Tänään ja eilen on kiroiltu takajarrun parissa. Elikkäs sain viimeinkin aikaiseksi ostaa uuden levyn taakse kun siinä on keskellä enää alle 2mm. Minimi on uuden jarrulevyn mukaan 3mm.
Levy meni paikoilleen ihan kuten kuuluukin, mutta sitten kun tuli jarrusatulan vuoro. Ei perkule. Aluksi vaan optimistina luulen pärjääväni bräkleenin suihkimisella, mutta nopeasti huomasin että ei ihan.
Jarrumännistä aluksi vain toinen liikkui, joten puristimella toinen aloilleen ja polkemaan jarrua. Lähtihän sekin sieltä. Pullautan jumittuneen ulos ja nappaan satulan irti.
Sisälle ja satula auki ja toinenkin männistä irti. Vesihiomapaperia männille ja nailonharjalaikkaa ja bräkleenia sylintereille.
Nyt enää oli vuorossa vanhan ilmausnipan vaihto uuteen jonka ostin jokus kauan sitten. Vanhan nipan kanta oli pyöristynyt koska kerran ilmattu olosuhteiden pakosta jakoavaimella. Räikällä kevyt kääntö ja kanta viimosen pyöriäksi.
Sitten pihdeillä. Ei auta. Nipa on suht jumissa. Porasin nipan läpi 3mm reijän josta tungin vanhan dremelin terän läpi ja kokeilin vääntää. No sehän vaan taipui. Sitten ruuvimeisseliä ja vasaraa. Ei edes hievahda. Annettiin lämpöä ja WD-nelikymppistä mutta ei.
Tässä vaiheessa totesin tämän kuuluvan siihen 2% jumiutuneista ruuveistä jotka ei lähde kuin poraamalla. 8mm terä kiinni ja nipa lastukasaksi. Oli kätevää kun oli valmis ja tarkka esireikä siinä nipassa
Puukonkärjellä sitten kierteet veke. Meni noin 1,5h. Kuitenkin helppotunut olo koska satulan kierteet ei kärsinyt merkittävästi.
Sitten enää bräkleenillä satulan kanavat läpi ja satula kasaan. Viellä pitäisi se iskeä mopoon kiinni, mutta juuri nyt ulkona sataa.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista -
Putkea väsäämässä?