125cc mopon jälkeen?

Meinaatko hankkia kevarin mopon jälkeen?

1668 55%
1370 45%
Ääniä yhteensä : 3038
Jerekar
Liittynyt:
22.4.2005 18:18

ViestiKirjoittanut Jerekar » 27.3.2006 14:53

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Sitäpaitsi, kun puhutaan että piikkiin menee paljon rahaa ja että se maksaa maltaita, voidaan ottaa vertailukohdaksi mopo. M-korttihan maksaa sen viitisenkymmentä euroa, mutta sillä ei sitten saakkaan tehdä muuta kuin ajaa mopoa. A1-kortilla saa 20-vuotiaana kuljettaa vaikka Hayabusaa, B-kortillahan ei mopoa isompaa pyörää saa nykyään edes ajaa. A1 maksaa sellaiset 400-800 euroa, mutta useita satureisia säästyy B-kortin hankinnassa, koska tunnit ovat osittain samoja. Näinpä A1-kortin hinnaksi jää todellisuudessa parhaimmillaan vain parisen sataa.

Mutta iekös se toimi ninkin, päin, että kun on b-kortti, on halvempi suorittaa A-kortti?
Kesällä jos saisi Soliferin kasattua
Jukke- Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki Ninja ZX-6R 636
Liittynyt:
27.2.2005 20:21

ViestiKirjoittanut Jukke- » 27.3.2006 17:36

yamahadt ja manki=parhaat kirjoitti:
=Jurppi= kirjoitti:
yamahadt ja manki=parhaat kirjoitti:kyllä kyllä kemmuu kehiin :D. sitä vaan et jos mopo menee yli 65 ni voiks siitä kytät antaa vuoden suoritus kieltoo????



Sit voi antaa ainaki jos oot ajanu sillä sitä vauhtia tai ajanu ylinopeutta tarpeeks. mut jos ajat ihan 45 ja ne pysäyttää ja testaa ja saa nopeudeks ton 65 ni tuskin antaa suorituskieltoo vaan käskee uudestaan katsastaa ja hyvällä tuurilla ei lähetä ees akelle viestiä et antais verot jos puhut asiallisesti etkä ajele sillä ylinopeutta.



Mitäs kummaa loimaalta? :D Kaverilta lähti kortti ja toiselta piti lähtee kortti vähks aikaa. molemmat sai verot kans. aika tiukkoja ne poliisit täälpäin ainaki jotkut. mut ota ne kurit vaan pois ;)

muuten en oo nähny sun derbiis vaik oon loimaalta ja kaikkii mopoi on tullu kytättyy :o mites täälläpäin kytät onko ketää antanu sun kamulle suorituskieltoo tai jollekki ko kurit tekis mieli ottaa hevon vittuun :D
-Hussekuski-
Pyörä:
husq Wr 125
Paikkakunta:
Loimaa
Liittynyt:
24.2.2006 0:06

ViestiKirjoittanut -Hussekuski- » 27.3.2006 17:51

=Jurppi= kirjoitti:
yamahadt ja manki=parhaat kirjoitti:
=Jurppi= kirjoitti:
yamahadt ja manki=parhaat kirjoitti:kyllä kyllä kemmuu kehiin :D. sitä vaan et jos mopo menee yli 65 ni voiks siitä kytät antaa vuoden suoritus kieltoo????



Sit voi antaa ainaki jos oot ajanu sillä sitä vauhtia tai ajanu ylinopeutta tarpeeks. mut jos ajat ihan 45 ja ne pysäyttää ja testaa ja saa nopeudeks ton 65 ni tuskin antaa suorituskieltoo vaan käskee uudestaan katsastaa ja hyvällä tuurilla ei lähetä ees akelle viestiä et antais verot jos puhut asiallisesti etkä ajele sillä ylinopeutta.



Mitäs kummaa loimaalta? :D Kaverilta lähti kortti ja toiselta piti lähtee kortti vähks aikaa. molemmat sai verot kans. aika tiukkoja ne poliisit täälpäin ainaki jotkut. mut ota ne kurit vaan pois ;)

muuten en oo nähny sun derbiis vaik oon loimaalta ja kaikkii mopoi on tullu kytättyy :o mites täälläpäin kytät onko ketää antanu sun kamulle suorituskieltoo tai jollekki ko kurit tekis mieli ottaa hevon vittuun :D

no kai mä sit otan mut onks rajotin laillinen?
-Nikki-
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
31.8.2005 18:46

ViestiKirjoittanut -Nikki- » 27.3.2006 20:38

Tuuningmaster kirjoitti:En hanki, syyt:
1. Tappiin viritetyn kevarin huiput 180km/h, Wau on siistii ku auto kulkee 280km/h!

2. Mopon vaidossa kevariin rahaa menee PALJON+ vakuutukset & kortti.

3. Uudet mopot vastaa jo melkein piikkejä rungoltaan ja tekniikaltaan.

Vaan mun mielipide


1. Wau, on iskälläs kova mersu. 20 vuotiaana voi se piikkikuski tulla sitten hayabusalla tai ZZR 1400:lla vilkuttaen ohi, tai miksei jo 18v, jos ei pidä niitä 25kw kureja kiinni :D

2. Totta, mutta mopoa myydessä et saa läheskään samaa hintaeroa takaisin kuin piikkiä myydessä. Arvo ei nääs tipu niin nopsasti.

3. Ei tosiaankaan, uudet endurot tosiaan ovat alunperin tehty niille 70-80 nopeuksille, ota huomioon että TT piikillä pääsee sen 150-160 jopa. Siinä on kuule iso ero. Jos vertaat jotain kiinankopiomopoa ja kiinankopiopiikkiä, niin joo niissä voi olla aivan sama runko ja jopa jarrut. Mutta vertaapas niitä räksyttimesi jarruja vaikkapa GasGas SM 125:n bremboihin tai Derbi GPR:n radiaaleihin, siinä on kuule huuuuima ero :D
Viimeksi muokannut -Nikki- päivämäärä 27.3.2006 23:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 27.3.2006 22:41

Missä ihmeessä te ajattelitte ajaa 180km/h, puhumattakaan nyt mistään kolmeasataa lähentelevästä nopeudesta? Huippujen sijaan kannattaisi ehkä mielumminkin miettiä kiihtyvyyttä ja kätevyyttä. Kaksipyöräinen on kompaktimman kokonsa takia helpompi sompailtava kaupunkiliikenteessä kuin 7m pitkä ja 3m leveä, panssarivaunua muistuttava citymaasturi. Myös pysäköintipaikka löytyy mopottimella helpommin. Tavaran ja ihmisten kuljetuksessa sekä sateen sattuessa auto on varmasti arvossaan, mutta mutkapätkällä kesäauringon paahtaessa useimmat valitsisivat varmasti kulkupelikseen moottoripyörän. Kaksipyöräinen ei Suomen talvessa ole oikein varteenotettava kulkuneuvo muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, mutta mikäs estää omistamasta sekä autoa että pyörää?
Bassetti
Liittynyt:
12.8.2005 13:16

ViestiKirjoittanut Bassetti » 27.3.2006 22:51

Vauhtiviivatarra kirjoitti:mutta mikäs estää omistamasta sekä autoa että pyörää?

Sellainen tässä maailmassa valitettavan korkealle arvostettu asia kuin raha, tai oikeammin sen puute. ;)
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 27.3.2006 23:00

Pääoma tosiaan voi olla idean etenemisen esteenä. Vaikka itse kulkupelit saisikin kohtuulliseen hintaan, vakuutukset ja bensat maksavat kohtuuttomasti. Valitettavasti lähes kaikki kiva on tässä maassa kiellettyä tai ainakin kallista. Ainoa ratkaisu niille, joiden vanhemmat eivät halua sponsoroida tätä harrastusta, on painaa pitkää päivää töissä ja tinkiä muista menoista.
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 27.3.2006 23:08

Jeps, "työlläkin elää mutta kaupalla rikastuu", itselläni on tuossa parikin piikkiä pois lähdössä, ehkä kolmekin ja yksi lähtee hyvällä tuurilla jo ylihuomenna. Toinen vailmistunee huhtikuulle, sekin pois ja viimeinen joskus kesällä. pihalla on yksi kasiseiska ekkeri joka pitäisi leimata ja hukata veks...pöydällä odottelee 9k lasku maksettavaksi uudesta pyörästä...

Omana käyttöautona palvelee seiskakuus vuoden volvo 245, leimaa on ensivuoden maaliskuulle asti ja toimii kuin sveitsiläinen kello ;) porukat aikoinaan rahoittivat mopon, sen jälkeen ollaankin sählätty omilla rahoilla jonka näkee jo vehkeistäkin... mutta kun nyt ollaan menossa 5:ttä kesää töihin niin onhan sitä jokunen euro tiennattukkin.

Eli töihin ja muutama onnistunut kauppa niin siinä onkin jo valuuttaa vaikka isompaankin ;)
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
2fast 4you
Pyörä:
Rieju MRX med ruoskat
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
10.7.2005 14:55

ViestiKirjoittanut 2fast 4you » 28.3.2006 12:36

Tomppade kirjoitti:Jeps, "työlläkin elää mutta kaupalla rikastuu", itselläni on tuossa parikin piikkiä pois lähdössä, ehkä kolmekin ja yksi lähtee hyvällä tuurilla jo ylihuomenna. Toinen vailmistunee huhtikuulle, sekin pois ja viimeinen joskus kesällä. pihalla on yksi kasiseiska ekkeri joka pitäisi leimata ja hukata veks...pöydällä odottelee 9k lasku maksettavaksi uudesta pyörästä...

Omana käyttöautona palvelee seiskakuus vuoden volvo 245, leimaa on ensivuoden maaliskuulle asti ja toimii
kuin sveitsiläinen kello ;) porukat aikoinaan rahoittivat mopon, sen jälkeen ollaankin sählätty omilla rahoilla jonka näkee jo vehkeistäkin... mutta kun nyt ollaan menossa 5:ttä kesää töihin niin onhan sitä jokunen euro tiennattukkin.

Eli töihin ja muutama onnistunut kauppa niin siinä onkin jo valuuttaa vaikka isompaankin ;)


vanhemmat osti mull ekan mopon (yamaha neo´s) aivan paskassa kunnossa oli hintaa 150e, kunnostin myin 400e.
sitten ostin ite toisen (mbk nitro) 300e tämäkin oli kauheessa kunnossa.
no kunnostin myin 600e.

sitten ostin tigerin (paras siojoitus) 250e.

ja mukaan tuli niin paljon osaa kuten 3 75cc sylinteriä ja 2 niistä on myyty 200e.

eli olen bisnes mies henkeen ja vereen ;)
M: minivilkut, riejun maski, AM6 osia!
KYSELE YV:llä
Jukke- Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki Ninja ZX-6R 636
Liittynyt:
27.2.2005 20:21

ViestiKirjoittanut Jukke- » 28.3.2006 13:40

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Pääoma tosiaan voi olla idean etenemisen esteenä...



Niinhän se tuppaa lähes joka asiassa olemaan.

2fast 4you kirjoitti:vanhemmat osti mull ekan mopon (yamaha neo´s) aivan paskassa kunnossa oli hintaa 150e, kunnostin myin 400e.
sitten ostin ite toisen (mbk nitro) 300e tämäkin oli kauheessa kunnossa.
no kunnostin myin 600e.

sitten ostin tigerin (paras siojoitus) 250e.

ja mukaan tuli niin paljon osaa kuten 3 75cc sylinteriä ja 2 niistä on myyty 200e.

eli olen bisnes mies henkeen ja vereen ;)


Mielenkiintosta, mut meni vähän ohi aiheen
pezku^
Pyörä:
SF2 SilverSport
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
14.1.2006 10:36

ViestiKirjoittanut pezku^ » 28.3.2006 15:22

Mä en kans varmaankaan osta kevaria, ku kaverit saa jo nyt kevarin ja mä vasta mopon ku oon syntyny loppuvuodesta. Eli innostusta riittää varmasti mopon kanssa. Aika tasaselta näyttää muuten äänestys. ;)
Powered by Peugeot
#skootterit @ quakenet
pkuitune
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2006 19:50

ViestiKirjoittanut pkuitune » 28.3.2006 16:05

2fast 4you kirjoitti:
Tomppade kirjoitti:Jeps, "työlläkin elää mutta kaupalla rikastuu", itselläni on tuossa parikin piikkiä pois lähdössä, ehkä kolmekin ja yksi lähtee hyvällä tuurilla jo ylihuomenna. Toinen vailmistunee huhtikuulle, sekin pois ja viimeinen joskus kesällä. pihalla on yksi kasiseiska ekkeri joka pitäisi leimata ja hukata veks...pöydällä odottelee 9k lasku maksettavaksi uudesta pyörästä...

Omana käyttöautona palvelee seiskakuus vuoden volvo 245, leimaa on ensivuoden maaliskuulle asti ja toimii
kuin sveitsiläinen kello ;) porukat aikoinaan rahoittivat mopon, sen jälkeen ollaankin sählätty omilla rahoilla jonka näkee jo vehkeistäkin... mutta kun nyt ollaan menossa 5:ttä kesää töihin niin onhan sitä jokunen euro tiennattukkin.

Eli töihin ja muutama onnistunut kauppa niin siinä onkin jo valuuttaa vaikka isompaankin ;)


vanhemmat osti mull ekan mopon (yamaha neo´s) aivan paskassa kunnossa oli hintaa 150e, kunnostin myin 400e.
sitten ostin ite toisen (mbk nitro) 300e tämäkin oli kauheessa kunnossa.
no kunnostin myin 600e.

sitten ostin tigerin (paras siojoitus) 250e.

ja mukaan tuli niin paljon osaa kuten 3 75cc sylinteriä ja 2 niistä on myyty 200e.

eli olen bisnes mies henkeen ja vereen ;)


Kai se mopon kunnostuski maksaa? ;)
"If speed kills, you're looking at a dead bomber!"
Flexu
Pyörä:
Pösöjä
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
26.7.2004 16:10

ViestiKirjoittanut Flexu » 28.3.2006 16:18

Kyllä meikällä vaihtu mopo kevariin kun ei vakiolla jaksanut ajella ja moni kaverikin hommaa piikin. Ja nostaahan piikin hankinta 2-pyöräisten harrastamisen aivan eri tasolle.
[FTT SpeedfORce.120 EVO2 | ACS-skode, jossa JetForcen alusta ja 120cc.]
[galleria] [topic]
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 28.3.2006 16:21

FleXu kirjoitti:Ja nostaahan piikin hankinta 2-pyöräisten harrastamisen aivan eri tasolle.


Niin no, ainakin kustannusten puolesta aivan eri tasolle.

Ei silleen, kyllä mäkin tässä parin vuoden sisällä varmaan ostan jonkun vanhan 2t enskan, joku 250cc ois kiva. Yamahalla ainakin ois noita wr:iä, mutta sellanen ei ihan iske, suzuki miehiä kun ollaan..;)
Näin se menee.
skeppo
Paikkakunta:
Humppila
Liittynyt:
29.10.2005 19:26

ViestiKirjoittanut skeppo » 28.3.2006 17:45

Modeilla täyttä asiaa tässä topicissa. "Itse" hankin piikin jos löytyy kesäksi töitä. Edit: Yllätyin kun on noin tasan tuo äänestys!
Never drive faster than your guardian angel can fly.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista