Noniin elikkäs noista rajoittimista tuli mieleen, itsellä on ''Kaasukapula-rajoitin'', tupen alta kaasukapulan ja tangon läpi on porattu reikä. Tankoon on tehty jengat, kaasukapulan liikkuvaan osaan on kairattu sopivan kokoinen liikkumis vara. Huippuja mopo kerää 75+ ilman pulttia kaasukapulassa, pultin kanssa huippuja tulee se 58km/h.
Olin matkalla kouluun, ensin näen sillan reunassa poliisi sedän mondeon kanssa pysähtyneenä, poliisi ei näytä pysähtymis merkkiä. Ihmekyllä sillä moposta puuttuu kilpi, paikallaan on ktm numerokilpi ja takavalo n toiminta on säännöllistä. Niin ja sitten änkkänä on tecnigas enox. Jatkan matkaa enkä laita viellä rajoitinta paikalleen kaverin kanssa, hänen moponsakin on viritetty. Vähän ajan päästä saavun liikenneympyrään, nään liikenneympyrän toisella puolella mp-poliisin joka kiihdyttää samantien moponi viereen ja näyttää että aja läheiselle bussipysäkille.. alan ruuvailla pulttia paikalleen samalla kun se katselee mopoa, pultti on melkein kiinni. Pysähdyn ja poliisi kysyy että missä on kilpi ja valittaa valosta,annan mopon paperit ja korttini.. Poliisi laittaa ne taskuun ja heittää kypärän päähänsä, sanoo odota hetki. lähtee siitä johonkin, vähän ajan päästä tulee maijja siitä ohi ja näytän että pysähtyis, kysyn sieltä että koska mahdan saada kortin takaisin kun tuo mp-poliisi sen otti ja läks, naurahtivat ja sanoivat että kylse kohta tulee. 30min meni.. sitten alkaa tutkiminen poliisi runkkaa kaikki vaijjerit ja jutut läpi. Renkaiden pinnat ja kaikki katsoo tarkkaan siinäkin se 30min varmaan meni.. Sitten kysyy että missä on rajoitin, olen silleen että ei oo sellasta ja että kulkee vähän alle 60.
Sitten maijja meinaa alkaa kirjoittaa sakkoa etuvalosta ja kilvestä, mp poliisi tokaisee ''kyllä tä on pakko kokeilla!'' ne alkavat vetää pitkää tikkua ketä menee kokeilemaan.. loppujen lopuksi mp-poliisi laittaa kypärän päähän ja hyppää moponi kyytiin. Hetken kokeilee jarruja ja kaasua+ kytkin. Kysyy viellä että kuinkakovaa uskaltaa ajaa? Olin että hyväkun 55 pääset, lähtee matkaan. Kiihdyttää jossain 4 vaihteen kohdalla tokaisee maijjan poliisi: ''ei tuo kyllä mihinkään kulje'' Huokaisen helpotuksesta...
Mp poliisi heittää uukkarin ja tutkaan meni sen 57. Mp viellä kerran tutkii mopoa ja totetaa selvä heittää kypärän päähän ja lähtee, vähäsen oli surullisen oloinen kun ei korttia saanu pois.. Kirjoittavat rikesakon kilvestä ja etuvalosta..
Ja kokemuksella olen kerran jäänyt kiinni kun ajoin pakoon siviili-poliisiautoa joten toiste en aijjo.
Joten kysymys kuuluu onko tuo rajoitin iha laillinen koska eihän tuota perjaatteeessa jos ajattelee saa kiinni ajossa? Jos poliisit sen sattuvat vaikka löytämään niin voivatko vaatia irroittamaan sen jos sanon että koko ajan on kiinni ja ei sitä irti ajossa saa?