Stunttailu

Moottorimies
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
24.3.2008 22:27

ViestiKirjoittanut Moottorimies » 4.8.2010 0:57

Kääntä kirjoitti:millä periaatteella? rengas pyörii nii lujaa että tulee ilmavirta joka vetää rengasta alapäin? :lol:


krossia ajettaessahan ainaki isot hypyttuo pitää ihan paikkaansa et kaasua veivaamalla keula nousee. ei kyllä maha pätee endotessa :D
keuliminen ilman takajarrua on kuin suojaamatonta seksiä,
tietyn pisteen ylittyessä paluuta takaisin ei ole
KipeX
Pyörä:
Yamaha DT50R -07
Paikkakunta:
Kemijärvi
Liittynyt:
13.10.2008 22:01

ViestiKirjoittanut KipeX » 4.8.2010 9:26

Eilisen reenipäivän tuloksia:
Ekan kerran sain kilvelle ja tuli jarrulla alas ja käviki vissii kunnolla ko puolessa välissä kilpee oli jäljet :D
Sitte sain circlee menee 3 kierrosta mut pitäs saaha pyöritettyy lisää :s
Yamaha DT50R -07
hu0+dzgjune50459h
Liittynyt:
25.11.2008 18:14

ViestiKirjoittanut hu0+dzgjune50459h » 4.8.2010 23:09

Kääntä kirjoitti:millä periaatteella? rengas pyörii nii lujaa että tulee ilmavirta joka vetää rengasta alapäin? :lol:

Kun käännät kaasuu vaihde päällä ni takarengas yleensä en tiä noist cpi-mopoist sitte :D vitsivitsi lähtee pyörimää ja kun mietit mihi suuntaa se lähtee pyörimää ja et mihi päi se nykäsee sitä koko mopoo ni alat ymmärtää. Sen huomaa vaik ku mopo on pukilla ja vaihe pääl vääntelee kaasust(konekäynnisofc) ni sehä heiluu koko laitos. Ja jos oot kattellu noit fmx-heppujen touhuja ni takaperivolteis niillähä on ain reippaast kaasuu siel ilmas ja sit ku joku/jotkut sankarit on kokeillu etuperivolttii ni ne painaa jarruu siel ilmas et nykäsis toisee suuntaa. 8)
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49

ViestiKirjoittanut Kääntä » 5.8.2010 10:37

niihän se on, mutta jotenki veikkaan että jos sulla on stoppie menosa ympäri tyyliin jalat jo lähellä tankoa nii ei se varmaan kaasulla siitä enää laske. kääntyy varmaan mopo helpommin kokonaan ilmasa mitä toinen rengas lujasti maasa
hu0+dzgjune50459h
Liittynyt:
25.11.2008 18:14

ViestiKirjoittanut hu0+dzgjune50459h » 5.8.2010 12:09

No näinhän se on. 8) Minimaaline vaikutus sil silti on mut ei se mitää pelasta
typicalfag
Pyörä:
Roxi
Liittynyt:
26.4.2009 22:09

ViestiKirjoittanut typicalfag » 5.8.2010 16:08

Mites sais endot rullaa? Jostain 50km/h vauhdista nyt koittanu, mut sit ku painaa etujarruu ni vauhti tippuu koko aika ja perä nousee, mut pysähtyy melkeen heti.
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49

ViestiKirjoittanut Kääntä » 5.8.2010 18:05

typicalfag kirjoitti:Mites sais endot rullaa? Jostain 50km/h vauhdista nyt koittanu, mut sit ku painaa etujarruu ni vauhti tippuu koko aika ja perä nousee, mut pysähtyy melkeen heti.

se pitää van nykästä nopiampaa pystyyn ja antaa mennä ylempänä. jos vaan tohtis :s
mixxer
Liittynyt:
10.9.2008 17:21

ViestiKirjoittanut mixxer » 6.8.2010 12:28

Kääntä kirjoitti:
typicalfag kirjoitti:Mites sais endot rullaa? Jostain 50km/h vauhdista nyt koittanu, mut sit ku painaa etujarruu ni vauhti tippuu koko aika ja perä nousee, mut pysähtyy melkeen heti.

se pitää van nykästä nopiampaa pystyyn ja antaa mennä ylempänä. jos vaan tohtis :s

Jep, siihen ei muu kuin harjoittelu auta. Sitten kun sen uskaltaa kunnolla nykästä sinne ylös niin se tunne on ihan uskomaton, kun se vaan rullaa ihan tajuttoman kauas :D
hu0+dzgjune50459h
Liittynyt:
25.11.2008 18:14

ViestiKirjoittanut hu0+dzgjune50459h » 8.8.2010 0:10

mixxer kirjoitti:
Kääntä kirjoitti:
typicalfag kirjoitti:Mites sais endot rullaa? Jostain 50km/h vauhdista nyt koittanu, mut sit ku painaa etujarruu ni vauhti tippuu koko aika ja perä nousee, mut pysähtyy melkeen heti.

se pitää van nykästä nopiampaa pystyyn ja antaa mennä ylempänä. jos vaan tohtis :s

Jep, siihen ei muu kuin harjoittelu auta. Sitten kun sen uskaltaa kunnolla nykästä sinne ylös niin se tunne on ihan uskomaton, kun se vaan rullaa ihan tajuttoman kauas :D

Taikka sit uskomattoman nopeesti oot mahallaa asfaltilla :D
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 9.8.2010 1:01

Mites se on niin että aina kun yritän polttaa kumia niin ketjut ratisee ja natisee niiku olis just menossa poikki, ketjut on uuet, rattaat uudenveroset ja ketjut sopivan kireella.

Ja johtuuko se takarenkaan pomppiminen vitun löysästä keulasta vai pienistä rengaspaineista vai molemmista?
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00

ViestiKirjoittanut Cross@r » 9.8.2010 16:03

Suiza_88 kirjoitti:Mites se on niin että aina kun yritän polttaa kumia niin ketjut ratisee ja natisee niiku olis just menossa poikki, ketjut on uuet, rattaat uudenveroset ja ketjut sopivan kireella.

Ja johtuuko se takarenkaan pomppiminen vitun löysästä keulasta vai pienistä rengaspaineista vai molemmista?

Liian pienestä tehosta :roll: Tai sitte liian pienestä vaihteesta, eli rengas ei pyöri tarpeeksi nopeasti ja nappailee välillä pitoa ;)
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)
Teek00
Pyörä:
Yamaha dt 50x - 07 [EX], Pv 80cc, Ktm 640 LC4 Sm
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
27.12.2007 19:37

ViestiKirjoittanut Teek00 » 6.9.2010 22:05

Johtuu myös tuo renkaan pomppiminen liian hyvästä pidosta eli toisinsanoen rengas pyörii liian hiljaa. :)
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 8.9.2010 16:53

Nyt meni vauhdissa jalka tangolle. 8)
Jotain videopätkää jossain vaiheessa voisi kuvata.
-Masi
Pyörä:
Yamaha DT 125R -92 & Honda CBR 125 R -07
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
11.5.2009 23:06

ViestiKirjoittanut -Masi » 7.1.2011 20:13

"Stunttailu".. Niin.. Itsellä se nyt on vielä toistaiseksi jäänyt pelkkään keulimiseen (tai sen yrittämiseen) ensi kesänä lisää treeniä ja kun saadaan matka menemään kunnolla niin aletaan treenaamaan circlee ;)
Ylläoleva teksti voi sisältää mielipiteitäni. Jos olet erimieltä kanssani, olet väärässä. Jos olet samaa mieltä kanssani, sinulla ei ole omia mielipiteitä. Check my bikes, press here !
motocrossman125
Liittynyt:
12.10.2008 21:41

ViestiKirjoittanut motocrossman125 » 12.1.2011 14:27

Niin itellä oliis tälläinen kysymys joka koskee 50cc mopoja yleisesti. kävin hakee rovaniemeltä tollasen dteen 08 supermoto jossa on drd pro smmän keula (usd ,marzocchi). Meinasin etta alan temppuilemaan mopolla , mutta kun tarkemmin mietiskelin ja tarkastelin niin yamaha dtee painaa rutkasti enemmän kuin muut mopot esim drd pro sm 90-92 kg ja giltsu smt 90kg.Aloin miettimään kun yamaha dt painaa käyttövalmiina 104-106 kg mistä tuo paino oikein tulee? ja vielä kaupan päälle se drd pron usd keula niin onko se jo liikaa ja paljon se usd keula painaa noin suunnilleen verrattuna vakioon ? ja muutenkin onko se dt liian painava temppuilemiseen? Miten se dteen paino niin onko se takapainoinen vai etupainoinen? siis onko esim drd prolla temppuileminen paljon "helpompaa" kuin deeteellä? Onko esim drd pro parempi stunttaamiseen?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista