhtia, ja liian loiva kulma ja siihenhän se sitten kaatui. Minivilkku, tanko,jalkatapit, etuloksu, vipu ja farkut rikki.
Onni onnettomuudessa katteet säästyivät suuremmilta naarmuilta, pienentää laskua, tosin vituttaa kun aivan uus mopo..
Pidän tätä läheltä piti tilanteena koska itse säästyin suuremmilta vammoilta./ polvessa asfavltti ihottumaa/
Ihasproblem
Ööh, kyllä se nyt on kuski vaan "perseestä" jos tuolla tavalla menee kaatumaan. Eipä noihin parane kauheasti kävelyvauhtia kovempaa ajaa ja mielellään vielä kohtisuoraan.
Mopo oli ja mopo meni :(
korker0
- Pyörä:
- Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Ei kait siinä, keskustan alueella ajettiin kaverin kanssa toissapäivänä. Meille palo vihreät valot, ja edestätulevillekin. Ajoimme kaverin kanssa suoraan, ja toiseltapuolelta tuleva auto lähti kääntymään, oli aika lähellä ettei audi vetänyt toisen auton nokkaan, ja minä siihen audin perään.. Sais vähän kattoa liikenteessä nää autoilijat, että miten nuo liikennevalot menevät.
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
Kyllähän se näin on että kuskissa se vika on.. Tänään meinasin itse pannuttaa asfaltille kun oli hiekkaa mutkassa ja siinä sitten etujarrulla jarrutin ku takajarru ei vieläkään toimi. Keula lähti alta jossain 40km/h vauhdissa mutta nopeat refleksit
ja taidot pelasti
sarvinen
- Pyörä:
- Derbi DRD xtreme 2012
Niin tietysti en muita kuin itseäni syytäkkään.
En tiedä miten edes kuvittelin että se siitä menisi. Tarkoitin lähinnä että noiden kivetyksien olemassaolo/muoto on perseestä. Mitä hyötyä noista on? -Ei mitään?!
Jos joku nyt jonkun syyn noille keksii niin kertokoon myös miksi niiden pitää olla jyrkkiä eikä vaikka tämän / muotoisia.
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Kaveri ajo eräänä kauniina kesäpäivänä kohtisuoraan katukivetykseen ~50kmh lasissa ja hyppäs jonku 1.5m ilmaan ja melkeen päälleen alas
MUTTA EI KAATUNU
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
Ajoi varmaan matalaan katukivetykseen.. Tuskin kukaan posauttaa niihin 20cm korkeisiin pystysuoriin korokkeisiin päin... Vannehan siinä menee
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista