Viritetyn mopon haitat

Mikä näistä haittaa eniten?

160 5%
1203 37%
762 23%
165 5%
167 5%
35 1%
162 5%
52 2%
95 3%
258 8%
205 6%
Ääniä yhteensä : 3264
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 4.7.2010 20:17

zamBor kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Niin? MItes iso se suutin sitten lainkaan on että se aivan törkeästi pensaa vie? Itellä tällä hetkellä 122, ja ryyppy päällä, ja silti se mopo ei kovin paljoa vie pensaa, jos vaan pitää kaasukäden siinä mallissa.

150 suutin ja ajelen täyziä yleensä

Sinulla kuriton putki ja 150 suutin?
Entäs mopot mihin ei saa rajotinta?
Kaikkiin saa. Jollei ostamalla niin tekemällä ainakin. Itellä oli joskus semmonen että narusta vetämällä kaasarin eteen meni kangas, joka ahisti ilman saantia ja alkoi mopo röpeltämään. En kylläkään joutunut käyttämään tuota koskaan. Sitten on niitä juttuja että näihin tuntureihin ja muihin kärjellisillä sytytyksillä varustettuihin härveleihin voisi konkasta tehdä rajottimen.
Mukke
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
24.6.2008 14:36

ViestiKirjoittanut Mukke » 5.7.2010 0:48

zamBor kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Niin? MItes iso se suutin sitten lainkaan on että se aivan törkeästi pensaa vie? Itellä tällä hetkellä 122, ja ryyppy päällä, ja silti se mopo ei kovin paljoa vie pensaa, jos vaan pitää kaasukäden siinä mallissa.

150 suutin ja ajelen täyziä yleensä


Ei ttaida olla iha kaikki kohillaa mopos jos täytyy olla 150 suutin kurittomal putkel :f
Koneremontteja halvalla! Työt n.100e + osat
powerfilter^^
Pyörä:
Husqvarna sm 125 -08
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
17.10.2009 11:30

ViestiKirjoittanut powerfilter^^ » 6.7.2010 12:31

Jos on kevarikortti ja jäät kiinni virimopolla nii voiko saada suorituskiellon autokorttiin?
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37

ViestiKirjoittanut HeGee` » 6.7.2010 12:45

powerfilter^^ kirjoitti:Jos on kevarikortti ja jäät kiinni virimopolla nii voiko saada suorituskiellon autokorttiin?

ei
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
JabaJuu
Liittynyt:
17.5.2009 12:09

ViestiKirjoittanut JabaJuu » 7.7.2010 19:36

Suoritus kiertoni loppuu 31.5.2011 niin saanko alkaa ottamaan teoria/ajo tunteja etukäteen ja sitten kun suorituskielto loppuu niin voin suorittaa teoriakokeen ja inssin ?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 7.7.2010 20:28

Hienoa, että täällä luetaan aina edellinen sivu ennen kun kysytään!Juuri viime sivulla sanotttiin että ajokorttilupa siirtyy eli inssi ja teoriakoe.
uoritus kiertoni loppuu 31.5.2011 niin saanko alkaa ottamaan teoria/ajo tunteja etukäteen ja sitten kun suorituskielto loppuu niin voin suorittaa teoriakokeen ja inssin ?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 8.7.2010 23:28

Jos sä ajat 65km/h tai enemmän ja tulee jostain tieltä auto eteen niin et sä mitenkään ehdi jarruttamaan yhtä nopeaa mitä vakiolla joka kulkee 45-50km/h
SAmalla logiikallahan kaikkien pitäisi ajaa 20km/h tai 10km/h että vahinkoriski pienenisi. En oikeen näe tässä mitään järkeä, koska tuolla logiikalla kaikkien ajoneuvojen nopeus pitäisi laskea johonkin 40km/h niin onnettomuudet häviäisivät.

E:jaha, joku kerkesikin poistaa viestinsä tuosta välistä...
AAte
Pyörä:
KTM690SMCR -17
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2007 14:34

ViestiKirjoittanut AAte » 10.7.2010 3:09

Slerpa_ kirjoitti:
Jos sä ajat 65km/h tai enemmän ja tulee jostain tieltä auto eteen niin et sä mitenkään ehdi jarruttamaan yhtä nopeaa mitä vakiolla joka kulkee 45-50km/h
SAmalla logiikallahan kaikkien pitäisi ajaa 20km/h tai 10km/h että vahinkoriski pienenisi. En oikeen näe tässä mitään järkeä, koska tuolla logiikalla kaikkien ajoneuvojen nopeus pitäisi laskea johonkin 40km/h niin onnettomuudet häviäisivät.

E:jaha, joku kerkesikin poistaa viestinsä tuosta välistä...


Mopon jarruilla noilla vauheilla on kova ero pysähtymisessä, vaikka ois mikä Derbi superhyperedition, jossa on kiimaisten mopopoikien mielestä samat jarrut ku Hayabusassa.
Kevarilla Kanarian valtavissa vuoristoissa!
http://www.motot.net/blog/AAte/kanarian ... b-454.html
Lape
Pyörä:
Kawasaki Z 750 '08
Paikkakunta:
Vanda
Liittynyt:
24.7.2006 16:47

ViestiKirjoittanut Lape » 10.7.2010 3:47

Slerpa_ kirjoitti:
Jos sä ajat 65km/h tai enemmän ja tulee jostain tieltä auto eteen niin et sä mitenkään ehdi jarruttamaan yhtä nopeaa mitä vakiolla joka kulkee 45-50km/h
SAmalla logiikallahan kaikkien pitäisi ajaa 20km/h tai 10km/h että vahinkoriski pienenisi. En oikeen näe tässä mitään järkeä, koska tuolla logiikalla kaikkien ajoneuvojen nopeus pitäisi laskea johonkin 40km/h niin onnettomuudet häviäisivät.


Kappaleen liike-energia = 1/2mv^2. Huomaat että nopeus korotetaan yhtälössä toiseen, eli Ek nousee hyvin jyrkästi nopeuden kasvaessa, ja samoin kasvaa myöskin pysäyttämiseen vaadittava voima. Varsinkin mopojen lelujarruilla pysähtymismatkoissa alkaa siksi olla tosi isoja eroja nopeuden kasvaessa, jarrutustuntumasta ja hallittavuudesta puhumattakaan..

Ja BTW mitä oikein selität, eikö se nyt ole ihan päivänselvää että onnettomuudet vähenisivät jos kaikki nopeudet laskettaisiin neljään kymppiin? :) Käytännöllistä se ei tietenkään olisi..
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26

ViestiKirjoittanut Saari^ » 10.7.2010 3:56

Mettäläinen kirjoitti:
temeee. kirjoitti:
  • Verot - Niitä ei minun vanhemmat maksais eikä mulla ois varaa maksaa niitä, siksi en viritä
  • Bensan kulutus - Enemmän rahanmenoa :|
  • Kortin siirtyminen/suorituskielto
  • Onnettomuus
  • Jos hommaa uusia erillisiä viri osia niin sehän maksaa ja paljon :s
  • Ja lopuksi vielä, mulla ei oo mitään pelkoa noihin, koska en viritä ;)

Siinäpä ne oliki.


Verot - Pidä max nopeus alle 65km/h niin ei niistäkään pitäisi olla pelkoa
Bensan kulutus ei edes nouse kauheesti
Kortin siirtymistä/suorituskieltoa ei yleensä tule ekalla kerralla kun jää kiinni
Onnettomuus - Eipä se sen todennäkösempää ole kuin vakiolla. Turvavälit autoihin ja kattoo tuleeko suojeteiltä ihmisiä yms.
Ei ole pakko hommata erillisiä viri osia.

Tai sit sä oot vaan hiljaa ja puhut sitte ko tiedät? Saa olla superihana paskalakki ellei tuu suorituskieltoa, jos siis menee yli 65 tutg. Ja toi onnettomuus sössötys, helppo se on sanoa.
Hyvällä tuurilla bensankulutus laskee ku ei tarvi vingutella, jotain pikkuviriä niin kivasti menee, semmonen 60kmh hyvä vauhti.
J-P@
Pyörä:
| Booster 02' |
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2009 15:00

ViestiKirjoittanut J-P@ » 10.7.2010 10:25

Tuolta puuttuu huolto vaihtoehto :D että sitä vaan, kulutus osat kuluu entistäki nopeempaa :D
Ei mulla muuta.
Kuvat.fi - J-P@
Mettäläinen
Pyörä:
Derbi DRD 125
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
31.5.2009 17:50

ViestiKirjoittanut Mettäläinen » 10.7.2010 11:16

Saari^ kirjoitti:Tai sit sä oot vaan hiljaa ja puhut sitte ko tiedät? Saa olla superihana paskalakki ellei tuu suorituskieltoa, jos siis menee yli 65 tutg. Ja toi onnettomuus sössötys, helppo se on sanoa.
Hyvällä tuurilla bensankulutus laskee ku ei tarvi vingutella, jotain pikkuviriä niin kivasti menee, semmonen 60kmh hyvä vauhti.


Puhuin alle 65 km/h
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 10.7.2010 14:33

Varsinkin mopojen lelujarruilla
Jotka on samanlaiset kun kevareissa.

Jos järkevästi ja omien taitojen mukaan ajaa sitä mopoa, niin eipä luulisi onnettomuutta käyvät. Eipä niitä moottoripyörälläkään niin paljoa taida olla.
a toi onnettomuus sössötys, helppo se on sanoa.
Ja vielä helpompi toteuttaa. Aja muun liikenteen mukana samaa vauhtia. Tämähän ei ole mahdollista vakiomopolla, joten siitä se onnettomuusriski kasvaa, eikä niinkään nopeudesta.
Lape
Pyörä:
Kawasaki Z 750 '08
Paikkakunta:
Vanda
Liittynyt:
24.7.2006 16:47

ViestiKirjoittanut Lape » 10.7.2010 15:54

Slerpa_ kirjoitti:
Varsinkin mopojen lelujarruilla
Jotka on samanlaiset kun kevareissa


Kerropa missä noista sun mopoista on yhtä hyvät jarrut kuin kevarissa? Älä nyt viitti suorastaan paskaa puhua..
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 10.7.2010 18:10

Eipä minun mopoissani missään, mutta vertaa vaikka Yamaha 125 DTn ja 50cc DTn jarruja. 50ccn etujarrulevyn Ø 240 mm ,takajarru Ø 220 mm.

WRn 125 ccn etujarrulevyn halkasija 240, takana 220.

Joten sanotko että tuossa 125cc vehkeessä olisi huimastikkin tehokkaammat jarrut?

Ja lähteeni on Yamahan suomenkielinen sivu.

Sitten kun vielä on jossain mopoissa näitä tuplalevyjarruja jotka varmasti pysäyttää mopon kun kevarinkin.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista