MarSa21
Hyvänä yleissääntönä voi turvaväliin pitää tätä.
- Valitse kiintopiste jonka edellä ajava auto ohittaa ja laske kuinka kauon menee että itse saavut kyseeseen pisteeseen. Alle 3sek on huono ja yli 3 sek hyvä.
Aplaja
- Pyörä:
- Rieju MRX 125
Turvaväliähän oli, mutta juuri sivupeiliä vilkaisin kun auto jarrutti.
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013
Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
Eilen joku meni melkein mun mopoo hipoen Hondan kyykyllä ohi ja tänää yks kusimulkku kiilas turvaväliin Orionilla.
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
Joo noita löytyy..
Itekkin paahdoin tänään semmosen 65-70km/h @ 60km/h, vastaan tuli sitten joku skoba poika, ajotunteja ajamassa. Perässä tietty semmonen about 5 autoa, eihän noi autokoulun vehkeet mihkään kule (45km/h eikä yhtään yli), ja kun se opettaja ajaa siinä perässä tien tukkona niin ei siitä aina ohikaan pääse. No sitten joku mulkero tietty lähti sieltä letkan perältä kokeilemaan onneensa. Samalla kaistalla siinä sitten kun oltiin (tuli siis vastaaN), niin vissiin tajus ettei siitä letkasta ihan niin vaan ohi mennäkkään, jarrutti ja oli ihan kuin nöyränä palais takaisin sinne letkan perälle.. No ite aattelin että nojaa, ajelempa tässä huoleti. Sitten se tietty painaseekin kaasua ja tulee päin, itellä kunnon jarrutus ja niin reunaan kun pääsi. Ohihan se sitten letkasta meni, mutta.. No, ei päästy vielä keulakoristeeksi.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Ihasproblem
Kerran teki eräs auto tuolla 80km/h alueella samalla tavalla "pimeässä mutkassa". Siinä kohdilla oli vielä ohituskielto ja kaveri pomppaa rekan takaa suoraan eteeni, en tiedä miten sitten oikeasti kerkesin pois alta, koska kun näin auton lähtevän ohittamaan olin itse käytännössä rekan nokan kohdalla, jolloin etäisyyttä vastaantulijaan oli ehkä korkeintaan 30 metriä. Jarrut pohjaan ja pientareelle, olisi ehkä jälkikäteen ajatellen kannattanut ajaa hetkeksi parkkipaikalle keräämään itseään kasaan hetkeksi aikaa, kun sen verran säpsähti.
Mopo oli ja mopo meni :(
pbt
- Pyörä:
- Takaa työntävä kahenlitranDohc
Meinas tulla eilen ilalla kolari. Ajoin normaalisti kyläkaupan parkiksella jotaki 45 km/h katoin että auto on vasemmalla puolen. Aattelin että se väistää kun olin tulossa oikeelta ja kiihytin niin eiköse perkele samaan aikaan lähe tuleen tien ylitte. Noh äkki jarrutuksella siitä selvittiin onneksi tunassa on hyvät jarrut mutta ei olis pvn taikka mankin jarruilla niin äkkiä pysähtyny. Mopon etupyörä oli metrin päässä etukulmasta. Eikös se olis sitte ollu autoilian vika koska tulin parkkipaikalla "päätietä" kun taas auto tuli "sivutieltä"?
Kolmetoista
- Pyörä:
- Nelipyöräinen
Tais olla taas niitä ulkomaalaisia turisteja mitä siellä riittää?
-Masi
- Pyörä:
- Yamaha DT 125R -92 & Honda CBR 125 R -07
Ei ollu vaan tämä yks sankari (pbt) ei oo huomannu et siinä risteykses on kolmio oikeeltatuleville -,- Joo, kyllä, oon meinannu itekki pannuttaa samas kohtaa kunnes huomasin sen kolmion.
Ylläoleva teksti voi sisältää mielipiteitäni. Jos olet erimieltä kanssani, olet väärässä. Jos olet samaa mieltä kanssani, sinulla ei ole omia mielipiteitä.
Check my bikes, press here !
pbt
- Pyörä:
- Takaa työntävä kahenlitranDohc
Haistappas sami vittu
Joo ja ei ollu siinä kohassa missä on kolmio kolmion takaa pitää väistää molempaan suuntaan.
XpsVesku
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm & Husqvarna sm 125 s
Tänää tuli melkei vedettyä eläkeläisen kylkee.. ajelin päätiellä 45-50km/h 40km/h alueella illalla kun liikennevalot oli jo pois päältä. Katoin vaan että sieltä tulee auto oikeelta mut se väistää koska sillä on kolmio ja oli pysähtynyt suojatielle. No oon siinä vähän enne ensimmäistä suojatietä kun tämä pappa päättääki että hänpäs menee nyt. En oo muute varmaa ikinä pysäyttäny tosta vauhtista niin nopeesti
tosin olin vähän jo hiljentäny vauhtia 40km/h paikkeille kun epäilin että huomaako se mua kun alko hitaasti menee eteenpäi.
Katoin siinä sitte että kuskina on sellanen ehkä 70v
ellei enemmän? jonka alaleuka näytti olevan poissa paikaltaa ku suu oli kokoajan auki. Miks ton ikäsillä on kortti tai ylipäätään edes auto?
ja valoissa ei ole vika kun pitkät päällä ajelen ku on lyhyet palanu
luulis näkyvän
Kolmetoista
- Pyörä:
- Nelipyöräinen
Mä ajelin tänään nelikaistaista tietä. Olin oikealla kaistalla ja vasemmalla puolella vähän edempänä joku ämmä Toyotalla. Ajelin sitten siinä jotain 50km/h kun rajoitus oli 40km/h. Katoin että Toyota pisti vilkun päälle ja oli aikeissa siirtyä mun kaistalle. Jatkoin vaan ajamista normaalisti ja ajattelin, että kyllä se antaa mun mennä ja tulee mun taakse. Mutta ei.. Siihen alkaa pikkuhiljaa valuttamaan autoansa mun kaistalle. Jatkoin vaan normaalisti kunnes auto oli mun kaistalla, minä siinä auton ja katukivetyksen välissä
Mun eturengas oli matkustajan oven kohdalla ja vasta kun tööttäsin niin kuski huomas mut. Joku 40-45v nainen siellä oli ratissa ja auto aivan täynnä matkustajia. Heti alko hirvee möykkääminen ja huutaminen siitä autosta
Kiihdytin siitä auton ja kivetyksen välistä sen eteen liikennevaloihin. Jatkoin matkaa joku 500m ja pysähdyin tien sivuun odottamaan kaveria joka tuli mun perässä ja oli vähän jääny jälkeen. Toyota ajaa siitä mun ohi ja eikös sieltä keskisormea tarjoilla. Noh löytääpä naiskuski pian itsensä Youtubesta, oli nimittäin kypäräkamera päällä..
E: kirjoitusvirhe korjattu
Viimeksi muokannut Kolmetoista päivämäärä 17.6.2012 1:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
Jos kukaan ei vielä ole asiasta maininnut, niin ei tosiaan ole mikään fiksuin idea ohittaa autoa oikealta jos se on aikeissa vaihtaa kaistaa.
Kolmetoista
- Pyörä:
- Nelipyöräinen
Auto oli rinnalla ja oltiin jo pysähdyksissä, kun menin auton edelle liikennevaloihin. Auto oli aikeissa kääntyä aiemmin kaistalleni ja ajelin normaalisti katsoakseni osaako kuljettaja katsoa peileistä. Ei näköjään osannut. Taisin selittää tilanteen huonosti.
Fooni
- Pyörä:
- Fantic Caballero 2t -12, DT125x -05, E30
Kolmetoista kirjoitti:... Jatkoin matkaa joku 500km ja pysähdyin tien sivuun odottamaan ...
Pitkät taitaa olla välimatkat sielä teillä päin
Kerran Kotari, aina KotariYoutube FacebookMYYKÄÄ KOTARIN SMOTOT
Kolmetoista
- Pyörä:
- Nelipyöräinen
Hups
Vähän väsyksissä ja vitutuksissa tuon kirjoitin.. Kymmeniä kertoja tänäkeväänä jo noin käynyt. Tarjoan kahvit sille joka löytää paikan jossa on paskempia kuskeja kun täällä, kolme kertaa viikon aikana (ja monia kertoja 8500km mopokilometrini aikana) autoilija tehnyt virheen ja sitten heilutellut keskaria tai huutanut jotain. Mopoilijahan on aina väärässä
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista