Niin, kävin tänään katsastuskonttorilla kyselemässä yhen majurin omistushistoriaa ja samalla kysyin noista kahesta Papasta, missä ei oo papereita.
Tiskillä täti sanoi, että kummastakaan (oikeastaan yhestäkään) vehkeestä ei löytyny edes tietoa että ne on olemassa. Joten sanoi, että sitten täytyy vaan viedä rekisteröintikatsastukseen, jossa tiedot syötetään uudestaan. Sanoi myös, että katsastukseen täytyy olla 10 vuoden historiaselvitys, ja selvitys miten ne on mulle päätyny. Kysyin myös että eikö mopossa ollu 6v mutta ei löytäny tietoa.
Mutta kysymys kuuluukin näin: Onnistuuko se siis niin, että menen vaan katsastamaan historiaselvityksen kanssa? Kun kai sillä joku omistaja on merkitty johonkin, kun kuulemma mopon meille myynyt mies sanoi saaneensa sen tyttöystävänsä isältä, jolla siihen on paperit. Entä jos sitten oon katsastanu sen, ja olen omistaja, mutta johonkin vanhoihin tietoihin on merkitty toinen omistaja. Millanen soppa siittä sitte syntyy, jos se keksii vaatia sitä ittellensä? Vai onko pakko löytää joku, jonka nimissä vehje on, ennenkun sen saa katsastettua?
Pappojenki kohalta asia mietityttää, mutta enemmän kysyin majorin takia. Sekin paperiton, mutta kun siittäkään ei tietoa löytynyt katsastuskonttorin koneelta, niin onko johonki merkitty omistaja pakko löytää jos haluaa sen kilpiin.
Myös yks mielenkiintonen asia tuli ilmi. Majorin keulassa on ikivanha kilpi, ihan traktorin kilpi on, ja kysyin myös rekisterinumerolla tietoa. Se oli ainoa, jolla jotain löyty, mutta kuulemma sillä rekisterinumerolla löytyy joku Jammun moottorikelkka?
Miten siis rekisterinumeron on edes voinu antaa eteenpäin, jos kilpeä ei oo palautettu sen rekisterinumern entisestä koneesta?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.