Häikäisykin on melko suhteellinen käsite. En ole elämässäni koskaan nähnyt kaksipyöräisissä (oli se nyt mopo, moottoripyörä tai mönkijätkin) semmosia valoviritelmiä jotka oikeasti häikäisisivät niin pahasti, että siitä olisi ajon kannalta jotenkin haittaa. Joten laittakaa vaan ne xenonit, ei ne oikeasti häikäise normaaliajossa paskan vertaa, ja autoilijatkin huomaavat teidät paljon paremmin varsinkin pimeään aikaan.
Mutta paljon pahempi haitta liikenteessä on autoilijat itse. Mopon näkökulmasta se ehkä ei näytä niin pahalta (kun istuinkorkeus on korkeampi kuin valtaosassa henkilöautoja), vaan yleensä ottaen puolessa autoista on ajovalojen suuntaus jotain ihan muuta kuin pitäisi, ja tähän yhdistettynä jokaiselta varaosatiskiltä saatavat, kaikenmaaliman +70% Xenon-effect ajovalopolttimot, eivät ole hyvä yhdistelmä. Valot näyttää lähinnä vastaantulijan silmiin ja lähipetäjikköön, eikä sinne mihin pitäisi eli tiehen.
Itsellähän on skootterissa tommonen
LED-työvalo.
Ei maksanut kun 9.90€ tarjouksesta, ja on huomattavasti parempi sekä valoteholtaan, että näkyvyydeltään jopa päiväsaikaan, kuin nuo vakiolamput, noh mitä nyt voi kahdelta pallokantapolttimolta, ja kiinalaisen surkeilta sähköiltä odottaakkaan. Lähivalona ihan täydellinen, jos toisen laittais vielä kaveriksi niin vielä parempi, mutta pitkäksi valoksi tarviisi jonkun muun. Harvoinpa tuota kyllä mopolla tulee pimeällä tiellä ajeltuakaan, mut onhan se kiva hifistellä