nevssons kirjoitti:tientuk3 kirjoitti:Kuulostaan oudon isoilta suuttimilta, kun ite tosiaan heitin 30% suuremmat, vaihdoin vielä vakioputsarin samalla vapariin ja edelleen käy rikkaalla
Halkaisijaa kun lisätään, nousee pinta-ala toiseen potenssiin ja virtaama jokseenkin kanssa. Dellorton kaasarihan oli kyseessä?
SQRT(85^2*1,3)=97 ois lähempänä sitä 30% korotusta. Lähet siitä liika isosta tiputteleen niin ei hajoo.
Ihan totta. Pieni ajatuskatkos tuli tuossa kohtaa kun eihän Delluissa nuo numerot kerro suoraan virtausarvoa... anyways parempi näin päin.
Muutenkin myönnän, että laskeskelu tässä tilanteessa saattaa olla hieman turhaa, sillä kuten mainitsin niin E85 etanolipitoisuus voi vaihdella (=vaihtelee) erästä riippuen:
E85-matematiikkaa:Normaalin 98E5-bensan lämpöarvo: 42,2 MJ/kg
50% etanolia sisältävä E85: 34,9 MJ/kg
(42,2 - 34,9) : 34,9 = tarvitaan
20,9% lisää virtausta vrt. 98E5
85% etanolia sisältävä E85: 29,1 MJ/kg
(42,2 - 29,1) : 29,1 = tarvitaan
45,0% lisää virtausta vrt. 98E5
Näin ollen teoreettinen suuttimen koko (Dellorto) voi 85 koosta etanolibensaan vaihdettaessa olla mitä vain kokojen
93,5 ja
102,5 välillä.
hese1996 kirjoitti:mut keksikääpä selitys miks mun piti laittaa nuin iso tk-suutin
imuvuotoja en mistään löytäny ja bensalla pelas tosiaan hyvin 125, pääsuuttimella ja 62 tk suuttimella
Oudolta kuulostaa edelleen, mutta kyllä se tuossa videossasi ainakin rikkaalla kävi, että laita ne säädöt kohdilleen ja raportoi sitten mitä kokoja löytyy.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/