Sitä enemmänhän antaa mopolle arvoa mitä enemmän sitä on laittanut. Myös se että onko sulla kaskoa vai ei niin saattaa vaikuttaa. Kerran olen kaatunut ja sekin kaverin kyydissä mitään ei tosin murtunut. sen sijaan jalka murtui kun potkaisin ohi siskosta
ramba__ kirjoitti: Mutta jos minulta luita murtuisi tms niin ei kyllä hurjasti kiinnostaisi mitä mopolle kävi.
Juuri tuota hain takaa!
Mulla kävi sillä tavalla, että adrenaliini lähti virtaamaan. En tuntenu kipua enneku olin nostanu skootterin pystyy, laittanu jalalle ja kattonu onko se kunnossa. Heti ku olin lähössä liikkeelle ni rupes särkemää, koska käänsin kaasua. Eihä se mopo olekkaa tärkeempi. En vaa tuntenu kipua, eli en tienny että oli solisluu murtunu.
Pitihän sitä kokeilla että meneekö jäisellä tiellä lintassa ja menihän se noin 45km/h vauhdista perseelleen . Moposta ei ainakaan hajonnu mitään mutta nyt peukaloon sattuu jostain syystä ihan helv... .
Itellä mopolla on murtunu kylkiluu kun kaaduin kerran ja sitten myös olkapää ollu pois paikoilta.. Moposta en yhtään välitä mitä tapahtuu ku oon tottunu että se kaatuilee ku keulii jne
Itellä tuli nilkan sisäpuolelle siihe pyöreesee luuhun semmone kuoppa . Oli jalka viikon kipsissä. KOitin n. 45kmh vauheista kilvelle, takajarru ei napannukkaan kiinni, otin vasemmal jalalla vastaan ettei mee ympäri, kaaduin vasemmalle kylelle ja jalka jäi asfaltin ja jalkatapin välii
Ei varmaan tehny kipeetä? Ei siinä keuliessa pie millään jalalla ottaa vastaan. Polkupyörällä jos on joskus sattunu yli menemään ni jalat on kyllä pysyny polkimilla ja perseelleen on tullu alas. Okei mopo ja polkupyörä on kaks eri asiaa jne..
Hahah, itelläni on kokemusta tosta että ei ota jalalla vastaan. Lähti kaartumaan keuliessa aika pahasti sivulle ja tyhmänä ojensin oikeeta jalkaa että lähtisi suorempaan, ja sit ois tarvinnu jarrua painaa eikä sitä jarrua sit löytynykään. Parasta tässä on se että tää kaikki tuli videolle:
XPSsm kirjoitti:Ei varmaan tehny kipeetä? Ei siinä keuliessa pie millään jalalla ottaa vastaan. Polkupyörällä jos on joskus sattunu yli menemään ni jalat on kyllä pysyny polkimilla ja perseelleen on tullu alas. Okei mopo ja polkupyörä on kaks eri asiaa jne..
Olin just uuet palat vaihtanu ja levyllä oli vissii vähä jotai paskaa, ni ei pitänytkää odotetylla tavalla. Oikeella jalalla siis kokoajan painoin jarrua ja vasemmalla otin vastaan ettei ihan ympäri mee.
Eilen tuli pikkasen syötyä lunta Mopon perässä kun vedettiin pulkkia, ja vauhtia taisi olla semmonen 50kmh ja siinä sitte ku tien toiselta puolelta toiselle puolelle heiteltiin ja lähti liian pahasti luisuun , ja tökkäs jotenkin ja lensin osittain siitä tangon ylitte noin 3 metrin matkan ja tipahdin melkein niskoilteni alas ja siitä luisuin vielä noin 2 metrin syvyseen ojaan. No kaveri oli myöskin ojassa sen pulkan kanssa ja sieltä nopeesti kömmittiin ylös nostamaan mopo ja katsomaan vauriot. Ohjaustanko oli ihan mutkalla, takalippa oli ihan päin hevonpersettä ja vilkkujen johdot katki, sekä jarrukahvasta katkes päästä pala, ja kypärästä halkes lippa. Itselle ei käyny mitään eikä kaverille, mitä nyt muutama mustelma Mutta niinhän se menee, että jos ei ikinä kaadu ei yritä tarpeeks
No nyt sitte tuli könyttyä SXällä Lähin risteyksestä ylittämään tietä ja tietä jota ylitin oli aivan solskusta paskaa. No ajoin 2 pinta-kaasulla nii yhtäkkiä eturengas alta ja kyljellään Kytkinkahva aivan juuresta poikki, peili hajalle, tuppi hajalla. Vittu kun vituttaa kun kunta ei osaa pitää teitä kunnossa toi solskupaskakin on ollu koko talven tuossa tiellä eikä asialle oo tehty mitään.
Tuli sitten tutustuttua äsken vähän lumihankee. Aikasemmin olin radan käyny pellolle autoa varten linkoamassa. Siinä sit sen jälkeen vilkasin lämpömittaria ja se näytti sopivasti -17°C ja aattelin sit siinä kokeilla et monellako polkasulla pösö lähtee käyntiin nyt, kun karstat on poltettu. 30 kertaa sain polkea.
No nyt kun mopo oli sopivasti käynnissä ni aattelin et vois käydä rataa testaamassa mopolla. Siinä kymmenkunta kierrosta ajelin vähän hitaammin moottoria lämmitellen. Sit lisäsin vauhtia (=täyzii! D ) ja heti toisessa mutkassa meni leveeks ja mopo ja kuski hangessa.
Mopo ei ollu menny kovin syvälle hankeen, mut silti putki, syyläri ja puol konehuonetta lumessa. Enimmät siinä karistelin pois ja ei muuta kun ajoa! Ite siinä lensin selälleni hankeen metrin päähän moposta. Mittään vahinkoa ei kaiketi tullu.
Itse kaatunut nyt kahden päivän sisään viidesti ja koko talvena n.10-15 kertaa... Kyllä sykerö kestää, ei oo menny ku kytkinkahva poikki. Oli muuten kiva ajella ilman muutama kilometri kotiin. Likkenteessä tosin vaan 3 kaatumista, joista viimesin liikenneympyrässä, kun aattelin oikasta sisäkurvista. Paljon huolettomampi muuten kaatuilla vanhalla mopolla kun jollain uusenskalla. Eipähän tarvi pelätä että menee jotain paskaks...
Mutta eikös se vähän niin mene että jos ei koskaan kaatua niin ei yritä tarpeeksi.
Alkaa kyllä pikkuhljaa vituttamaan noi ketkä tulee kolmion takaa suoraan eteen. Kun tänään tulin koulusta. Niin vasemalta tulee auto jolla on kolmio vieläpä aika hitaasti katto varmaan kerkeekö menemään ennen mua. ite tulin auton näkökulmasta oikeelta. Enkä viittiny enää tehä hätäjarrutustakaan koska sitten olis todennäköisesti kaatunu koska sen verran liukasta oli. Tosin parempi sekin on kun auton kylkeen. Mutta ajattelin vaan kaasuttaa varsinkin kun huomasin sellasen pienen pientareen risteyksen loputtua. Niin ajoin siitä noin sentin päästä autoilijasta eli sellasta piennarta ja samalla tööttiä. Perkele sais noikin vähän varoa millo lähtee kolmion takaa liikkeelle!