Onko laillista

radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47

ViestiKirjoittanut radon- » 21.3.2011 22:06

Ei muuten ole vaan 18cm

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/787A5CD1 ... onvalo.pdf
Valaisevien pintojen välinen etäisyys on edessä oltava vähintään 240mm, takana
180mm.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
BigPaaryna
Pyörä:
adga
Liittynyt:
4.10.2007 3:17

ViestiKirjoittanut BigPaaryna » 22.3.2011 15:20

Annettu Helsingissä 29 päivänä syyskuuta 1989

Liikenneministeriön päätös

ajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta annetun liikenneministeriön päätöksen muuttamisesta

4 luku
Moottoripyörä
77 §

Suuntavalot

1. Moottoripyörässä tulee olla kummallakin puolella yksi eteenpäin ja yksi taaksepäin ruskeankeltaista vilkkuvaa valoa näyttävä suuntavalaisin. Pyörän eri puolilla olevien valaisimien keskinäisen etäisyyden tulee olla edessä vähintään 0,30 m ja takana vähintään 0,24 m sekä etäisyyden valonheittimestä tai takavalaisimesta vähintään 0,10 m. Valaisimien tulee olla vähintään 0,35 m ja enintään 1,20 m korkeudella, ei kuitenkaan ohjaustangon ylintä kohtaa korkeammalla.


Tais olla mulla vanhaa tietoa :nörtti:

Silti laiton tuo gearpartsin.
http://www..com/yamaha/dt/986386
japa!
Pyörä:
Piikkikottarainen -09
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
16.2.2011 23:32

ViestiKirjoittanut japa! » 22.3.2011 23:06

toivottavasti menee nyt oikeeseen topikkiin mutta kysympähän kuitenkin. Eli, aattelin viritellä bensaletkun sillein, että sen saa repästyä irti heti kuin vain haluaa, vauhdista siis. Tämä siis sitä varten jos pysäytetään ja aikovat lähteä testaamaan mopoa, viritetty siis, ja yli verorajan menee.. Niin mitähän ne poliisit mahtaa siihen sanoa, jos kertoo että bensaletkun kiinnitys on huono ja nyt se sitte taas tippu johki. Ja siis sen bensaletkun kohtalo on vielä sitten suunnitteilla, jos idea on teoriassa mahdollinen... heitän sen vaikka kauas metsään, jos se mut pelastaa veroilta

:lol:
Ex: Beta RR50 -11, HONDA Monkey -90, DT50 -11, DT125 -07, KTM EXC 125 -09

NYK. TM SMR 125 -07
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08

ViestiKirjoittanut M-65 » 22.3.2011 23:12

muista et jos poliisit näkee että ajat selkeää ylinopeutta (>60) niin ne voi sen viedä asemalle korjattavaksi (ei kauheen todennäköstä kyl)
Yrskä_
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing, Tunturi City, Tunturi Start
Paikkakunta:
Muutama metri alle Rovaniemen
Liittynyt:
23.1.2011 0:32

ViestiKirjoittanut Yrskä_ » 22.3.2011 23:13

Mikä sattuma että lähti kummastaki päästä yhtä aikaa. Ei taitais mennä poliiseille läpi mutta mitenpä ne enään sitä sen jälkeen testaa.
japa!
Pyörä:
Piikkikottarainen -09
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
16.2.2011 23:32

ViestiKirjoittanut japa! » 22.3.2011 23:37

niinniin, sitä just mietin että eihä ne sitä sen jälkee voi testata ja se oli jutun juoni :P
Ex: Beta RR50 -11, HONDA Monkey -90, DT50 -11, DT125 -07, KTM EXC 125 -09

NYK. TM SMR 125 -07
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47

ViestiKirjoittanut radon- » 22.3.2011 23:41

Eipä tuota ole kielletty lailla. Esität vittuuntunutta että bensat valuu pois tai sitten vain pidät mopon vakiona ettei tarvitse repiä bensaletkuja

Pistinpä huvikseen akelle taas kyselyn että onko itse asennetut, kytkimellä ohjattavat kierrostenrajoittimet laittomia (muuna kuin rakenteellisena muutoksena), saa nähdä onko. Kaitpa ne siellä osaavat vastata :roll:
Viimeksi muokannut radon- päivämäärä 22.3.2011 23:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 22.3.2011 23:50

No eiköhän siinä jo vähän vajaaälyselläkin rupee päässä raksuttamaan kun kummasti pensaletkut lentelee minne sattuu juuri kun ne valot välähtää.. Parempi pitää vakiona tai oppia olemaan pelkäämättä niitä poliiseja, pelkästään puhumalla ja hyvällä asenteella voi selvitä tälläisistä tilanteista ja kokemusta itseltä myös löytyy.

Esim, entinen mopo suzuki pv joka oli niihin aikoihin semmonen vikakasa kun poliisit ajatteli pysäyttää kun ylinopeutta ajelin (66@50). Toinen sitten ajatteli kattoo mopon läpi ja totes että sakkorenkaat, takajarru ei toimi ja etuvalo ei pala. Tähän päälle vielä ylinopeus niin eikös tuosta nyt jo kortti + kilvet aika railakkaan lähde.

Ei siinä muuta kuin asiallisesti käyttäydin ja kerroin luontevia selityksiä poliiseille plus että asuin juurikin 500m päässä paikasta jossa pysäytettiin, yhtenä selityksenä että juuri kotiin menossa korjaamaan. Eipä tullut tästä tilanteesta mitään muuta kuin suullinen huomautus ja samankaltaisia tapauksia sattui minulle kutakuinkin 4 ja kaikista selvittiin puhumalla.

Pointtina kuitenkin, jos pitää kaikenmaailman virityksiä ruveta väsäämään jos ne ilkeet poliisit sattuu just sut pysäyttää ja sitten paniikissa revitään pensaletkua irti ja tulpanhattua ties mitä muuta mitkä poliisit todennäköisesti myös huomaa kun teet jo sitä niin oisko se parempi pitää se mopo vakiona?

Jonkun pikku rajoittimen ite vielä ymmärrän mutta tuommonen menee jo vähän liian pitkälle.
BigPaaryna
Pyörä:
adga
Liittynyt:
4.10.2007 3:17

ViestiKirjoittanut BigPaaryna » 23.3.2011 21:04

evottaja7 kirjoitti:Eipä tuota ole kielletty lailla. Esität vittuuntunutta että bensat valuu pois tai sitten vain pidät mopon vakiona ettei tarvitse repiä bensaletkuja

Pistinpä huvikseen akelle taas kyselyn että onko itse asennetut, kytkimellä ohjattavat kierrostenrajoittimet laittomia (muuna kuin rakenteellisena muutoksena), saa nähdä onko. Kaitpa ne siellä osaavat vastata :roll:

On kielletty lailla.

Miks ois laittomia? Saahan oman pärrän kierrokset rajottaa vaikka tonniin. Sitä kutsutaan kuristamiseksi.
http://www..com/yamaha/dt/986386
[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 23.3.2011 22:01

Niin, mutta jos siinä on nappi mistä kierrokset saa taas nostettua niin korkeiksi, että kulkee yli 45. Eri asia taas, jos ei kulje millään yli 45, vaikka rajtin olsi misä asennossa.
Katso myynnissä olevat kohteet!
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47

ViestiKirjoittanut radon- » 23.3.2011 22:11

Esittäkääpä peruste missä laissa nuo on kielletty. Juuri tuota lähdinkin hakemaan akelta, jospa ne isot herrat siellä osaisivat vastailla näihin minun kinkkisiin kysymyksiin :D
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
BigPaaryna
Pyörä:
adga
Liittynyt:
4.10.2007 3:17

ViestiKirjoittanut BigPaaryna » 23.3.2011 22:42

Mopon suurin sallittu rakenteellinen huippunopeus on 45km/h. Voit rajoittaa kierroksilla niin, että off-asennossa kulkee 45.

7 § (24.7.1998/563)
«Todistusaineiston» vääristeleminen
Joka saadakseen syyttömän tuomituksi rangaistukseen tai muuten toista vahingoittaakseen kätkee, hävittää, turmelee, muuntaa tai muuten vääristää tuomioistuimessa tai rikosasian esitutkinnassa todisteena tarpeellisen esineen, asiakirjan tai muun todisteen, jolla hänen tietensä on merkitystä asiassa, on tuomittava «todistusaineiston» vääristelemisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi

Tuo vastauksena tähän:

toivottavasti menee nyt oikeeseen topikkiin mutta kysympähän kuitenkin. Eli, aattelin viritellä bensaletkun sillein, että sen saa repästyä irti heti kuin vain haluaa, vauhdista siis. Tämä siis sitä varten jos pysäytetään ja aikovat lähteä testaamaan mopoa, viritetty siis, ja yli verorajan menee.. Niin mitähän ne poliisit mahtaa siihen sanoa, jos kertoo että bensaletkun kiinnitys on huono ja nyt se sitte taas tippu johki. Ja siis sen bensaletkun kohtalo on vielä sitten suunnitteilla, jos idea on teoriassa mahdollinen... heitän sen vaikka kauas metsään, jos se mut pelastaa veroilta


Eli eiköhän tota pykälää voi soveltaa.

PS. Pistäkää vakioks jos tarvii edes tommosia miettiä. Kiltti pysähtyminen ja asiallinen käytös pelastaa huomattavasti varmemmin kaiken maailman sanktioilta kuin tommonen perseily.

PSS. Eiköhän tääkin passaa jos bensaa heitetään pitkin poikin:

3 § (21.4.1995/578)
Ympäristörikkomus
Jos ympäristön turmeleminen, huomioon ottaen ympäristölle tai terveydelle aiheutetun vaaran tai vahingon vähäisyys taikka muut rikokseen liittyvät seikat, on kokonaisuutena arvostellen vähäinen, rikoksentekijä on tuomittava ympäristörikkomuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Viimeksi muokannut BigPaaryna päivämäärä 23.3.2011 22:44, muokattu yhteensä 1 kerran
http://www..com/yamaha/dt/986386
Puuro
Pyörä:
-09 säxä EX, -08 yzf-r125
Paikkakunta:
Helsinki, Herttoniemi
Liittynyt:
24.5.2010 18:28

ViestiKirjoittanut Puuro » 23.3.2011 22:50

evottaja7 kirjoitti:Pistinpä huvikseen akelle taas kyselyn että onko itse asennetut, kytkimellä ohjattavat kierrostenrajoittimet laittomia (muuna kuin rakenteellisena muutoksena), saa nähdä onko. Kaitpa ne siellä osaavat vastata :roll:


Ois kyllä aika hauska jos laista löytys tollanen ns. porsaanreikä minkä turvin sais ajella ihan rauhassa viritetyllä mopolla kuhan ei tutkaan aja yli 65km/h ja muistaa pistää rajottimen päälle ku poliisi-sedät pysäyttää ;)
BigPaaryna
Pyörä:
adga
Liittynyt:
4.10.2007 3:17

ViestiKirjoittanut BigPaaryna » 24.3.2011 11:29

No ei ei ei kun se rakenteellinen huippunopeus on 45km/h, PISTE :seko: . Jos kulkee 46 ni son laiton. Vaikka miten päin ja mihin suuntaan vaan ( paitti alamäkeen ).
http://www..com/yamaha/dt/986386
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47

ViestiKirjoittanut radon- » 24.3.2011 12:39

Ilmoita minulle pykälä joka kertoo niiden selvästi olevan kiellettyjä, itse en ainakaan ole tällaiseen törmannyt. Rakenteellinen nopeus on 45km/h mutta sehän täyttyy kun rajoitin on päällä, mutta kun se on pois niin se ei täyty. Poishan sitä ei saa missään vaiheessa ottaa päältä mopon ollessa rekisterissä / tiellä ajettaessa mutta pitääpä selvittää tämäkin asia. akelta ei ole vielä tullut vastausta.

Jos on olemassa selvä pykälä joka estää mopon rajoittimien poistamisen helposti niin kertokaa se minulle. Aika lailla sama asia jos esim putken kurit olisi helppo ottaa pois, mikään ei kiellä sitä että ne olisi helppo ottaa vaikka ajon aikana mutta niitä ei vaan saa sieltä ottaa.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista