Talvi

arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Re: Talvi

ViestiKirjoittanut arsori » 11.11.2012 23:14

Sako600 kirjoitti: kun pitää pelätä ettei kaadu

Hyvä tsemppi ton kirjotuksen kanssa :D:D:D

Juu kyllä niitä lumia pikkuhiljaa sais ruveta tulemaan, nastat vaihdettu jo kaks viikkoa sitten ku tuli aika reippaat ensilumet, nyt rullailtu sit asfaltilla nastoilla tuo loppuaika.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Olkkuz

ViestiKirjoittanut Olkkuz » 14.11.2012 14:32

Niin mikä talvi? :D Mä ajoin tänään kevarikortin :)
AYRTeam
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11

ViestiKirjoittanut XPSsm » 14.11.2012 14:55

Eipä oo taas talvesta tietoakaan.. Lumet hävis jo toisen kerran tänä syksynä/talvena. :D Eikä seuraavaan 1,5 vikkoon oo edes yöpakkasta luvattu. Kuva noilla kuivilla asfalttiteillä nastoja kuluttaa..:|
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
proppu
Pyörä:
HVA WRE

ViestiKirjoittanut proppu » 14.11.2012 17:32

No ei ne kyllä kulu paljoa paskaakaan ellei teillä oo enska nastoja jotka voi katketa asvaltilla.. Jota kyllä epäilen hyvinn vahvasti.
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki

ViestiKirjoittanut -MJU- » 14.11.2012 23:14

Itellä onneks koskaan ollu nastoja niin ei oo tarttenu murehtia :D tosin ei ne norminastat nyt mihkään kulukkaan...
Tsekkaa galleria
sooT

ViestiKirjoittanut sooT » 15.11.2012 0:41

En tiiä onko OT, mutta normi enskarenkailla menee kesät ja talvet(takarengas aika sileä). Ja kyllä, talvea odottelen!
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11

ViestiKirjoittanut XPSsm » 15.11.2012 9:58

proppu kirjoitti:No ei ne kyllä kulu paljoa paskaakaan ellei teillä oo enska nastoja jotka voi katketa asvaltilla.. Jota kyllä epäilen hyvinn vahvasti.

Meinaat varmaan noilla enska nastoilla piikkejä? Kyl ne normi nastatkin kuluu mutta aika vähän. :D
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Nuppe97
Pyörä:
Peugeot XPS Power Up -08

ViestiKirjoittanut Nuppe97 » 15.11.2012 20:53

Kyl se talvi on edelleen kiva, mutta lunta ei saa tulla ku vasta tamminkuun toisella viikolla, ku kortin saanti vaikeutuu tällä paikkakunnal. Sillon kun tuli se ensilumi Laitilaan, niin pellol vedin rinkiä, sudittelin, kaikkea kikkailua, et mä oon syntynyt talelle, ja sen huomaa liukasajossa lumella taikka mudalla. :D
Savun hälvennettyä lisäkäämme syöttöjä.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar

ViestiKirjoittanut ramba__ » 15.11.2012 21:26

Nuppe97 kirjoitti:niin pellol vedin rinkiä, sudittelin, kaikkea kikkailua, et mä oon syntynyt talelle

Ootpas taitava poika! :nörtti:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16

ViestiKirjoittanut Blacklake » 15.11.2012 22:58

Massiivinen vitutus. Lähin Lappajärveltä kaverin luota, pienen s-mutkan jälkeen näen rekan etuvalot, ja vilkun oikealle. Oli sen verran pimeä, himmeät katuvalot ja kirkkaat ajovalot etten huomannu muuta. Aattelin sitten että hienoa sä käännyt oikealle, meen tästä vierestä.
Empäs vittu menekkään, pimeydessä erottuu peräkärry joka menee mun kaistan ohi jollekkin pikkutielle. Eikö se saatana just vilkuttanu oikealle, miks se on kääntynyt vasemmalle? Tuo tuli ekana mieleen.. Äkkijarrutus koska abt. 50km/h vauhtia, tie jäässä ja lyhyt välimatka. Aluks ekarengas alta, kyljelleen, jalka mopon alle ja luistan n. metrin maassa. Jotenkin taioin itseni poikittain keskelle tietä, sammutan mopon, sitten yhtäkkiä jalkaa pistelee ja sattu.
Ainakin puoli minuuttia revin jalkaani mopon alta, ei ollut helppoa koska jalka oli kokonaan mopon alla. No tämä rekkakusi peruttelee sinne oikealle, saan nostettua mopon ylös, katon mopon mahdollisia vaurioita (Ei tullut mitään, paitsi peiliä sai seuraavat 2 kilometriä väännellä), ja jalkaani. Rekkakuski nousee rekasta pois, sanoo että "Meinasikko alle jäädä" ja meni takas kyytiin.

Ei siinä mitään, kuski lähti ajamaan eteenpäin ja teki abt. 150 metrin päässä U käännöksen ja meni varmaan takas peruttelemaan. Jalkaa sattu koko 20 kilometrin matkan ajan kotiin, ei ollut oikeen kivaa :D

Vasemmassa jalassa, joka siis jäi mopon alle on polven korkeudella molemmilla puolilla aika veriset hinkkautuma jäljet ja aika iso mustelma. Maanantaina leirikoulun lähtö Saksaan, toivottavasti ei oo sillon enään kipeä.
En oo varma onko tämä oikea topicci, ei tullut muuta mieleen, ja koskeehan tämä talvea koska jäiset tiet ja talven vaarat jne.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F

ViestiKirjoittanut Retroilija » 15.11.2012 23:08

Mis kohtaa se oikee tuli selittää, oliks viel mopon alla? Jos olit ni rikosilmotus heitteillejätöstä :paha:
Son kyl vittumaista touhuu tämmöne. Toivottavasti paranee nopiaa.
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16

ViestiKirjoittanut Blacklake » 15.11.2012 23:15

Taisin olla justiin saanu mopon pystyyn ja kattelin vahinkoja. Se vaan saatana meni takas rekkaansa ja jatko peruttamista. Vähän kyllä vitutti, ku olin kyljellään sen 30 sekunttia ainakin ennenkun sain mopon pystyyn mutta se vain peruutteli. :D

Edit: Ei se oikeastaan "tullut" selittelemään, se oli parinkymmenen metrin päässä, pomppas rekasta alas ja jäi paikalleen seisomaan sekuntiks, sano sanottavansa ja nousi takas kyytiin.
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 17.11.2012 16:35

ramba__ kirjoitti:
Nuppe97 kirjoitti:niin pellol vedin rinkiä, sudittelin, kaikkea kikkailua, et mä oon syntynyt talelle

Ootpas taitava poika! :nörtti:
Mä en kyllä saa välillä tämän kaverin jutuista mitään selvää :lol: "Sudittelua ja kaikkea kikkailua että on syntynyt talvelle". Mitä helvettiä :roll:
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 17.11.2012 17:02

Joo mä oon syntyny kesäkuussa mut talvel on ihan kivaa ajaa! :)

Eiku mitä. Joku järki nyt. :D
Pöö
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 17.11.2012 17:24

Itse oon syntynyt marraskuussa, omenat on silti hyviä.

Joo, mutta talvea odotellessa, aika pahasti kyll tiet jäässä täällä päin.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista