Kuvat jäi ottamatta, ku työtahti oli sairaannopeee, mut tämmönen selonteko olis tarjolla.
Eli, eli. Ensiksi tuli vaihdettua loppuun kulunut takarengas (paskat, siis kulutettu*, poltettu*) "uuteen", eli johonkin varastonperältä löytyneeseen katukumiin. Rengasta vaihtaessa pyörittelin renkaanlaakereita sormin ja ne tuntui olevan iskussa. Vaan vanne voblas kuitenki sivuttai, ku olin asentanu sen takas paikalleen, eli täytyy ne laakerit kuitenkin vaihtaa uusiin tässä joku päivä. Tuli kans lyhennettyy ketjuja lenkin verran, että sain niihin sitä kovin tarvittavaa kiristysvaraa. Ketjuistaki tuli pantuu merkille se seikka, et ne on ihan vitun väljät ja kaipaa vaihtoo.
Tanko vaihtu fättikseen ja sitä asentaessa törmäsinkin ongelmien ongelmaan, nimittäin kaasukahvarunko ei millään suostunut sopimaan uuteen tankoon, vaan aina kun koitin kiristää sitä, se väänty vinoon ja kaasukapula jumiutui/etujarruvipua ei voinut painaa, ku se otti kiinni siihen kaasukahvarunkoon. Siinä tuli sit väkerrettyy kaikenlaista ainaki tunti, ennen ku mulla viimein välähti. Vanhassa tangossa oli ollu semmone reikä, johon kahvarungossa oleva tappi menee, ja se lukitsee sen paikalleen, ettei se lähe pyörimään tangossa. No uudes tangossa ei tietenkää ollu mitään reikää, eikä sil väkäräl näin ollen ollu paikkaa mihin mennä, joten se jumiutti koko helahoidon. Ei käyny kuuloonkaan alkaa poraa tankoon reikää, joten otin dremelin käteen ja leikkasin kahvarungosta väkärän veks. Johan toimi. Prosessin alkumetreillä hajotin myös useamman kaasuvaijerin, sillä koitin aluksi modata paikalle mopoderbin kaasukahvarunkoa, joka ei vaijeristaan sopinut mikunin kaasariin, jonka seurauksena yritin, sekä yritin, modata vanhoista kaasuvaijereista yhden sopivan, epäonnistumalla joka yrityksessäni. Väkärän ottamisen jälkeen tuli vielä semmonen ongelma, että kun kahvarungon pultit kiristi, oli se edelleen väljästi kiinni ja pyöri tangossa. Sen ratkaisin pistämällä ohjaustankoon spaceriksi palan isoa kutistemuoviletkua lämmöllä sovittamalla. Se autto just sen verran että kahvarunko pysyy nyt tiukasti kiinni.
Vikoja korjates löytyki sitte uusiaki vikoja, moottorin huohotinletku oli halki, joskin se korjaantu heti sen löytymistä seuraavana minuuttina. Kaasarin ylivuotoletku osoitti ylöspäin ja se oli tukittu/tukossa. Hinkkasin kaasarin ulkopuolelta tärpätillä ja harjalla puhtaaks ja käytin sen auki ja huuhtelin sen sisuksia niin ikään tärpätillä. Tyhjäkäyntisuutin oli silminnähden tukossa, joten hoonasin sitä. Hoonaukseen keksin käyttää kuoritun kuparijohdon yksittäisiä, hiuksenohuita säikeitä, suuttimen läpi pujotettuna. Suuttimesta alkoi nähdä taas läpi, kun sitä hetken aikaa veteli ees taas kuparijohtoon pujotettuna. Vaan ei se korjannu kuitenkaa sitä itse vikaa, joka oli pyörän tyhjäkäymättömyys. ):
Tästä sitä kai taas jatkamaan epäonnistumisia. Se on vahvasti tän hetken henki.
Eli, eli. Ensiksi tuli vaihdettua loppuun kulunut takarengas (paskat, siis kulutettu*, poltettu*) "uuteen", eli johonkin varastonperältä löytyneeseen katukumiin. Rengasta vaihtaessa pyörittelin renkaanlaakereita sormin ja ne tuntui olevan iskussa. Vaan vanne voblas kuitenki sivuttai, ku olin asentanu sen takas paikalleen, eli täytyy ne laakerit kuitenkin vaihtaa uusiin tässä joku päivä. Tuli kans lyhennettyy ketjuja lenkin verran, että sain niihin sitä kovin tarvittavaa kiristysvaraa. Ketjuistaki tuli pantuu merkille se seikka, et ne on ihan vitun väljät ja kaipaa vaihtoo.
Tanko vaihtu fättikseen ja sitä asentaessa törmäsinkin ongelmien ongelmaan, nimittäin kaasukahvarunko ei millään suostunut sopimaan uuteen tankoon, vaan aina kun koitin kiristää sitä, se väänty vinoon ja kaasukapula jumiutui/etujarruvipua ei voinut painaa, ku se otti kiinni siihen kaasukahvarunkoon. Siinä tuli sit väkerrettyy kaikenlaista ainaki tunti, ennen ku mulla viimein välähti. Vanhassa tangossa oli ollu semmone reikä, johon kahvarungossa oleva tappi menee, ja se lukitsee sen paikalleen, ettei se lähe pyörimään tangossa. No uudes tangossa ei tietenkää ollu mitään reikää, eikä sil väkäräl näin ollen ollu paikkaa mihin mennä, joten se jumiutti koko helahoidon. Ei käyny kuuloonkaan alkaa poraa tankoon reikää, joten otin dremelin käteen ja leikkasin kahvarungosta väkärän veks. Johan toimi. Prosessin alkumetreillä hajotin myös useamman kaasuvaijerin, sillä koitin aluksi modata paikalle mopoderbin kaasukahvarunkoa, joka ei vaijeristaan sopinut mikunin kaasariin, jonka seurauksena yritin, sekä yritin, modata vanhoista kaasuvaijereista yhden sopivan, epäonnistumalla joka yrityksessäni. Väkärän ottamisen jälkeen tuli vielä semmonen ongelma, että kun kahvarungon pultit kiristi, oli se edelleen väljästi kiinni ja pyöri tangossa. Sen ratkaisin pistämällä ohjaustankoon spaceriksi palan isoa kutistemuoviletkua lämmöllä sovittamalla. Se autto just sen verran että kahvarunko pysyy nyt tiukasti kiinni.
Vikoja korjates löytyki sitte uusiaki vikoja, moottorin huohotinletku oli halki, joskin se korjaantu heti sen löytymistä seuraavana minuuttina. Kaasarin ylivuotoletku osoitti ylöspäin ja se oli tukittu/tukossa. Hinkkasin kaasarin ulkopuolelta tärpätillä ja harjalla puhtaaks ja käytin sen auki ja huuhtelin sen sisuksia niin ikään tärpätillä. Tyhjäkäyntisuutin oli silminnähden tukossa, joten hoonasin sitä. Hoonaukseen keksin käyttää kuoritun kuparijohdon yksittäisiä, hiuksenohuita säikeitä, suuttimen läpi pujotettuna. Suuttimesta alkoi nähdä taas läpi, kun sitä hetken aikaa veteli ees taas kuparijohtoon pujotettuna. Vaan ei se korjannu kuitenkaa sitä itse vikaa, joka oli pyörän tyhjäkäymättömyys. ):
Tästä sitä kai taas jatkamaan epäonnistumisia. Se on vahvasti tän hetken henki.