Eilen tuli käytyä kyllä varmaan paras enskareissu koskaan mopolla, kerrankin jotain eriä kuin metsäautoteillä rälläilyä. Palezun kanssa lähdettiin etsimään uusia reittejä, minä ajoin tietenkin pösöllä ja Palezu samurailla. Löydettiin uusi polku, jota sitten lähdettiin seuraamaan. Tämä vaihe oli aika perseestä ajaa, hirveän kivikkoista eikä vauhtia kehdannut nostaa kovin korkeaksi. Minulla hidasti eniten väännön puute, piti ajaa suurimman osan ajasta ykkösellä, kun kakkosella ei hirveän hyvin pysty matelemaan (vakioputkella pystyi, muttei Enoxilla) ja Palezun piti varoa öljypohjaa, kun ei ole pohjapanssaria. Tuo polku ei onneksi ollut kovin pitkä ja pian pääsimmekin metsäautotiellä, joka meni yllättäen suon läpi. Päätettiin sitten ajaa tuon suon yli, kun ei se kovin pitkään jatkunut ja ei se kovin märkä ollut. Helposti siitä yli päästiinkin, vain kerran piti jäädä työnteleen ja sekin sen takia kun suon alla oli piilossa kanto ja ajoin siihen
Ilmeisesti joku oli käynyt jollain isommalla vehkeellä päristeleen tuolla, kun oli tosi syvät urat siinä suossa, selvästi jonkun kaksipyöräisen jälkiä
Suon jälkeen tuli erittäin kapea, osittain umpeen kasvanut polku. Ainoa haastava kohta oli kun piti ylittää puunrunko, eturengas meni yli, mutta sitten jäi pohjasta kiinni. Ei mennyt millään yli ajamalla, piti nostaa. Loppupolku olikin sitten niin vittumaista, hirveästi pajukkoa polun reunoilla joihin tanko ja kypärä tahtoivat takertua koko ajan. Sitten sekin loppui, eteen tuli hyväkuntoinen hiekkatie joka vei jonkun maatilan ohi asfalttitielle. Takaisin mentiin samaa reittiä, sujui paremmin kun oli jo jotain kokemusta miten suon yli ajetaan ja puu ylitetään, puun yli pääsikin suoraan ajamalla kun otti vähän enemmän vauhtia
Tosin pari kertaa ajettiin harhaan paluumatkalla, kun koskaan aiemmin ei oltu tuolla käyty. Mopo oli kyllä ihanan näköinen kun päästiin suolta pois, sentin kerros kaiken maailman moskaa takahaarukan päällä, underissa ja vähän joka paikassa
Seuraavalla kerralla pitää ottaa kyllä kypäräkamera mukaan