joltsu
- Pyörä:
- Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 31.7.2011 20:18
Jos kovetetta on liian vähän niin voi olla, että se ei kuivu ollenkaa tai jos kuivuu niin ei kovetu hyvin
(tai näin olen ainakin kuullut ). Osta lääkeruisku ja sillä mittailet oikeat määrät niin ei tule tuollaisia ongelmia
Moottori16
- Pyörä:
- Suzuki rm 250
- Liittynyt:
- 23.10.2009 18:30
Ei siihen mitään lääkeruiskuja tarvita. Silmässä on mitta ja aina on hyvä tullu ja kuivunu samassa ajassa
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Mulla on kerran kovetetta menny liikaa. Se kovettu niin nopiaan, että se oli parissa minuutissa jo jumalattoman sitkeetä.
Paska mikä paska.
L_rppa
- Pyörä:
- 2x NSR 125
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 23.12.2007 22:52
Mulla taas liian vähän kerran, eipä siinä muuta kun sliippas märät kuidut ja hartsit paperilla pois ja uus yritys. Silmämääräsesti pystyy yleensä arvioimaan sen määrän, eikä se niin tarkalleen oo.
reizka90
- Pyörä:
- Onhan noita ollut useampia
- Paikkakunta:
- Hyvinkää
- Liittynyt:
- 25.7.2010 0:18
Tuli tehtyä elämäni ensimmäinen kuituperä stalkkeriin, mutta jäin miettimään vaan että kuuluuko muotin jäädä lasikuidun alle vai pitääkö se ottaa pois? Meinaan toi kuitu on tossa muotissa niin juntturassa ettei se lähde siitä irti. Päälystin muotin pakkausteipillä. Tossa kuvaa vielä.
http://aijaa.com/0044810768671
Ostetaan turbokit änkkä
yamahadt2006
- Liittynyt:
- 24.1.2012 17:11
eikös kun olen pv sivu koppaa kuiduttamassa niin jos vallaauretaanila muotin ni siihen hyvä kuiduttaa
latezii
- Liittynyt:
- 6.10.2011 13:49
osaako kukaa kuiduttaa pk-seudulla ja paljonko veloittaa jos underia tekee cpi formulaa ???
zambb
- Pyörä:
- MBK Booster N.G, Tunturi Tiger Air 65cc, CPI Crab 50cc mopomönkijä
- Paikkakunta:
- Korvessa
- Liittynyt:
- 17.2.2012 14:52
ite aattelin boosteriin tehdä kuituperää, mutta en viittis alkaa kuiduttaa nuita katteita yhteen jos menee pilalle
. Joten voisko nuita alkuperäisiä katteita käyttää muottina, siis ettei se jää kiinni siihen se lasikuitu. Tietäskö kukaan voiko sillein tehdä ettei ne katteet mee pilalle.
AceFin
Moderaattori
- Pyörä:
- Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 20.4.2011 19:45
Laitat vaan jotain muovia (esim. jätesäkkiä) niiden alkuperäisten katteiden päälle, teet muotit ja sitten teet itelles toiset katteet.
EXC 525 ||
Youtube-kanava "Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Samu_96
- Pyörä:
- XPS '06 Enduro
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 31.7.2011 16:56
Alotusviestissä mainitaan että ketjussa myös hiomisesta puhutaan vaikken kovin montaa kysymystä nähnyt, mutta kuitenkin. Kun olen aloittelemassa 2006 Peugeot XPS katteiden hiomista niin ajatus on että ekat paperit on hiekkapaperia ja viimeistelypaperit vesipaperia. Tuleeko hiekkapaperilla millaista jälkeä vai pitääkö vetää kokonaan vesipaperilla?
-MJU-
- Pyörä:
- Aito Jincheng manki
- Paikkakunta:
- Nastola
- Liittynyt:
- 31.8.2010 14:37
siis on olemassa ns. kuiva hiomapaperia ja vesihioma paperia. Eroa nyt on että vesipaperin kanssa pitää käyttää vettä ylläri tai muuten paperi on tukossa ja sillä ei pysty hiomaan mitään. Vesipaperia on yleensä hienompaa laatua kun tota kuivaa. Ja katteet nyt kannattaa hioa karkeuksilla 120-240-360-ja sitten joku 600 vedellä ennen kun maalaa ja pohjamaalin kuivuttua hioa vielä jollain 600 tai 800 veden kanssa ennen pintamaalia niin tulee hyvä. Ite tehnyt ainakin näin.
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
^ samaa mieltä mut ite en 600 hienommalla hios. Eli kyl se 600 on hyvä siinä enne pintamaaliaki (:
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Mä myös suosittelen hankkimaan niin karkeeta vesipaperia kun löytyy ja alottaa sillä mahdollisimman aikasin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Lappuu
- Pyörä:
- Yamaha Aerox '11, Yamaha Aerox '11, Yamaha Aerox '10, Yamaha Aerox '08, EX Yamaha Aerox '10
- Paikkakunta:
- Jääli
- Liittynyt:
- 28.8.2011 14:35
Samalla kannalla Reetuhain kanssa olen. Itse en syystä tai toisesta pidä kuivahiomapaperista ja aina olen kuidat, katteet ja kitit hionut vesihiomapaperilla ja tyytyväinen tulokseen olen ollut.
Jos jotain tehdään, niin se tehdään kunnolla!Tekant.fi - Se halvempi mopokauppa
_rieska_
- Liittynyt:
- 13.4.2010 22:07
Vesihionta on paljon parempi! Kusilaitua et halua keuhkoihin saada ja yllätysyllätys kuivahioessa pölisee ja sen lisäksi tavallinen hiekkapaperi menee "tukkoon", toisin kuin vesihiomapaperi jonka voi huuhdella vedessä ja käyttää uusiksi.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista