Alqq
Vauhtiviivatarra kirjoitti:200m on yllättävän lyhyt matka 100km/h vauhdissa. Lisäksi mopon vilkut, varsinkin minivilkut eivät aina näy päivänvalossa kunnolla. Kannattaa vastaavissa tilanteissa vetää suosiolla tien oikeaan laitaan pientareelle, pysähtyä ja ylittää tie kohtisuoraan. Tuollainen käännös on täysin sallittu mopolla liikuttessa. Etuna on vielä se ettei tarvitse jäädä keskelle risteystä käkkimään, jos vastakkaisesta suunnasta sattuukin tulemaan liikennettä.
Arvasin että tästä sanotaan. No, siis tuo 200 m on ihan arvio joka heittää varmasti paljon sikäli kun ei ihan mulla suju etäisyyden arvioinnit metreinä. Sanotaanko kuitenkin, että matkaa minun ja auton välillä oli satasen alueellekin tosiaankin riittävästi jotta sillä oli aikaa huomata. Myöskin ko. tieosuus oli varjossa, joten ei vilkkujenkaan huomaaminen voinut olla vaikeaa, eikä muutenkaan ryhmittymisen.
Saveniuz
- Pyörä:
- Trekker '00
Tossa eilen kävi parikin jännää tilannetta.. Päivällä pariin otteeseen tultiin kolmion takaa vauhdilla kattomatta (hidastin sinne 20kmh hujakoille jo kun osasin jo varoa tuossa paikassa, mut tuli sellane "mitä jos oisin ajanut kovempaa" -ajatus) Illemmalla keskustan läpi ajellessa yhdentoista maissa pari kännistä herrasmiest'ä päättää ylittää tien just kun ite tulossa heidän kohdalle. Mulla vauhtia sellanen vähän yli 40km/h mutta aikamoisen vastaohjauksen sai siinä tehä että pysty nää henkilöt säästämään töytäisyltä.
ConneX
- Pyörä:
- Honda Zb50
Vittu ajoin yöl himaa päi ja sit joku narkkari oli keskel tietä kävelemäs.
Yzä
- Pyörä:
- r6
'Allu kirjoitti:Miten tollanenki voinu pääst autokoulust läpi..
Se, että pääsee autokoulust lävitte ei meinaa sitä, etteikö voisi silti olla huono kuski. Ehkäpä ne liikennesäännöt osaa, mutta eri asia jaksaako niitä noudattaa.
Noita löytyy aika paljonkin.
Skipidiveinau
Virheilmoitus
esim mä.hups en oo käyny autokoulua no ei voi mitää
420
124
- Pyörä:
- On
Ajelin yksin tiellä jotain ~50km/h kun takana oleva pakettiauto lähti ohittamaan. Edestä oli tulossa vastaan toinen auto. Pakettiauto luuli (tai sen kuski) että ehtisi ohittamaan, mutta ei ehtinytkään, joten ohittamisen puolivälissä kun pakettiauto oli vieressä se huomasi ettei ehdikkään ja lähti kiilaamaan minua ojaan, jotta toinen auto pääsisi ohi. Melkein kaaduin ojaan ja pahaa jälkeä olisi tullut mutta vastaan tuleva auto (kuski) tajusi jarruttaa bussipysäkille... Kyllä pelästyin!!!
Raising elephants is so utterly boring...
Virheilmoitus
Noita tilanteita tullut itsellekkin kun höylännyt maantienvarressa ~75km/h ja joku pakettiautokuski lähtee painamaan sillä vm.1970 volkkarilla ohi. Itse täytyy höllätä kaasua että se pääsee ohi ja sit jää jumittamaan siihen eteen.
420
tonoo
- Pyörä:
- Fillari..
Ja ihan vaa tiedoks et mopolla kannataa ajaa siellä oikeessa reunassa ;D
Tsekkaa ilmotukset!
Lape
- Pyörä:
- Kawasaki Z 750 '08
Tollaset aasit jotka lähtee ohittelemaan mitä ihmeellisimmissä paikoissa kannattaa vaan päästää reilusti ohi hölläämällä kaasua jne. Ei se ole loppupeleissä kenenkään etu että sen idiootin ohittamista vaikeutetaan entistä vaarallisemmaksi. Itteä ei haittaa yhtään prätkälläkään ajaessa vaikka joku lähtee ohittamaan vaikka ajaisin lievää ylinopeutta. Toinen vaihtoehto kun on yleensä se että se aasi jää hönkimään niskaan siihen metrin päähän mun perästä, eikä siis tietoakaan turvavälistä..
124
- Pyörä:
- On
Kyllähän hölläsinkin kaasua, mutta niin se pakettiautokin kun yritti olla kolaroimatta. Ja samalla kiilasi ojaan antamalla tietä sille toiselle. No ei se olisi siitä silti mahtunut
Raising elephants is so utterly boring...
Sebu--
- Pyörä:
- Suzuki GSF 400 bandit
Huhhuh, mitä ihmisillä taas päässä liikkuu.
Ajoin koskelantietä tarkotuksena kääntyä käpyläntielle. Sain odotella jonkun aikaa kunnes taakse tuli auto. Mulle vaihtu vihreät, olin kääntymässä vasemmalle käpyläntielle. Auto lähti perään ajamaan, ja eikun puolessavälissä risteystä joku saatanan älykääpiö passatillansa ajaa punasiapäin mun eteen. Siis suunnasta, jolle oli palanut varmaan minuutin jo punanen. Herra puhuu puhelimeen. Olisin vähän lähempänä ollu, se olis varmasti ajanu päälle, kun kattoi varmaan että hänelle palaa vihreät...
hassukka
- Pyörä:
- Ei ole
Tänäänkin ajelin kaupasta kotiin kevyenliikenteenväylää about 40 km/h, joku kävelee keskellä tietä joten väistän ihan reunaan. No jätkä väistää samalle puolella. No väistän enemmän, ja niin tekee sekin. Lopulta piti ajaa ihan ojasta ettei osu siihen ku tyyppi hyppii siihen puolelle mihin ite väistän
vauhtiakaan ei ollut kuin joku 20 enää siinä vaiheessa mutta taas mietin että oishan se helpompaa ajaa autotiellä just noitten takia, mutta ei viitsi siellä 80 alueella ajaa sitä 60
Etuajooikeus
- Pyörä:
- Derbi X-Race
Kaikille muistutukseks haluaisin vaa sanoo et muistakaa pitää se riittävä väli edellä menevään!! Jos esimerkiks edessä ajavalla mopolla yhtäkkiä ketjut jumittaa, joka tarkoittaa äkkipysäystä ja kaatumista ettette TE ole siinä sitten päällä. Pitäkää turvaväli ja ajaa lomittain jotta ette sitte aja päälle, kiitos.
Mettäläinen
- Pyörä:
- Derbi DRD 125
Etuajooikeus kirjoitti:Kaikille muistutukseks haluaisin vaa sanoo et muistakaa pitää se riittävä väli edellä menevään!! Jos esimerkiks edessä ajavalla mopolla yhtäkkiä ketjut jumittaa, joka tarkoittaa äkkipysäystä ja kaatumista ettette TE ole siinä sitten päällä. Pitäkää turvaväli ja ajaa lomittain jotta ette sitte aja päälle, kiitos.
Joo tuli keväällä huomattua että kannattaa. Kaveri kiihytti mun eteen ja sitten auto jarrutti ja teki uukkarin. Eipä siinä mitään, takajarru pohjaan ja etujarrua, lähti alta koska hiekkaa asfaltilla. samalla kaverin perään joka kaatu kanssa
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
ei se ketjujen jumiutuminen aina kaatumista meinaa
mulla menny rossisa 3 kertaa perä lukkoon ja cpillä kerran enkä oo vielä kertaakaan kaatunu, enkä edes meinannu
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista