N1TR00
- Liittynyt:
- 12.10.2014 23:27
Kiitos. Tarvii hommata
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Isompi ryyppysuutin ei varmana tee pahaa myöskään.
Ja ei, kylmä ilma ei sisällä enempää happea kun lämmin, kylmä ilma vaan on tiiviimpää, jolloin sitä mahtuu enemmän koneeseen. Luonnollisesti sillon on enemmän happea koneessa, ja tarvitaan enemmän bensaa. Sen takia autoissaki käytetään välijäähdytintä että saadaan koneeseen enemmän ilmaa kun se on kylmää, eikä kuumaa. Kylmä ilma myös vähentää nakutusriskiä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
No, käsitit kyllä mitä tarkotin. Kuutiossa ilmaa enemmän happea ja kaikkea muutakin kylmänä. ^^
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Huhhuh mikä päivä taas vaihteeksi!
Eli käsittelykokeeseen pitäis lähiaikoina päästä ja sitä varten Depeen piti tietysti lyödä vakioputki kiinni. 11/65 välit oli jäänyt ja isommat eturattaat oli kadoksissa joten lähdettiin kaverin kanssa kakspäällä siirtämään mopoa Espoo-Vantaa 25 km matka.
Kuristettu vakioputkihan kiertää ajossa sen 8 krpm ja huippunopeus noilla "spekseillä" oli jotai 40-45 pintaan. Mittarin mukaan päästiin parhaimmillaan 48. Koko matka täyttä huutonaurua kun Derbi meinaa sammuilla parkkihalliin ja liikennevaloihin ja jonoa kertyy perään
Lisäksi änkkä irtoaa matkalla ja jumitutaan peilijäiseen mäkeen 30 min ajaksi kun mopo kaatuilee sinne eikä meinata saada ylös. Loppuillan satoikin sitten räntää kypärän sisään eikä nähnyt 5 metriä pidemmälle. Melko vaarallista touhua... no kotiin päästiin kunnialla.
EDIT: Videota!
https://www.youtube.com/watch?v=JqoCXMm ... w5hqS5o0hA
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Husky510
- Pyörä:
- Husqvarna SM510R 2010
- Liittynyt:
- 21.7.2008 11:29
Ei mitään hajua onko oikea paikka, toivottavasti oikea paikka...
Mutta aika ajankohtainen
http://areena.yle.fi/1-2783946?autoplay=true
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Voi vittu tuota virityspuhetta. Vehkeessä yhtä iso etujarru ku joissaki kasisatasissa ja jätkä selittää ettei riittäis pysäyttämään kuudestakympistä.
Husky510
- Pyörä:
- Husqvarna SM510R 2010
- Liittynyt:
- 21.7.2008 11:29
Joo, sitä itsekkin ihmettelin, mutta tuossa ohjelmassa muutenkin jossain suhteessa liioteltiin aika paljon...Kun muistelisin että jossain maissa sama mopo myydään, vastaavasti "täysitehoisena"
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Järjetöntä mutuilua taas vaihteeksi..
On se kumma, kun pitää mainostaa mopojen jarruja tehottomina - monissa mopoissa on nykyään samanlaiset jarrut kuin
(4-tahtisissa) kevareissa.
Joissakin mopoissa jopa tehokkaammat jarrut vrt. kevariin!Ja ettei muka renkaissa riitä nopeusluokka..
Kyllä noissa halvemmissakin renkaissa
(100/80-17 ja 130/70-17 kokoisissa; Esim. Duro HF918) nopeusluokka on L (= 120km/h).
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Saanen kysyä millä perusteella luokittelette mopojen jarrujen tehokkuutta? Vaikuttaisi olevan ainoa tekijä levyn halkaisija.
Mutta onhan niitä muita tekijöitä. Jarrupuristin ja jarrusatula, sekä näiden yhteisvaikutus, eli jarrupuristimen ja jarrusatulan mäntien koko ja niiden suhde. Jarrupuristimen mekanismi. Jarruletkut yksi tekijä myös. Jarrupalojen koko ja materiaali.
Uskallan väittää, että vaikka joissakin mopoissa on paremmat jarrut kuin huonoimmissa kevareissa, niin siltikin suurimmasaa osassa mopoista on huonommat jarrut.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Tässä kohtaa saattaa olla hieman väärä tapa vertailla mopojen jarruja kevarien jarruihin; kysehän on ennemmin siitä riittääkö mopon jarrut pysäyttämään ajoneuvon. Levyn koko ei toki ole ainoa asiaan vaikuttava seikka, mutta kyllä esimerkiksi perus Derbin jarrut ovat perstuntumalla DT125 jarruja paremmat, ja nekin on kevarin nopeuksille hyväksytty.
Uusien Derbien jarrut ovat niihin vanhoihin AJP-merkkisiin verrattuna vielä aivan eri luokkaa, mutta kyllä se AJP:n satulakin oikein huollettuna riittää pysäyttämään pyörän helposti vaikkapa 80 km/h nopeudesta. Tietysti pitää vielä suhteuttaa se siihen, mitä jarrua pitää itse tarpeeksi tehokkaana; minun mielestäni etujarru on tarpeeksi tehokas jos takarenkaan saa nousemaan kohtuullisella painamisella.
Ja noista nopeusluokista vielä se, että itse juuri hain Motonetistä halvimman 130 leveän Deli-merkkisen smotokumin, jolle hintaa kertyi 47,90€. Nopeusluokka tuossa on R / 170 km/h.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Saanen kysyä millä perusteella luokittelette mopojen jarrujen tehokkuutta?
Pysähtymismatkalla.
hain Motonetistä halvimman 130 leveän Deli-merkkisen smotokumin...
...Nopeusluokka tuossa on R / 170 km/h.
Vaikka nopeusluokka on noinkin korkea, ei se sitä tarkoita, etteikö pito riittäisi
kaarreajossa kovemmissa nopeuksissa.
Kokemuksen perusteella voin sanoa, että esim. Delin renkailla (juuri noilla halvimmilla) meinasin päätyä metsähallituksen puolelle, kun ajoin n. 110km/h mutkaan ja kanttasin reilusti.
Toki siinä on voinut olla muita tekijöitä, jotka ovat vaikuttaneet pitoon.. mutta ko. rengas ei muutenkaan ollut kovinkaan turvallinen kovempiin nopeuksiin
(yli 90km/h) - tai tarkemmin sanottuna nopeaan kaarreajoon.
Husky510
- Pyörä:
- Husqvarna SM510R 2010
- Liittynyt:
- 21.7.2008 11:29
Joo mä en kyllä niin paljoa tuohon virittämiseen enään jaksaisi vouhottaa, se on tulut ja jäädäkseen...Eniten miettisin että kuka on niin urpo että vetää kypärän remmi auki tuolla ja tietysti siihen mopon kuntoon, kun mitä itse nähnyt nykyään aika usein mopo kulkee kovaa, mutta kunto on aika heikko ja siihen aina vastaus, kun vanhemmat ei maksa....En halua yleistää, mutta näin minä voisin ajatella
Jakkinakki
- Pyörä:
- Monta rikkinäistä
- Paikkakunta:
- Satakunta
- Liittynyt:
- 28.10.2015 0:18
No joo aika kuollut topikki mutta talvi tulee kovaa vauhtia! Kattelin niin perkele nastat maksaa 50€ kipale tollaseen baotianiin. Siihen en raaski käyttää niin paljon rahaa niin mites kaveri heitti idean että laita mopon tai polkupyörän ketjua renkaan ympäri. Se olisi halpaa ja helppoa ja sitten voi käyttää kesällä samoja kumeja. Kysymys on että mites luulette jaksaako tollanen laiska vakio nelari botski silti vetää perä sivussa? Kun ajatus olisi että pääsee ihan hyvin joka päivä kouluun mutta halutessaan saadaan peräpää irti.
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
Linxy
- Liittynyt:
- 4.10.2014 16:32
ei taida tommonen ketju pysyä kunnolla renkaassa?
Eikö olis järkevä tehä etee pultti/ruuvirengas tai ostaa nastarengas eteen ja takana kesärenkaat tai sitten vaan halvimmat käytetyt?
Jakkinakki
- Pyörä:
- Monta rikkinäistä
- Paikkakunta:
- Satakunta
- Liittynyt:
- 28.10.2015 0:18
Tyhjentää ilmat renkaasta tai vaan vähentää laittaa ketjun niin että on jokseenkin tiukassa ja sitten painetta sisään niin eiköhän se pysy. Tänään tuli mietityksi että tommonen ei tule kuin eteen.
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista