Kuiduttaminen, kittaus ym.

Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Topsa- » 5.8.2011 22:54

Tuskin kannattaa nitromorssin kanssa leikkiä edes. Mutta itse menisin tuon aikaisemmin linkittämän palstan ohjeiden mukaan, eli toisinsanoen, hioisin entisen lakka/epoksipinnan siitä pois, korjailisin halkeamat epoksilla, ja epoksin kuivumisen jälkeen hioisin änkän tasaiseksi, sitten taas pari kerrosta epoksia, ja levittäisin hiilikuitukankaan änkän päälle. Ja lopuksi tekisin niinkuin siellä neuvottiin:

"Ai niin, yksi hyvä konsti saada hyvää ja katseltavaa pintaa, on käyttää suoraan kuidun päälle PVC-teippiä. Sitä tavallista ruskeaa paketointiteippiä, jolla suljet pahvilaatikot. Siitä kierittämällä käsin laminoidun märän kankaan päälle kalvon, saat sen sitten kiristettyä kuumailmapuhaltimella. Kun aloittaa kiristämisen keskeltä, sieltä kankaasta saa kaiken ilman pois. Se kalvo kiristyy todella tiukaksi siihen päälle, jopa niin kovaa, että sen saumat pursuaa epoxia ja ylimääräisen ilman pois.

Lopputuloksesessa näkyy vähän sen PVC-teipin aaltoilu, mutta sen voi hioa pois. Lopuksi sitten yksi kerros matattua "liuotin" -akryylilakkaa päälle, jotta siitä tulee kaupasta ostetun näköinen. Ja jos olet kova jätkä laitat siihen useita kertoja lakkaa, aina välissä hioen tasaiseksi. Tän vaiheen kun suorittaa kunnolla, ei kukaan edes huomaa sun kontanneen pyöräsi kanssa."

Sori tämmöttinen pitkä stoori, mutta noin kokeilisin itse, jos haluaisin kunnollisen lopputuloksen saada. ;)
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 5.8.2011 23:31

Tuo PVC juttu luki muuallakin ja en nytkään saanut siitä selvää :D Hiilikuitua en kyllä päälle ole laittamassa kun se hiilikuituosa ei ole mennyt miksikään vaan se lakka/epoksi siinä päällä.
Sane15
Pyörä:
Peugeot xps
Paikkakunta:
Keuruu
Liittynyt:
20.4.2011 18:11
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Sane15 » 9.8.2011 11:19

En löytäny mitää maalaustopikkia nii laitan tänne ! Mulla ois detsissä runko haalistunu paikoin ! Akkuhapon ja bensan syystä. Miten sais korjattua ? Jos laittais vaa lakkaa päälle ! vai onko ideoita ? ei jaksais purkaa koko mopoo ja maalata runkoo.
Bettery
Pyörä:
07' Pro
Liittynyt:
23.6.2011 21:07
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Bettery » 9.8.2011 11:29

viewtopic.php?f=15&t=80436 --> mun mielestä toi on maalaustopik?
"Jääkiekkofanin poika isälleen kevätjuhlien jälkeen: Isä, sopimustani toisen luokan kanssa jatkettiin vuodella."
haraa
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.8.2007 15:43
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut haraa » 31.8.2011 22:19

Kertokaapas joku mikä olisi helpoin tapa kuiduttaa underi kiinni perään? Miten taas kannattas tehdä luomet eteen? kyseessä on peugeot tkrekker ja mulla on siihen tarkoitettu underi jo ostettu mutta haluisin sen kuiduttaa kiinni, jotta tulisi nätimpi..
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Kääntä » 1.9.2011 16:14

tietopankista kuidutusohjeita katot nii pärjäät
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Palezu » 1.9.2011 20:19

Voi helevetti että suju ensimmäinen kuidutusyritys hyvin. Piti sitten kantapään kautta taas oppia jotain. Eli rupesin tekemään underia ja eipä siitä muuta tullut kuin katastrofi:

en laittanut tarpeeksi kovetetta hartsiin ja nyt se ei kovetu ollenkaan
muotti oli osittain alkuperäisten takakatteiden päällä joita en tietenkään jaksanut suojata kokonaan, ja hartsia valui niihin. Se vitun kovettumaton hartsimössö on sellaista tahmeaa siirappia joka ei näköjään lähde millään pois mistään, ei sormistakaan vaikka miten hinkkaa(käytin sentään kumihanskoja mutta meni sitä sormiinkin). Nyt pitää sitten hioa takakatteista maali pois ja maalata uudestaan, noh, aioin kyllä muutenkin maalata sen. Ja se mössö helpottaa hiontaakin tukkimalla paperin heti.
en tietenkään älynnyt suojata lattiaa, nyt on autotallin lattiassa sitä vitun hartsimössöä joka ei lähde millään...

sain underin kuitenkin kovettumaan jotenkin sivelemällä siihen kunnon kovetemäärällä olevaa hartsia mutta vähän tahmea se on vieläkin. Uusiksi tais mennä. Opetus:

suojaa joka vitun paikka johon ei saisi mennä hartsia
käytä asteikollisia mittakippoja hartsin annosteluun ja mittaa se kovetemäärä oikeesti huolella, vaikka lääkeruiskulla, eikä vain "sinne päin" lotraamalla niin kuin minä tein.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 1.9.2011 20:42

Palezu kirjoitti:en laittanut tarpeeksi kovetetta hartsiin ja nyt se ei kovetu ollenkaan

Taas jos liian reilusti laittaa kovetetta niin se hartsi alkaa kiehumaan :D Näin kävi itselle.
kermakoira
Pyörä:
Derbi GPR 125
Liittynyt:
29.6.2010 14:23
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut kermakoira » 9.9.2011 16:32

Kestääkö lasikuitukate änkän vieressä änkän lämpöä? Vai pitäiskö suojata jollain? Ja suojaisko kuumakestomaali ollenkaan?
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Sudee » 9.9.2011 17:07

Tarkoitat että kestääkö maalit? Kestäävät kyllä jos on kunnolla tehty, mutta joissain tapauksissa saattaa alkaa keittämään/halkeilemaan se maali.
Aerox/Nitro osia
kermakoira
Pyörä:
Derbi GPR 125
Liittynyt:
29.6.2010 14:23
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut kermakoira » 9.9.2011 19:01

siis se katteen taka puoli on ihan änkän vieressä niin mietin että meneekö esim kuprulle jos lämpenee siinä liikaa
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Sudee » 9.9.2011 19:30

En jaksa uskoa, että menisi jos kerta alkuperäinen on..
Aerox/Nitro osia
kermakoira
Pyörä:
Derbi GPR 125
Liittynyt:
29.6.2010 14:23
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut kermakoira » 10.9.2011 0:08

Joo änkkä tosiaan alkuperäinen jos sitä meinasit. Ja kiitti vastauksista :)
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut Kääntä » 10.9.2011 10:53

kuitukate kyllä kestää putken lähellä, mutta voihan sinne varaksi pistää sellasta eriste"mattoa"
-jussi_
Pyörä:
Aprilia SX50 USD
Liittynyt:
27.2.2009 22:34
Re: Kuiduttaminen, kittaus ym.

ViestiKirjoittanut -jussi_ » 13.9.2011 19:54

En nyt parempaakaan ketjua löytänyt, mutta mikä olisi helppo/kestävä tapa korjata haljennut muoviosa? Miten esim. muovihitsaus tapahtuu? Ja en tarkoita mitään popniittipatentteja... :D
Osta hyvä mopo: http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 0/id23659/

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista