Kuiduttaminen, kittaus ym.

sami435
Liittynyt:
20.10.2008 20:09

ViestiKirjoittanut sami435 » 6.3.2011 17:32

...
Viimeksi muokannut sami435 päivämäärä 25.9.2016 2:53, muokattu yhteensä 1 kerran
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37

ViestiKirjoittanut HeGee` » 6.3.2011 22:57

en ainakaan ite saanut kuumaliimalla pösön lippaa pysymään kasassa, mutta kannattaa sisäpuolelta kuiduttaa se kiinni. maalaamaat sen kyllä joudut
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
sami435
Liittynyt:
20.10.2008 20:09

ViestiKirjoittanut sami435 » 7.3.2011 15:11

...
Viimeksi muokannut sami435 päivämäärä 25.9.2016 2:46, muokattu yhteensä 1 kerran
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37

ViestiKirjoittanut HeGee` » 7.3.2011 16:12

niin siis hartsia ja lasikuitua sisäpuolelle että pysyy. itse kyllä laittaisin ulkopuolelle pakkelia niin saisi sen halkeamakohdan ulkopuoleltakin siistiksi, silloin tosin joutuisi maalaamaan uusiksi. toki voit vain sisäpuolelta kuiduttaa, pääset helpommalla, mutta lopputulos ei aivan yhtä siisti ;)
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49

ViestiKirjoittanut Kääntä » 7.3.2011 16:41

kuiduttamiseen kuuluu lasikuitumatto, jota sivellään polyesterihartsilla joka siis kovettaa koko homman. se matto tulee koko rakennelmaa sitte ku siinä menee niitä kuituja sikinsokin.
ja jos kuidutat alapuolelta, päälle jää näkymään halkeema mutta oikeen tehtynä sen halkeemanki saa näyttämään naarmulta. toki se näkyy, mutta jälki ei oo kovin iso.
varmistat vaan että harstia ei pääse valumaan hakleemasta katteen päällypuolelle
sami435
Liittynyt:
20.10.2008 20:09

ViestiKirjoittanut sami435 » 7.3.2011 21:28

...
Viimeksi muokannut sami435 päivämäärä 25.9.2016 2:45, muokattu yhteensä 1 kerran
gäs gäs
Pyörä:
gas gas ec rookie 50
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
19.1.2010 9:53
Hiekkapuhallus

ViestiKirjoittanut gäs gäs » 8.3.2011 17:12

Ei vissii oikei liity topicin aiheeseen, mutta paljonko hiekkapuhallus maksaa esim. rungolle??
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49

ViestiKirjoittanut Kääntä » 8.3.2011 17:55

ei liity, mutta käy kyseleen paikallisilta tehtailta tai muilta sellasilta. ei oo kovin mahottoman kallista hommaa
Henkka13
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
26.1.2007 20:27

ViestiKirjoittanut Henkka13 » 28.3.2011 2:41

Oonko nyt ymmärtäny oikein?

Eli ku alotan kuiduttaan esim aeroxiin ducktailia takakatteisiin kiinni niin sehän kannattaa tehdä kun katteet skobassa kiinni?

Ja näinhän se menee.?
Ekaks hioo niitä katteita jos muutenki maalaamassa.
Sitte laittaa lasikuitumattoa saumoihin ja teippaa sen vaikka siihen kiinni.
Sitten hartsia reilusti. Sit antaa kuivua ja pitääkö sitten hioa vai voiko alkaa laittamaan kittiä??

Ja sitku kitti on kuivunu nii helvetillinen hiominen ja sit vaa maalaa?

Nii ja voiko ees roxin vakio ducktailia kuiduttaa niihin katteisiin kii vai joutuuko ostaa jonku tuning ducktailin?
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 28.3.2011 10:25

Niinhän se on helpoin saada kiinni toisiinsa.
Ennen kuidutuksia hiot 80 karheella paperilla kuidutettavat kohdat.
Sit laitat vaikka 3 kerrosta kuituu molemmille puolille, ekaks toinen puoli ja sit ootat tunnin tai pari ja sit toinen puoli ja sit taas tunti tai pari ja sit heität kitit päälle jne.
Kyllä kai sen vakion pystyy kuiduttamaan kun ottaa vain sen pehmeän osan pois ja alla on muovia.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 5.4.2011 14:15

Mutta parempi tulee tuning ducktaililla.
Aerox/Nitro osia
Jamppa^
Pyörä:
Derbi DRD Racing -05
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
23.8.2009 12:24

ViestiKirjoittanut Jamppa^ » 17.4.2011 13:23

Elikkäs olisi semmoinen ongelma, että vaihdoin uuden keulan tuohon skootteriini, ja uusi keula olikin korkeampi kuin edellinen, joten tankokatteen ja etukatteen väliin jää tuollainen 2-3 sentin rako, tällä hetkellä se on peitetty tuollaisella muovinpalalla joka on ruuvattu tankokatteen takaosaan. Kysymys olisi seuraavanlainen: Saakos tuon tankokatteen ja etukatteen välisen raon kuidutettua umpeen, ja tuleeko siitä tarpeeksi vahva, ettei se heti murennu käsiin? Kiitos vastauksista etukäteen :)
Myynnissä Derbin kissansilmämaski! http://www.motot.net/talli/osat/id28473/
Ja Kawasaki Kx Äänenvaimennin!
Sm-
Pyörä:
Gilera SMT 07
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
31.7.2008 22:20
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Sm- » 19.5.2011 15:53

Elikkäs tähän kuiduttamiseen vielä..
1. Ensin hiotaan matataan kate n. 320-500 paperilla jotta siihen tulee karkea pinta
2. Tehdään tarpeelliset muotit
3. Levitetään hartsia katteelle
4. Laitetaan lasikuitumatto katteen päälle ja levitetään päälle hartsia
5. Kun lasikuitu on kuivunut niin hiotaan se n. 120-240 paperilla ympäriinsä
6. Tässä välissä olisi hyvä vetää pohjamaalit niin lähtee pienimmät urat pois
7. Hiotaan pohjamaalit pois n. 320-400 paperilla
8. Tiukka ylikitti kuidutetulle alueelle
9. Hiotaan katetta(esim. hiomiseen tehdyllä tuella jotta tulee tasaista)
10. hinkkavärit päälle
11. Matataan kate ympäriinsä 500 paperilla
12. Maalit ja lakat päälle!

Finito!
Tunturi Sport 50 - 1967
Honda monkey Z50J - 1999
Gilera SMT 50 - 2007
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Kääntä » 19.5.2011 17:09

kate kyllä kannattaa hioa paljo karkeemmalla mitä 300 ennen kuitua, koska se ei todellakaan tartu melkeen sileeseen pintaa. autojen puskureita korjaavat henkilöt vetelee joskus rankasti vaan rälläkän hiomalaikalla kunnon naarmut ennen kuitua. ite hion 80 paperilla.
ja kuidun ja kitin väliin ei oikeestaan tarvi maalia, ihan miten tykkää. mutta pelkkä hiominen jollain ~180-240 karkeudella kuidulle ennen kittiä riittää.
kermakoira
Pyörä:
Derbi GPR 125
Liittynyt:
29.6.2010 14:23
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut kermakoira » 26.5.2011 19:24

Eli haluisin muokata takakatteet ja penkinjatkeen vähän "virtaviivaisemmiksi" niin aluksi ajattelin leikata ja sovittaa siihen kotarin katteet mut nyt kun kesälomakin tulee ja on enempi aikaa ni vois koittaa ite kuiduttaa katteet :) Miten se kannattas tehä? Leikata katteet ja sitte lasikuitua tohon rakoon? Vai kokonaan uudet katteet lasikuidusta? Entä onnistuisko semmone että kuiduttais toho vanhojen katteiden päälle niin että ne jäis sinne alle eikä tarttis tehä kiinnitysreikiä yms. siihe lasikuituun.

Kuva

Osaisko joku arvioida miten paljon tommoseen hommaan menis hartsia, mattoa ja kittiä? Pärjääkö semmosella veneenkorjaus sarjalla mis on vähän kaikkee?

Sit viel semmonen jääny epäselväks et käyks sama kovete hartsin ja kitin kanssa vai pitääks molemmille ostaa omat kovetteet?

Noihin jos joku osais vastata ni oisin kiitolline :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista