Rajis-
- Pyörä:
- Bemari, KTM
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 30.7.2010 19:57
Kyllä se aika nopeesti ruostuu, jossei jokapäivä hinkkaa sitä tai vedä lakkaa päälle..
Osaa kaupan!Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Jammu95
- Pyörä:
- Yamaha dt50x 08
- Liittynyt:
- 20.4.2011 16:25
Kiillota mielummin vaa lämpörauta ja se änkän rauta
Juunish
- Pyörä:
- Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 15.8.2011 17:21
En nyt tiedä minne muuallekkaan mutta:
kuinka paljon maksaisi putken kromauttaminen? Onko pääkaupunkiseudulla jotain työpajoja jotka tätä tekisivät?
Kakkutukka
- Pyörä:
- Kawasaki zzr 600
- Liittynyt:
- 15.7.2011 20:31
Itte oon kuullu että jo toista sataa, ja kun eräs kaverini kans kromautti putken rc-autostaan niin makso jo viitisenkymppiä, mut kyseessähän oli 50cc ja auto itse rakennettu. Moottorina oli siis joku työkoneen moottori joka sit muokattu toimimaan autossa itsessään. Kuvittelisin että 200e molemminpuolin ois nykymopon putken kromautus. Tosin, tieto ei perustu tosiaankaan muuten kuin itse muistamiin lukemiin
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaaLyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
bakius
- Liittynyt:
- 15.11.2011 22:19
Ostin kaverilta metran thrower putken joka oli maalauttu surkeesti ja putki olikin alkanut ruostua. Joten rupesin kiillottamaan sitä paisarin loppuosan sain hyvin kiiltää mutta tossa alku käyrässä ja paisarin loppuosassa tuli ongelmia, eli ruostelähti mutta jäi täyteen simmoisia tummia kohtia näyttäis olevan jottai pieniä kuoppia? mitenköhän saisin ne pois.
keetsy
- Pyörä:
- Honda Monkey Z50J -91
- Paikkakunta:
- Salo
- Liittynyt:
- 5.4.2012 23:08
Et välttämättä millään tavalla, sama juttu itsellä ollut monenkin ruosteisen osan kanssa, ja muutaman olen viittinyt vetää ensin ~80 paperilla ihan puhtaaksi ruosteesta ja muusta sellaisesta, jolloin ne mustat ovat voineet lähteä kun on niin karkeella vetänyt.
Sitten tuosta vaan sileämpää paperia niin hyvää on tullut, ja naarmut kyllä on karannut kunhan on vaan jaksanut hinkata eri karkeuksilla oikealla tavalla.
Esimerkiksi voin ottaa monkeyn kytkinkopan lätkän, josta ei nyt tosin ole kuvaa...
johku
- Liittynyt:
- 23.4.2010 14:42
Terve!
elikkä osti gianelli cr extra kromi putken niin siin on vähän ruostetta ja tarvisin kiillottaa niin tarviiko sitä alkaa hiomaan tai mitään vai voiko levittää sitä metal polishia(chrom glans) niin putkelle ja hinkata?? ja tarviiko sitä ainetta pestä pois? kiitos jo etukäteen
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Metalli Poliisia tai jotain vaa ja hinkkaa. Ei sitä tarvii pestä pois, mutta voihan sen kiillotuksen jälkeen pyyhkästä vaikka vielä märällä rätillä ni lähtee kaikki jämät pois.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Kakkutukka
- Pyörä:
- Kawasaki zzr 600
- Liittynyt:
- 15.7.2011 20:31
bakius kirjoitti:Ostin kaverilta metran thrower putken joka oli maalauttu surkeesti ja putki olikin alkanut ruostua. Joten rupesin kiillottamaan sitä paisarin loppuosan sain hyvin kiiltää mutta tossa alku käyrässä ja paisarin loppuosassa tuli ongelmia, eli ruostelähti mutta jäi täyteen simmoisia tummia kohtia näyttäis olevan jottai pieniä kuoppia? mitenköhän saisin ne pois.
Ittelläki sama. Mut porakoneesee hiomalaikka ja ku emäntä rupes hiomaa ni kyllä ne pikkuhiljaa lähti, mut tosissaa kauan sai jynssätä et parin neliösentin alue "puhistu". Sellasta tummaa se "paska" mikä siinä oli.
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaaLyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Kannattaa muuten käyttää sähkökonetta, akkukoneet ei kierrä mihinkään ja menee puolipäivää, ellei sitten oo ihan oikeesti hyvä akkukone, jota ei ihan joka talosta löydy, ainakaan pelkästään "amatööri" hommiin.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Kerralla kulmahiomakone ni alkaa joutumaan.
Jos siis niitä etes saa niihin
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Saahan niitä laikkoja siihenkin, mutta porakoneella ehkä kätevämpi. Ainakin mikä meillä on tuo joku boschin sähköpora, niin tuntuu että ranteet menee solmuun ennenkuin koneesta vääntö loppuu, kyllä niissä tehoja on ihan riittävästi
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Sako600
- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
Kaikista kätevintä on laittaa rälläkkään hiomalaikka ja sillä hiomenemään. Vieläkun rälläkkä on laadukasta ammattitasoa ja kokoa niin ei mene kauo ees. Itse putsasin putken sillä eikä menny kokoputkeen kuin 30min jos sitäkään
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Gogge kirjoitti:Saahan niitä laikkoja siihenkin, mutta porakoneella ehkä kätevämpi. Ainakin mikä meillä on tuo joku boschin sähköpora, niin tuntuu että ranteet menee solmuun ennenkuin koneesta vääntö loppuu, kyllä niissä tehoja on ihan riittävästi
Kyllähän niistä vääntöä löytyy, mutta kulmahiomakone
(eli rälläkkä) ottaa ehkä pikkusen enemmän kierroksia (10 000rpm) ku sähköporakone (>1000rpm) Eli reilu kymmenkertainen pyörimisnopeus. Ei varmaan hiomiseen vaikuta mitenkään??
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
No mitä meillä boschin kulmahiomakoneessa luki kierroksia 11,500rpm (1200w) ja saman firman sähköporassa 6500rpm (700w), niin ei tommosilla eroilla kauheesti merkitystä ookkaan, vaikka toinen puolet enempi kiertääkin. Toi bosch kyllä kiertääkin enemmän kun yleensä, yleensä jää sinne 2000-3000rpm. Tyhjäkäyntikierros lukuja tietty. Mutta ihan miten tykkää, kummalla omasta mielestä kivempi työstää niin sillähän se kannattaa tehdä..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista