Tiedän varsin hyvin että olen kusipää liikenteessä, se johtuu täysin autoilijoista.
Ei,vaan se johtuu sinusta. Ei kannata olla kaksinverroin tyhmempi mitä muut ovat.
Piikillä kun moista tein että eteen ajoin ja jarrua, en meinannut että helvetinmoisen jarrutuksen teen siinä että varmasti perään tulee. Hiljensin vauhtia niin paljon kunnes kuskia vitutti ja sen jälkeen kiihdytin samaa tahtia ettei ohi tule.
Eikö olisi vaan ollut helpompaa päästää se autoilija ohi, ja antaa ajaa siinä edellä? Tai sitten olisit voinut vaihtoehtoisesti pysähtyä, ja odottaa että auto menee jonkun matkaa, ja lähteä uudelleen ajamaan kun auto on vähän matkan päässä. Tuskin edes sinulla on niin suuri kiire että et ehtisi puoleksi minuutiksi pysähtymään?
En minä rupea liikenteessä sietämään moista pelleilyä että eteen kiilataan ja ollaan kuin ei mitään ois tapahtunu, totta kai niille pitää näyttää ettei ne ole ainoat liikenteessä kun autolla ovat liikkeellä.
Samalla tavalla se autoilija miettii, kun menet sen eteen peeloilemaan.
Suomalaisen liikenteen ongelmat juuri johtuvat tästä äärimmäisestä kostonhimosta, jos jouk töpeksii autolla, vahingossa tai tahallaan, on aina siitä "kärsivä" osapuoli valmis kiilaamaan ja töpeksimään niin että se auto "kärsii" siitä töpeksimisestä. Hammurabin laki on voimassa tässäkin kohtaa molempien mielissä. Juuri tuon "Ei minun tommosta tartte sietää, silmä silmästä ja hammas hampaasta" ajatusmallin mukaisesti lähtee sitten toinenkin osapuoli tuohon töpeksimiskilpailuun. Näin on molemmat osapuolet leimautuneet kusipäiksi liikenteessä vain yhden ainoan ajovirheen/toisen osapuolen vammaisuuden vuoksi, ja aiheuttaneet tusinan vaaratilanteita. Pahinta vielä on että tämä järkevämpi osapuoli on vaikka mopolla liikenteessä, jolloin vaaraan joutuu noista kahdesta pelkästään se mopoilija.
Sanotaan omana kokemuksena, että itse ajattelin juuri noin silloin kun ajelin mopolla ensimmäistä vuotta. Nyt kun hieman olen asiaa miettinyt, olen sen tajunnut ettei ole mitään järkeä laittaa itseään suureen vaaraan sen vuoksi että autoilija on vammainen/teki ajovirheen.