Nemo kirjoitti:Pitää pysähtyä. Eihän siitä merkistä olisi mitään apua, jos vain jonon ensimmäinen pysähtyy ja loput ajaa suoraan läpi.
Toinen tilanne sitten tuli todistettua tänään: Tultuani "isoa tietä", joka menee stop-merkin risteyksen ohi, näin yhden auton siinä vasemmalla puolella pysähtyneenä, joten ajattelin jotta se jää siihen antamaan tietä. No oletti minun olevan kaukana, joten lähti ajelemaan, no ei siinä mitään, mutta samalta suunnalta lähti 15 autoa(laskin) tämän kyseisen auton mentyä, eli kaikki olivat odottaneet siellä jonossa ja ensimmäisen lähdettyä lähti myös koko letka menemään. Eli täällä ei pysähtele kaikki siihenkään, itse olen pysähtynyt ja olen myös nähnyt monia muita pysähtyneen minun lähdettyäni.
Tuli sellainen ruuhka siihenkin, muuten olen ihmetellyt aina yhtä asiaa: Jos minä siis tulen sitä tietä pitkin, jossa ei ole stop-merkkiä, mutta vasemmalla ja oikealla olevilla se on, niin miksi autot aina tunkevat eteen, vaikka heillä se Stop-merkki on ja samalla myös vasemmalta tulevilla on myös kolmio siinä. Siksi ikinä siitäkään uskalla ajaa kovin kovasti, kun telläävät eteen yht'äkkiä. Eli onko heillä jokin oikeus mennä ennen minua siitä merkiltä(joka ei sääntöjen mukaan ole totta) vai onko heillä vain oletuksena se, jotta "kyllä minä kerkeän mennä"?