Keuliminen

Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 6.6.2012 23:50

Enskoilla se alkaa woblaamaan helposti, mutta kannattaa koittaa sellasta että vetää molemmilla käsillä stongaa taaksepäin niin kovaa ku pystyy ni ei oo sen jälkee mulla ainakaa woblannu ;)
Pöö
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Gogge » 7.6.2012 0:12

Rippuu minkä kanssa se alkaa resonoimaan, joskus noi motogp kuskit voblaamisesta selvinneenä saaneet kuollutettua voblaamisen esim takarenkaan lukkojarrutuksella yms.

Siltakin voi alka voblaamaan:
http://www.youtube.com/watch?v=9lQaIdDI5OE
Kuten sanottu, voblaamiselle ei mahda mitään (jos jo alkanut), ellet ole motoGP kuski:
http://www.youtube.com/watch?v=BGKhkO-S ... e=related/
Tohon ei ihan joka jätkä pysty? Ainoa mitä voit tehdä on toivoa parasta..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
hanussimo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
17.10.2010 19:06
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut hanussimo » 7.6.2012 0:13

Onks muilla ollu samaa ongelmaa et lähtee jalat ottaa maahan vastaan ku tulee tarpeeks kulmaa? Olis hauska kuulla rohkasevia tarinoita jos jollakin ollu ja päässy tosta yli? :D
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Gogge » 7.6.2012 0:21

Ei siinä muuta, kun opettelee vaan sen jarrunkäytön. Sulla tulee nytten refleksinä toi jalat maahan, kun pitäs painaa jarrua. Elikkä opettele laskemaan keula jarrulla, tarpeeks treeniä että se jää sinne selkäytimeen!
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut M-65 » 7.6.2012 7:22

Kaverilla oli ihan sama ongelma. Opetteli jarrunkäyttöä, niin vasen jalka tuli silloinkin vielä refleksinä maahan :lol:
Nyt osaa jo jarrunkäytön melkohyvin.
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut eQ123 » 8.6.2012 15:58

1. Jalat nippusiteillä kiinni jalkatappeihin :D
2. Keuli ympäri (auttaa huomattavasti)
3. Harjottele koko päivä: Keula ylös, jarrua, ylös, jarrua, ylös, jarrua. Sitten se vaan korahtaa :D eli itse opin 2 ja 3 jarrun käytön :D ja ympärikeulimiset tapahtui pienistä vauhdeista. Eilen kokeilin jalat levällään keulia niin melkein 50m meni sillei ilman jarrua :lol: ja keulin isoa tietä päivällä niin isä ja äiti kääntyy samalle tielle. Vittu että kuumotti koko illan ja aamun mutta ei ne onneks kait huomannu ku ne vaan valitti kaverista joka vähän kotkalla veteli siinä :D tuli itekkin kokeiltua niin jotain 300m meni. Vähän turhan piikikäs vehje vakio mopon jälkeen. :D vaikka ei räsäkään mikään luuska ole, mutta se onki osissa.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Tuomi_
Pyörä:
lähti kokkolaan
Paikkakunta:
Kanta-Derp
Liittynyt:
25.9.2010 19:42
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Tuomi_ » 10.6.2012 15:49

Noniin, nyt on muutama päivä reenailtu keulimista. Ykkösellä keula nousee todella helposti, mutta kakkoselle vaihdettaessa keula tippuu lähes samantien :| Kaverit on sanoneet, että koittaa nostaa kakkosella niin helpottaisi paljon, mutta kun ei vaan nouse... Noh, eikai se auta kun vaan koittaa ottaa enemmän kulmaa ykkösellä ja sitten vasta kakkoselle vaihtaa vai mitä mieltä muut ovat?
Got SPL?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Gogge » 10.6.2012 15:54

Juu enemmän vaan kulmaa. Kytkintä kannattaa sitten vähä vaihtaessa liu'uttaa.. Jotkut myös vaihtaa keuliessa ilman kytkintä, makuasia.. Kannattaa muuten opetella käyttämään kytkintä yhdellä sormella, paljon tukevamman otteen saa tangosta..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Jepex » 10.6.2012 15:55

Vauhdista nyppäät noka ylös niin menee hyvin, harjottelet niin et laitat sen kakkose jo pesää, otat jonkun verra vauhtia ja sit kytkimellä + nykäsy keula ilmaan, opetelemalla sen vaan oppii, itsekki saan jo nelosella ylös keulan kun on tarpeeks reenannu.
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut eQ123 » 11.6.2012 1:51

Sain tänään nostettua 3 keulan :D kyseessähän siis on rieju mrt europa josta porattu kuri 9mm->11mm :lol:
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Meikko
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 '09, Derbi DRD Pro SM 80cc '10, Tunturi Break -86, exät: Aprilia RS 50 '07 ja Peugeot XPS '06
Paikkakunta:
Parkano
Liittynyt:
26.10.2011 1:43
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Meikko » 11.6.2012 4:05

Mikä perkele on ku ei se keula nouse ku jonku 10cm :D Tosin ton suht pitkät välit (11-53) ja etupainosuus ei varmaan ainakaan auta siihen...
"Four wheels move the body. Two wheels move the soul"
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Gogge » 11.6.2012 9:52

Kyllähän se noilla pitäs jo nousta, jos ei ihan tukkonen ole. Kunnon nykäsy ja kauhee kytkinpommi, jos ei räsän peräkatteet oo palasina niin eiköhän sitä keulaa saa vähän ilmaan! :lol:
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Aplaja
Pyörä:
Rieju MRX 125
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.6.2010 17:23
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut Aplaja » 11.6.2012 10:00

Nyt saa kakkosella nousemaan aina ja saa jatkettuaki niin kauan, että vääntö loppuu. Pitäisi varmaan vaihteita alkaa opetteleen vaihtaan ja tuo takarengas uusia ku keskeltä sliksi ja reunoilla nappulat.
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013

Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut eQ123 » 11.6.2012 15:50

Jos vakio mopolla keulii niin kannattaa vaihtaa vaihde melko aikaseen jos vertaa kurittomaan. Vakiona on aikalailla samanlaiset väännöt alaalla mutta yläällä ne katoaa. Kaverin kurittomalla riejulla ku keulin niin oma rieju väänti paremmin alakierroksilla :D Melkein koko ajan "piikillä" joutu keulimaan ku ite vetelen 5t kierroksilla korvakuulolta ja kaveri myös vakioderbillään
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Keuliminen

ViestiKirjoittanut eQ123 » 12.6.2012 10:28

Sori tuplat.
Nonii, nyt on testattu vähän miten rieju kestää keulia ympäri. Sanon sen verran että ei tosiaankaan kannata kovista vauheista kokeilla. Eli, KAVERI yritti keulia circlee, en siinä kattonu ku oli toisen kaverin kanssa selkä sinne päin nii ohi meni 2mp niin katottii että mitä hittoo toi yks kyylää niin se todisti tilannetta ku kaveri jurautti suorilta ympäri, kuulu korinaa niin katoin, tämä könyää pystyyn :D se meni ympäri sille toisella kulmalla, toinen takarauta väänty ihan mutkalle, alle kävelyvauhista?!!? Takavalo otti itteessä ja kuski ei suostunu myöntää heti että keulia ympäri. Kuvia ei anna laittaa mutta huvittava näky ku kilpi osotti sivulle ja takalippa poikittain :D
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista