Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

Tunturi-94
Pyörä:
Skyteam Monkey 125
Liittynyt:
7.7.2010 22:57
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Tunturi-94 » 29.5.2012 21:18

Mites ne tossa katsastuksessa, kuinka helposti alkaa naputtamaan jos on sigma kiinni? Ja jarruvalot vissiin raidaa aika varmasti, entä kun ei takajarruvalo pelaa niin millään? Hylkääkö samantien vai riippuuko katsastusmiehestä?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Retroilija » 29.5.2012 21:36

Ei päästä läpi sigman kaa, täytyy olla valaistu mittari.
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut XPSsm » 29.5.2012 21:58

Kyl yks meijän luokkalainen sai mopon ilpiin sigmalla, kun oli tehny kotelon ja laittanu ledit.
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 30.5.2012 1:56

Lassukka kirjoitti:
Kolmetoista kirjoitti:
Reetuhai2 kirjoitti:Mitä ne sillä kilvellä tekis? Sun kilpihän se on, eikä se kuulu kun sun mopoon. Eihän ne sillä mitään voi tehä.

Tuosta ABC:lta oli joku käyny hakemas tankin täyteen ja lähteny maksamatta, varmaan jonkun toisen kilpi ollu kiinni. Jos ne näkee kilven valvontakamerasta ja ottaa yhteyttä kilven omistajaan niin siinä on kiva ruveta selittelemään että se kilpi on menny hukkaan.

Paitsi jos ite ajat vaik. dt:l josta kilpi hävinny ja ns. kilpivaras ajaa derbil :) . eli kun kilven pöllii ni pitää olla suht koht samanlainen mopo, vai? :s

Niin no joo.. Mutta ei välttämättä rikospoliisi erota DT:tä ja Derbiä toisistansa jos on otettu vaikka tarrat pois katteista ja ulkona on tapahtuma-aikaan ollut pimeää jne.. :D
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Lassukka
Pyörä:
Yamaha DT50x-07
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
24.3.2012 20:57
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Lassukka » 30.5.2012 14:17

Joo, tankkauspaikal on valot ja siel varmaa jo erottaa, kun siit puhuttii, mut jos on lähteny pimeel karkuu poliiseja nii sitte :( ..et ottaisin uuden tunnuksen jos katoaisi ;)
Urheilu on vaarallista
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut ramba__ » 30.5.2012 17:21

ramba__ kirjoitti:Miten toimitaan kun paperillinen mopon runko myydään, mitä papereita tarvii antaa ostajalle ja tarviiko allekirjoituksia, luovutustodistuksia jne?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
__SM__
Pyörä:
Yamaha dt50 sm -07, Yamaha Slider -01, Derbi Xtreme -07, Yamaha JOG -10, Rieju MRT 2011, Suzuki PV -98
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.5.2011 15:20
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut __SM__ » 30.5.2012 19:36

Valittaakohan katsastusmies jos ei pala tyhjäkäynnillä takavalo?
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Miiggael » 30.5.2012 21:35

Mikset säädä tyhjäkäyntiä vaan kovemmalle?
__SM__
Pyörä:
Yamaha dt50 sm -07, Yamaha Slider -01, Derbi Xtreme -07, Yamaha JOG -10, Rieju MRT 2011, Suzuki PV -98
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.5.2011 15:20
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut __SM__ » 30.5.2012 23:16

no jos se kolme ja puol tonnii voi viel laskee tyhjäkäynniks ni sitten. :lol:
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Palezu » 31.5.2012 16:27

Tuossa lukee että jos mittari on muu kuin E tai EY hyväksytty niin mittarin tarkkuudesta tulee tehdä erillinen selvitys 40kmh nopeudessa eli mitä tuo erillinen selvitys käytännössä tarkoittaa? Voinko vain sanoa että se näytti samaa mitä gps? Vai kehittelenkö jonku ihme lapun jossa selostan jonkun testaustoimenpiteen? Kun mietin että meniskö läpi tuolla mun itsetehdyllä mittarilla, se täyttää kaikki kriteerit ja on vieläpä taustavalaistu ja täysin tarkka mutta tarkkuudelle ei vain ole E-hyväksyntää :D Entä jos laitan vakiomittarin, voiko ne alkaa urputtaa jos se on tökerön näköisesti tangossa kiinni kun tuo mittari on semmoinen möhkäle ja tanko crossitanko..
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
J__L
Pyörä:
Niitä on liikaa...
Liittynyt:
3.6.2010 22:24
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut J__L » 6.6.2012 22:01

Nyt tuli ongelma derbin kanssa kun pitäisi viedä valvontakatastukseen. Miten tarkasti kattovat siinä mopon lävitse ja testaavatko nopeutta kun sen takia kilvet lähtenyt? Ongelmana on se ettei mittari näytä nopeutta ja töötti ei toimi ettei niistä alkaisi valittamaan? Katsooko katastusukko vain sen että on vakio ulkonäöltään ja kulkupuolelta?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 6.6.2012 23:28

Kuten on jo aika helevetin moneen kertaan selitetty. Sen mopon PITÄÄ OLLA VAKIOKUNNOSSA, KAIKEN TOIMIA. Joten jos katsastusmiestä huvittaa testaa ja kattoo kaikki, niin se voi valittaa. Mutta riippuu liikaa katsurista.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
J__L
Pyörä:
Niitä on liikaa...
Liittynyt:
3.6.2010 22:24
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut J__L » 6.6.2012 23:44

Elähän Reetu suutu :P , mut jos se valittaa niin sehän ei haittais mut se hylkäys :D Käyköhän että töötti toimii erillesestä napista kun en saa sitä toimimaan sen virallisesta napista? Johto varmaan jossain kohti poikki tai muuta häikkää.
Mutta onkos kuinka yleistä että testaavat siellä asemalla ajaa? Kaverilla ainaskaan ei testannu joskus kuulemma, katto vaan nopee lävite ja kilvet takas kouraan. Taitaa varmaan riippua aika paljon?
Mutta luulisi heidän perehtyvän tarkistamaan että on vakioputki+muut vakio hilppeet paikallaan ja ei kierrä mitenkään kohtuuttomasti ja kuulostaa vakiolta.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 6.6.2012 23:55

Kyllähä ne yleensä vissiin vaan kattoo, ehkä koittaa kierrättää ja siinä se. Kunhan se töötti toimii napista, ja on ulottuvilla, ettei missään takalipan alla ni varmaa kelpaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
mannisim
Pyörä:
Yamaha DT 50R -99
Paikkakunta:
Sulkava
Liittynyt:
13.11.2009 22:04
Re: Mopon katsastus, rekisteröinti ja muutoskatsastus

ViestiKirjoittanut mannisim » 10.6.2012 22:56

Ei lähe tyhjäkäyti toimimaan sit millään. Ei varmaan tyhjäkäynnin puuttuminen haittaa?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista