Kiillotus

Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Rajis- » 2.9.2012 13:24

Kyllä se aika nopeesti ruostuu, jossei jokapäivä hinkkaa sitä tai vedä lakkaa päälle..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Jammu95
Pyörä:
Yamaha dt50x 08
Liittynyt:
20.4.2011 16:25
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Jammu95 » 2.9.2012 22:04

Kiillota mielummin vaa lämpörauta ja se änkän rauta ;)
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Juunish » 4.9.2012 18:08

En nyt tiedä minne muuallekkaan mutta:
kuinka paljon maksaisi putken kromauttaminen? Onko pääkaupunkiseudulla jotain työpajoja jotka tätä tekisivät?
Midrace Aerox projekti
Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 4.9.2012 22:06

Itte oon kuullu että jo toista sataa, ja kun eräs kaverini kans kromautti putken rc-autostaan niin makso jo viitisenkymppiä, mut kyseessähän oli 50cc ja auto itse rakennettu. Moottorina oli siis joku työkoneen moottori joka sit muokattu toimimaan autossa itsessään. Kuvittelisin että 200e molemminpuolin ois nykymopon putken kromautus. Tosin, tieto ei perustu tosiaankaan muuten kuin itse muistamiin lukemiin :D
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
bakius
Liittynyt:
15.11.2011 22:19
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut bakius » 8.9.2012 17:04

Ostin kaverilta metran thrower putken joka oli maalauttu surkeesti ja putki olikin alkanut ruostua. Joten rupesin kiillottamaan sitä paisarin loppuosan sain hyvin kiiltää mutta tossa alku käyrässä ja paisarin loppuosassa tuli ongelmia, eli ruostelähti mutta jäi täyteen simmoisia tummia kohtia näyttäis olevan jottai pieniä kuoppia? mitenköhän saisin ne pois.
keetsy
Pyörä:
Honda Monkey Z50J -91
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
5.4.2012 23:08
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut keetsy » 8.9.2012 22:17

Et välttämättä millään tavalla, sama juttu itsellä ollut monenkin ruosteisen osan kanssa, ja muutaman olen viittinyt vetää ensin ~80 paperilla ihan puhtaaksi ruosteesta ja muusta sellaisesta, jolloin ne mustat ovat voineet lähteä kun on niin karkeella vetänyt.

Sitten tuosta vaan sileämpää paperia niin hyvää on tullut, ja naarmut kyllä on karannut kunhan on vaan jaksanut hinkata eri karkeuksilla oikealla tavalla.
Esimerkiksi voin ottaa monkeyn kytkinkopan lätkän, josta ei nyt tosin ole kuvaa...
johku
Liittynyt:
23.4.2010 14:42
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut johku » 9.9.2012 13:07

Terve!
elikkä osti gianelli cr extra kromi putken niin siin on vähän ruostetta ja tarvisin kiillottaa niin tarviiko sitä alkaa hiomaan tai mitään vai voiko levittää sitä metal polishia(chrom glans) niin putkelle ja hinkata?? ja tarviiko sitä ainetta pestä pois? kiitos jo etukäteen :)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 10.9.2012 8:27

Metalli Poliisia tai jotain vaa ja hinkkaa. Ei sitä tarvii pestä pois, mutta voihan sen kiillotuksen jälkeen pyyhkästä vaikka vielä märällä rätillä ni lähtee kaikki jämät pois.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 10.9.2012 15:14

bakius kirjoitti:Ostin kaverilta metran thrower putken joka oli maalauttu surkeesti ja putki olikin alkanut ruostua. Joten rupesin kiillottamaan sitä paisarin loppuosan sain hyvin kiiltää mutta tossa alku käyrässä ja paisarin loppuosassa tuli ongelmia, eli ruostelähti mutta jäi täyteen simmoisia tummia kohtia näyttäis olevan jottai pieniä kuoppia? mitenköhän saisin ne pois.

Ittelläki sama. Mut porakoneesee hiomalaikka ja ku emäntä rupes hiomaa ni kyllä ne pikkuhiljaa lähti, mut tosissaa kauan sai jynssätä et parin neliösentin alue "puhistu". Sellasta tummaa se "paska" mikä siinä oli.
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Gogge » 10.9.2012 15:18

Kannattaa muuten käyttää sähkökonetta, akkukoneet ei kierrä mihinkään ja menee puolipäivää, ellei sitten oo ihan oikeesti hyvä akkukone, jota ei ihan joka talosta löydy, ainakaan pelkästään "amatööri" hommiin.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut XPSsm » 10.9.2012 16:17

Kerralla kulmahiomakone ni alkaa joutumaan. ;) Jos siis niitä etes saa niihin :D
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Gogge » 10.9.2012 16:48

Saahan niitä laikkoja siihenkin, mutta porakoneella ehkä kätevämpi. Ainakin mikä meillä on tuo joku boschin sähköpora, niin tuntuu että ranteet menee solmuun ennenkuin koneesta vääntö loppuu, kyllä niissä tehoja on ihan riittävästi ;)
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Sako600
Liittynyt:
30.4.2012 12:02
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Sako600 » 10.9.2012 17:47

Kaikista kätevintä on laittaa rälläkkään hiomalaikka ja sillä hiomenemään. Vieläkun rälläkkä on laadukasta ammattitasoa ja kokoa niin ei mene kauo ees. Itse putsasin putken sillä eikä menny kokoputkeen kuin 30min jos sitäkään ;)
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut XPSsm » 11.9.2012 17:42

Gogge kirjoitti:Saahan niitä laikkoja siihenkin, mutta porakoneella ehkä kätevämpi. Ainakin mikä meillä on tuo joku boschin sähköpora, niin tuntuu että ranteet menee solmuun ennenkuin koneesta vääntö loppuu, kyllä niissä tehoja on ihan riittävästi ;)

Kyllähän niistä vääntöä löytyy, mutta kulmahiomakone (eli rälläkkä) ottaa ehkä pikkusen enemmän kierroksia (10 000rpm) ku sähköporakone (>1000rpm) Eli reilu kymmenkertainen pyörimisnopeus. Ei varmaan hiomiseen vaikuta mitenkään?? :D
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Gogge » 11.9.2012 17:52

No mitä meillä boschin kulmahiomakoneessa luki kierroksia 11,500rpm (1200w) ja saman firman sähköporassa 6500rpm (700w), niin ei tommosilla eroilla kauheesti merkitystä ookkaan, vaikka toinen puolet enempi kiertääkin. Toi bosch kyllä kiertääkin enemmän kun yleensä, yleensä jää sinne 2000-3000rpm. Tyhjäkäyntikierros lukuja tietty. Mutta ihan miten tykkää, kummalla omasta mielestä kivempi työstää niin sillähän se kannattaa tehdä..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista